0

معرفی مرورگر و کیف پول بریو Brave

کیف پول بریو brave wallet

مرورگر و کیف پول بریو Brave یک مرورگر منبع باز است که در چندین پلتفرم موجود است و کیف پول یکپارچه خود را به نام Brave Wallet دارد. برخلاف گوگل کروم، تاکید زیادی بر عملکرد و حفظ حریم خصوصی کاربر دارد. گوگل کروم بدون شک یک مرورگر وب قدرتمند است، اما مرورگر بریو Brave به مدت تقریبا یک دهه پیشرو در یک تجربه مرورگر وب پیشرفته بوده است. در این مقاله، ما به برخی از عواملی که در محبوبیت مرورگر Brave کمک کرده‌اند، نحوه رقابت کیف پول Brave با MetaMask و نحوه نصب Brave Wallet برای شروع جمع‌آوری BAT خواهیم پرداخت.

از اکوسیستم Brave چه انتظاری باید داشت

در مرورگر Brave، تبلیغات به طور پیش‌فرض مسدود می‌باشند و در نتیجه تجربه کاربری روان‌تری را به همراه دارند. این در مقایسه با سایر مرورگرها، که در آن کاربران با اجازه دادن به تبلیغات و نصب نکردن مسدودکننده های تبلیغاتی، از وب سایت‌ها پشتیبانی می‌کنند، منحصر به فرد است. با مرورگر Brave، اگر کاربر اجازه دهد که تبلیغات در حین مرور اینترنت اجرا شود، از طریق Brave Rewards غرامت دریافت می‌کند و به صورت «Basic Attention Tokens» یا «BAT» پرداخت می‌شود.

با استفاده از این راه حل، کاربران می‌توانند برای مشاهده تبلیغات حفظ حریم خصوصی و کسب جوایز رمزی شرکت کنند (یا انصراف دهند). در واقع، از ژانویه 2022، بیش از 8 میلیون کاربر توکن‌های BAT را با استفاده از Brave Rewards به دست آورده‌اند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند بعداً آن توکن‌ها را بازخرید کنند یا از آنها برای انعام به سازندگان محتوا استفاده کنند.

BAT توکن بومی مرورگر Brave است که روی اتریوم اجرا می‌شود. این یک توکن ERC-20 است که از فناوری بلاکچین برای ردیابی توجه کاربر در ازای دریافت پاداش استفاده می‌کند. BAT در سال 2017 از طریق یک ICO (ارائه اولیه سکه) راه اندازی شد. در طول ICO، بریو در کمتر از 30 ثانیه 35 میلیون دلار جمع آوری کرد.

کیف پول Brave

کیف پول Brave یک کیف پول شخصی است که در مرورگر Brave تعبیه شده است. هنگامی که کاربر یک کیف پول Brave را راه اندازی می‌کند، می‌تواند از آن برای مدیریت BAT خود استفاده کند. علاوه بر این، آنها همچنین می‌توانند با استفاده از سیستم‌های پرداخت غیرکریپتو مانند کارت‌های اعتباری و نقدی، ارزهای دیجیتال و NFT را خریداری کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند کیف پول‌های رمزنگاری دیگر را برای استفاده راحت‌تر از ارزهای رمزنگاری شده در سراسر وب متصل کنند.

Brave Wallet دقیقا چیست؟

کیف پول Brave یک کیف پول رمزنگاری شخصی است که در مرورگر Brave ادغام شده است. کاربران می‌توانند داده‌های بازار را ردیابی کنند، NFT‌ها را ارسال و دریافت کنند، توکن‌های خود را بخرند، ذخیره کنند و مبادله کنند، به علاوه موارد دیگر. عملکرد خوبی دارد در حالی که انرژی کمتری مصرف می‌کند و برای اجرا در دستگاه‌ها به CPU و RAM کمتری نیاز دارد.

کیف پول رمزنگاری اصلی Brave یک فورک از MetaMask بود. همانطور که Brave توسعه داد، تیم پروژه تشخیص داد که بالاترین استانداردهای امنیت و حریم خصوصی از طریق توسعه کیف پول امکان پذیر نخواهد بود. آنها متوجه شدند که این تنها با یک کیف پول رمزنگاری یکپارچه ساخته شده در مرورگر قابل دستیابی است. Brave Wallet برای دانلود و استفاده رایگان است. با این حال، کسانی که مایل به استفاده از ویژگی تجارت توکن/سکه و مبادله هستند، باید هزینه تراکنش برابر با ارزش تراکنش کیف پول‌های کریپتو مشابه را بپردازند. علاوه بر این، هر دو دستگاه دسکتاپ و موبایل از Brave Wallet (از جمله Android و iOS) پشتیبانی می‌کنند.

Brave Wallet در مقابل MetaMask

Brave Wallet و MetaMask کیف پول‌های رمزنگاری محبوب هستند. هر دو برنامه می‌توانند به web3 DApps پیوند داده شوند و یک سبد رمزنگاری و سایر دارایی‌ها را مدیریت کنند. اما یک تمایز اساسی بین این دو وجود دارد: MetaMask از کاربران می‌خواهد یک برنامه افزودنی را در مرورگر وب خود نصب کنند، در حالی که کیف پول Brave قبلاً در مرورگر Brave تعبیه شده است.

MetaMask یک کیف پول نرم افزار ارز دیجیتال است که برای تعامل با بلاکچین اتریوم طراحی شده است. این یک رابط کاربری ساده ارائه می‌دهد و در دستگاه‌های تلفن همراه و همچنین یک برنامه افزودنی مرورگر در دسترس است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در کیف پول متامسک MetaMask Swaps است.

این سرویس تجمیع DEX به کاربران کمک می‌کند تا بهترین قیمت‌ها را بیابند و تعیین کنند کدام یک از تجمیع کننده‌ها برای یک معامله معین از نظر گاز یا همان کارمزد در شبکه اتریوم کارآمدتر است. مکانیزم تطبیق قیمت مشابهی در کیف پول Brave وجود دارد.

آیا کیف پول Brave برای همه مناسب است؟

Brave Wallet به دلیل ارائه یک رابط کاربری تمیز، آسان و کارآمد محبوب شده است. به همین دلیل، مرورگر Brave به آن کمک کرده تا به سطح خاصی از محبوبیت دست یابد و توانایی کسب BAT نیز به آن کمک کرده است. در حالی که دارای معایبی است، اگر کیف پولی را می‌خواهید که دارای یک مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی باشد، انتخاب ارزشمندی است. علاوه بر این، Brave به نوآوری و افزودن ویژگی‌های جدید ادامه می‌دهد، بنابراین ممکن است در آینده موارد بیشتری برای کاربران وجود داشته باشد.

نظرات کاربران

  • مسئولیت دیدگاه با نویسنده‌ی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *