بازی لست او آس 2 (آخرین بازمانده از ما) دنباله دوم بازی لست او آس و یک بازی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط Naughty Dog توسعه یافت. سری اول این بازی در سال 2013 و سری دوم در سال 2020 منتشر شد.
به گزارش خوبو، نسخه اول بازی، داستان جوئل و الی را دنبال می کرد که در تلاش برای ایجاد درمانی برای یک ویروس زامبی مانند بودند. در این بررسی، ما نگاهی به داستان، گیم پلی و مکانیزم بازی لست او آس 2 خواهیم داشت. لطفاً توجه داشته باشید که این بررسی دارای اسپویل های زیادی است. زیرا ارزیابی داستان بدون صحبت در مورد آن ها تقریبا غیرممکن است. اگر می خواهید داستان برای شما لو نرود به قسمت سخن پایانی بروید.
داستان بازی لست او آس 2 (دارای اسپویل)
محیط بازی The Last of Us II شبیه به محیط بازی اول است. بازیکنان وارد دنیای ویران شده توسط بیماری ای می شوند که افراد را به هیولاهای بی فکر و تهاجمی تبدیل میکند. این بیماری منجر به فروپاشی تمدن و قوانین مورد توافق جامعه شده است. در برخورد با بیماری و قحطی، بازماندگان به گروه های قبیله ای تقسیم شده اند که به غریبهها اعتماد ندارند و نسبت به آنها حالت تهاجمی دارند.
بازی لست او آس 2 چندین سال پس از وقایع نسخه اصلی، با الی بزرگتر و جوئل بسیار پیرتر آغاز میشود. آنها در جکسون ساکن شدهاند، شهر کوچکی که توسط تامی (برادر جوئل) و همسرش اداره میشود. به نظر میرسد در این منطقه، زندگی راهی برای ادامه یافتن با وجود بهترین تلاشهای ویروس ویرانگر پیدا کرده است. همه چیز در اوایل بازی تغییر میکند، زمانی که جوئل توسط یک شخصیت تازه معرفی شده به نام ابی کشته میشود که انگیزههای نفرت او از جوئل در ابتدا توضیح داده نشده است. الی شاهد شکنجه و قتل وحشیانه پدرش است. او پر از خشم است، خشمی که بیشتر بازی اول را با بازی در نقش جوئل حس میکردید، در این نسخه نیز به شدت احساس میشود.
انتقام جویی
بنابراین، The Last of Us 2 از آن نقطه به بعد به عنوان یک «ژانر انتقام جویانه» مانند فیلم های جان ویک یا تیکن تعریف می شود. اما برخلاف آن فیلم ها، انتقام تقریباً هرگز رضایت بخش نیست. این بیشتر به این دلیل است که بازی از مشکل سرعت زیادی رنج میبرد که در آن بازی بدون هیچ پیشروی یا اکشن واقعی و معنی داری ادامه پیدا می کند.
شاید بزرگترین مشکل این باشد که شما هرگز ابی را نمیبینید تا زمانی که زمان زیادی از بازی میگذرد (حدود 15 ساعت یا بیشتر). این باعث کاهش خشم شما نسبت به ابی میشود و رضایت از انتقام جوئل را به شدت کاهش میدهد. این واقعیت نیز وجود دارد که تامی جلوتر از شما حرکت میکند و شما برای مدت طولانی بازی را تحت تاثیر او انجام میدهید. زیرا او انتقام خود را میگیرد و شما را از گرفتن آن باز میدارد.
ابی (Abby)
وقتی الی و ابی بالاخره دوباره رو در روی هم قرار میگیرند، فلاش بک انجام میشود. در ادامه رویدادهایی را که منجر به این اتفاقات میشود را از دیدگاه ابی بازی میکنید. این موضوع در واقع یک ایده بسیار هوشمندانه توسط Naughty Dog بود که به بازیکنان این فرصت را میداد تا ببینند که هر داستان دو طرف دارد. اما بسیار ضعیف اجرا شد.
بین فلاش بک های چند ساعته، شما در طول زمان به عنوان ابی به جلو و عقب میروید. پرش مداوم به جلو و عقب حس پیشرفت بازی را از بین میبرد و شما را به این فکر وا میدارد که چرا من اینجا هستم.
این حتی با این واقعیت تشدید میشود که بخش بزرگی از داستان ابی، تلاشی برای کمک به یک غریبه است (حدود 6 تا 7 ساعت زمان می برد). این فرد هیچ تاثیری بر خط داستانی اصلی بازی ندارد. مگر اینکه آن شخصیت نقش مهمی در The Last of Us III داشته باشد که یک حدس مجازی بر اساس پایان بازی است. این بدان معناست که حدود یک چهارم بازی صرفاً روی تنظیم طرح برای بازی بعدی متمرکز است.
در پایان، داستان طولانی و کشدار بازی باعث میشود بازیکن در انتهای بازی تقریباً به اندازه خود ابی و الی احساس خستگی کند.
گیم پلی بازی لست او آس 2
گیم پلی بازی Last of Us II برای همه اهداف و مقاصد مشابه بازی لست او آس اول است. تغییرات کوچکی وجود دارد مانند اینکه بتوانید از حملات دوری کنید یا به روی زمین بخزید. اما در مجموع هسته اصلی آن دقیقاً مشابه بازی اول است. این باید خبر خوبی برای بازیکنان باشد، زیرا گیم پلی Last of Us I عالی بود و Last of Us II نیز خوب است.
همچنین خطوط مهارت جدیدی برای باز کردن قفل با ابی و الی وجود دارد. آنها به شما امکان میدهند روی سبکهای مختلف بازی تمرکز کنید. اکنون که حالت NG+ وجود دارد، میتوانید از همان چیزی که قفل آن را باز کردهاید استفاده کنید. اگر می خواهید همه مهارتها را به دست آورید، باید سخت تلاش کنید. زیرا به سادگی نمیتوانید این کار را در یک بازی انجام دهید.
یکی از اشکالات در گیم پلی، تمرکز نسبتاً زیاد آن بر روی حل معماهای محیطی در نیمه اول بازی بود که چندان جالب نبود.
گرافیک و صدا در بازی لست او آس 2
گرافیک
از نظر گرافیک، بازی لست او آس 2 یکی از بهترین بازیهای PS4 است. این بازی به لحاظ گرافیکی با God of War، Death Stranding و Assassin’s Creed Odyssey رقابت می کند. چیزی که واقعاً در مورد آن مهم است، این است که هیچ باگ یا اشکالی ندارد و تقریباً افت فریم در کل بازی حس نمیشود. به همین علت این مورد تجربه بسیار روانی را ایجاد میکند.
صدا
در بخش صوتی، صداگذاری در سطح بالایی قرار دارد و با دیگر عناوین Naughty Dog که برخی از بهترینهای صنعت بازی در این دسته هستند، برابری میکند. سخت است حتی یک شخصیت را پیدا کنید که صداگذاری بدی داشته باشد. این جنبه آنقدر خوب است که احساس میکنید در حال تماشای یک فیلم هستید.
صدای بازی در کل عالی است. از آهنگ هایی که به موسیقی متن بازی اضافه شد تا صدای تفنگ ها، همه چیز فوقالعاده به نظر میرسد. تنها نکته مهم در اینجا این است که موسیقی میتوانست حال و هوای بیشتری داشته باشد. دقیقاً مانند Red Dead Redemption 2 و Death Stranding استفاده از موسیقی در بازی میتواند کارهای زیادی انجام دهد و Naughty Dog می توانست خیلی بیشتر از آن استفاده کند!
بازی مجدد لست او آس 2
برخلاف The Last of Us، هیچ حالت چندنفره و آنلاینی برای بازیکنان وجود ندارد که در آن شرکت کنند. بنابراین The Last of US 2 در این رده ضعیف عمل کرد. قابلیت پخش مجدد بازی به شما امکان میدهد دوباره بازی کنید و پیشرفت مهارت خود را از اولین بازی خود برای ابی و الی حفظ کنید. هر چند بعید است که افراد زیادی این کار را انجام بدهند. زیرا بخشهای زیادی از آن طولانی و خسته کننده به نظر میرسد و جنبه هیجان انگیزی ندارند.
سخن پایانی
بازیهای ویدیویی نوعی هنر هستند و پیامهای سازندگان خود را بیان میکنند. این بازیها احساسات را مانند فیلمها، تلویزیون و حتی کتابها بر میانگیزند. بازی لست او آس دو، یک فیلم تعاملی زیبا و فوقالعاده است که به دلیل روند پراکنده و ضعیف در بخش داستانی کاملا ناامیدکننده ظاهر می شود؛ با گیم پلی قوی اما بیاهمیت. همچنین گرافیک و صدا در این بازی فوقالعاده هستند. بازی لست او آس تجربه جالبی است، اما نه تجربهای که دوست داشته باشید آن را دوباره بازی کنید.
نظرات کاربران