آلبوم سناتا الکترونیکا اثری از علیرضا مشایخی است که به صورت رسمی در تیر ۱۳۹۸ منتشر شد و در اختیار علاقهمندان به موسیقی قرار گرفت.
به گزارش خوبو، آلبوم موسیقی سناتا الکترونیکا از آثار منتشر شده توسط علیرضا مشایخی آهنگساز مطرح کشورمان است. این آلبوم شامل ۵ عدد قطعه موسیقی در سبک کلاسیکال را میتوانیم گوش دهیم. قیمت این آلبوم، ۷۶,۰۰۰ تومان است.
آهنگ های آلبوم سناتا الکترونیکا
سناتا الکترونیکا نام اثری از علیرضا مشایخی آهنگساز مدرن کشورمان است. این آلبوم شامل ۵ عدد قطعه موسیقی در سبک کلاسیکال است. این آلبوم توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر و عرضه شده است.
# | نام آهنگ |
۱ | موومان اول (کنسرتو ویلن شماره ۴ برای ارکستر زهی و کوبهای، اُپوس ۲۶۱) (ویلن: سیروس فروغ، رهبر: وُلُدیمیر سیرنکو) |
۲ | موومان دوم (کنسرتو ویلن شماره ۴ برای ارکستر زهی و کوبهای، اُپوس ۲۶۱) (ویلن: سیروس فروغ، رهبر: وُلُدیمیر سیرنکو) |
۳ | موومان سوم (کنسرتو ویلن شماره ۴ برای ارکستر زهی و کوبهای، اُپوس ۲۶۱) (ویلن: سیروس فروغ، رهبر: وُلُدیمیر سیرنکو) |
۴ | سُناتا الکترونیکا شماره ۲ برای ویلن و نوار کامپیوتر، اپوس ۱۷۸ (ویلن: سسیروس فروغ) |
۵ | تُنالیَن شماره ۲ برای ویلن و نوار کامپیوتر، اپوس ۱۷۳ (ویلن: سیروس فروغ) |
بررسی آلبوم سناتا الکترونیکا
دربارهی این اثر، به قلم سینا صدقی میخوانیم:
کنسرتو ویُلُن شماره ۴ برای اُرکستر زهی و کوبه ای اپوس ۲۶۱، به دوره چهارم آهنگسازیِ علیرضا مشایخی باعنوانِ «مانیفِست» اختصاص دارد. این نام، بر مفاهیمی همچون اعلامیه، بیانیه و نظایر آن دلالت ندارد بلکه معنای اصلیِ آن «آشکارگی» است.
«تفاوت ها» از مسائل بنیادین اندیشهی علیرضا مشایخی است، ازاین رو در دورههای پیشینِ آهنگسازیاش صورتبندیهای گوناگونی از «مسئلهی تفاوتها» به دست داده است. اما از آنجا که در دوره «مانیفِست»، موضوع اصلیِ اندیشه علیرضا مشایخی بر مدار «امرِ پوشیده» میگردد، درصدد است تا نسبتهای پوشیده و فراموششده میان دورههای متفاوت تاریخ موسیقی را آشکار و یادآوری کند..
«سُناتا الکترونیکا شماره ۲» برای ویُلُن و نوار کامپیوتر، اپوس ۱۷۸، علیرضا مشایخی آثار خود را مبتنی بر امکانات جدید موسیقیِ الکترونیک دوباره میبیند و در این بازنگری سعی میکند وجهِ دیگری از آثار خود را به موضوع آهنگسازی تبدیل کند. در این اثر، «سُنات برای ویُلُنسِل» شماره ۱ که در سال ۱۹۶۵ تصنیف شده بود به پیشنهادِ سیروس فروغ برای ویُلُن و نوار کامپیوتر تنظیم و به او تقدیم شده است.
«تُنالیَن شماره ۲» برای ویُلُن و نوار کامپیوتر، اپوس ۱۷۳، توجه به مرکزیت یک محورِ تُن که در «تکرارِ» خودْ «تداومِ» ملُدی را میسازد، مهمترین مسئله آهنگساز است. ازاینرو در این اثرْ، دینامیسمِ درونیِ مِلُدی، به واسطه «تکرار» و «تداومْ» یک وضعیَّت «مِدیتاتیوْ» میسازند و «تُنالیَن» را در ادامه رویکرد آهنگساز در قطعات «میترا» اپوس ۹۰ و «سُنات برای پیانو شماره ۲» اپوس ۱۵۷ قرار میدهد.
نظرات کاربران