بازی Death Stranding یک بازی اکشن است که توسط Kojima Productions توسعه یافت و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شد.
به گزارش خوبو، بازی Death Stranding اولین بازی کارگردان Hideo Kojima و Kojima Productions پس از جدایی آن ها از Konami در سال 2015 است. یک پورت ویندوز از این بازی توسط 505 Games با مجوز سونی در سال 2020 منتشر شد. نسخه director’s cut در ابتدا در سپتامبر 2021 برای پلی استیشن 5 و پس از آن در مارس 2022 برای ویندوز منتشر شد.
داستان بازی Death Stranding
انفجارهای مرموز سیاره را ویران کرد و بشریت را در آستانه فروپاشی قرار داد. بازماندگان به شهرهای مستحکم و پناهگاه هایی پناه بردند که ارتباط کمی با دنیای بیرون داشتند. اساساً تقسیم بین دنیای مردگان و زندگان وجود ندارد.
با گذشت زمان، کشف شد که انفجارها به دلیل تماس انسان با چیزهای ساحلی (موجودات سرگردان) رخ داد. موجوداتی آن سوی مناطق در سراسر قلمرو پرسه می زنند بدون اینکه بتوانند به دنیای مردگان بازگردند. BT ها از پادماده، عناصر شیمیایی با بارهای الکتریکی مخالف ماده موجودات زنده تشکیل شده اند. زمانی که تماس بین هر دو وجود داشته باشد، نتیجه می تواند انفجاری ویرانگر به نام محو شدن باشد.
این رویداد به عنوان Death Stranding شناخته شد و پدیده های ماوراء الطبیعه دیگری را ایجاد کرد. یکی از این پدیده ها ظهور افرادی با حساسیت ماوراء الطبیعه بالا بود که به آن ها DOOMS می گویند. با توجه به سطح این مهارت، فرد می تواند BT ها را ببیند، آن ها را احساس کند و در برخی موارد کنترلشان کند. در این سناریوی پر هرج و مرج است که با قهرمان داستان سام «پورتر» بریجز (نورمن ریدوس) آشنا می شویم.
سام
سام یک مرد تحویل دهنده است که از آفوفوبیا رنج می برد که همان ترس از لمس شدن است. او توسط شرکت بریجز استخدام می شود که توسط بریجت (لیندسی واگنر) – آخرین رئیسجمهور ایالات متحده – ایجاد شده است که ماموریتش برقراری ارتباط مجدد با آمریکا است. بریجت و دختر شما آملی (با بازی همان بازیگر) شبکه کایرال را ساختند. سیستمی که قادر به انتقال حجم وسیعی از اطلاعات در چند ثانیه است و قابلیت اتصال همه شهرهای بزرگ برای تبادل اطلاعات ارزشمند و حفظ بشریت در کنار هم را دارد. اما مشکل این است که آملی پس از سه سال سفر ربوده شد و این به سم بستگی دارد که از DOOMS شما برای تکمیل این کار دشوار استفاده کند.
گیم پلی بازی Death Stranding
برای انجام ماموریت، بازیکن باید به تمام شعبه های بریج لوازم بیاورد و اعتماد سایر بازماندگان را جلب کند. به این ترتیب آن ها می پذیرند که بخشی از شبکه باشند تا آن را در سراسر قلمرو گسترش دهند. با این حال، هر کسی که فکر می کند همه آن را بلافاصله می پذیرند، اشتباه می کند. بسیاری از شخصیت ها مشکوک هستند و به ایده آل های بریجز اعتقادی ندارند و بازیکن را مجبور می کنند تا ماموریت های اضافی را برای ایجاد اعتماد انجام دهد.
شخصیت باید انواع مختلفی از مواد، از قبیل غذا تا وسایل شخصی را تحویل دهد، که وزن هر مورد متفاوت است. این ویژگی بر مکانیک بازی تأثیر می گذارد، زیرا سم محدودیت وزنی دارد که می تواند حمل کند. در این قسمت، فیزیک بازی واقعاً چشمگیر است. زیرا یک حرکت ناگهانی یا سقوط می تواند باعث سقوط بار و آسیب دیدن آن شود. این به بازیکن بستگی دارد که بداند وزن خود را چگونه توزیع و مدیریت کند.
ابزار
در ابتدا ابزارهای اساسی برای حرکت در مناطق کوهستانی بازی داریم. این زرادخانه شامل طناب هایی برای فرودهای شیب دار، نردبانی برای عبور از رودخانه های عمیق و CQP است. CQP یک چاپگر قابل حمل است که قادر به ایجاد وسایل مفیدی مانند صندوق پست، پل ها و برج های مراقبت می باشد. نوع زمین نیز بر حرکت سام تأثیر می گذارد، مانند زمین مرطوب که شانس لیز خوردن شخصیت را افزایش می دهد.
تنظیم وزن به صورت خودکار با فشار دادن دکمه مثلث در منو انجام می شود که کار را برای بازیکن بسیار آسان می کند، اما این تنها جزئیاتی نیست که در Death Stranding معرفی شده است، تعدادی از عوامل می توانند بر بازی تأثیر بگذارند و آن را برای شما دشوار کنند. یکی از آن ها Timefall (باران موقت به زبان پرتغالی) است که چرخه زندگی هر موجود زنده یا جسمی را تسریع می کند، یعنی همه چیز در بازی خراب می شود و به سرعت غیرقابل استفاده می شود.
سیستم رزمی در بازی Death Stranding
این فقط دشمن های مرده نیستند که بازیکن را به دردسر می اندازند. همچنین دشمنان زنده ای به نام MULES وجود دارند که couriers های سابقی هستند که دیوانه شدند و به سرقت محموله معتادند. با ورود به منطقه تحت نظارت آن ها، یک رادار فعال می شود و MULES را به سمت موقعیت خود جذب می کند. این به بازیکن بستگی دارد که تصمیم بگیرد فرار کند یا با تهدید روبرو شود.
در لحظاتی از بازی به ناچار مجبورید به نبرد با دشمنان بروید. مهم است که به خاطر داشته باشید که کشتن آن ها توصیه نمی شود، زیرا می توانند به BT تبدیل شوند و بازی را حتی دشوارتر کنند. با پیشروی در بازی، گزینه سلاح های جدید، هم کشنده و هم غیرکشنده، در دسترس خواهند بود.
مبارزه با BT
در مورد BT ها، سلاح ها مستحق توجه بیشتر بازیکن هستند. به این دلیل که آن ها از مایعات سم که شامل مدفوع، ادرار، آب حمام و خون است استفاده می کنند. تمام مواد را می توان در حمام اتاق خصوصی جمع آوری کرد. این واکنش به دلیل DOOMS هایی است که سام دارد. یعنی اگر شخصیت بمیرد، روحش می تواند خود به خود به بدن بازگردد.
توانایی های خاص سام تنها به او اجازه می دهد تا حضور BT ها را احساس کند. برای مشاهده آن ها لازم است نوزادی را که BB (پل بچه) نامیده می شود و در ظرفی که رحم را شبیه سازی می کند حمل می شود، داشته باشید. هنگام برقراری ارتباط، هم خاطرات و هم احساسات را رد و بدل می کنند و باعث می شوند که قهرمان داستان ترس و اضطراب کودک را احساس کند.
پیشرفت در بازی Death Stranding
مشکلی که تقریباً در تمام بازیهای جهان باز اتفاق می افتد، تکرار است. تیم کوجیما تمام تلاش خود را کرده است تا اطمینان حاصل کند که این اتفاق به این صورت ناگهانی رخ نمی دهد و سیستمی از تکامل ثابت را معرفی کرده است. اساساً بازیکن دائماً در حال فتح چیزی برای بهبود عملکرد و سرعت خود در تحویل است. چه یک چکمه خاص، چه نردبان بهبود یافته یا وسایل نقلیه خاص.
یکی دیگر از ویژگی های درج شده مکمل های داستان بود و در هنگام تحویل، NPC ها اطلاعات بیشتری در مورد آن جهان و چگونگی جان سالم به در بردن از Death Stranding را نشان می دهند. همه اطلاعات واقعاً مرتبط نیستند، اما به غنی سازی جهان و حفظ انگیزه بازیکن کمک می کنند.
با انجام ماموریتها، علاوه بر کسب مهارت هایی مانند تعادل، استقامت و سرعت بیشتر، به عنوان یک مرد تحویلدهنده ارتقا پیدا می کنید. ایده این است که با تجربه بیشتر، تحویل آسان تر می شود. در واقع، تجهیزات بهبود یافته ای که از NPC ها دریافت می کنید، بیشتر این مزیت را تقویت می کند.
تعامل
کوجیما مانند هسته اصلی بازی Death Stranding، سیستمی از تعاملات با دیگر بازیکنان را معرفی کرد. در بازی امکان یافتن محموله های گمشده از سایر بازیکنان به صورت آنلاین وجود دارد. شما می توانید با کسب امتیاز لینک با سایر بازیکنان، آن ها را برای انجام ماموریت ها انتخاب کنید. علاوه بر این، می توانید از پل ها و تجهیزات بازیکنان دیگری که قبلاً از آن قسمت عبور کردندند استفاده کنید.
صندوق های پستی در طول بازی یافت می شوند که در آنها می توانیم بارهایی را که نمی توانیم حمل کنیم، ارسال کنیم. اگر اقلام زیادی دارید و می خواهید آن ها را اهدا کنید، فقط آن را در یک قفسه مشترک قرار دهید. باور کنید، در برخی مواقع از اینکه شخصی یک کالای ضروری را در آن جعبه ها گذاشته است، سپاسگزار خواهید بود.
حتی اگر بسیاری از بازیکنان ساختمان هایی در بازی دارند، این بدان معنا نیست که هیچ تلاش فردی نیز وجود ندارد. Death Stranding مانند یک MMO کار نمی کند، که در آن همه به طور همزمان از آن جهان لذت می برند. سرور خودش مقدار مشخصی از چیزها را انتخاب می کند که بتوانید از آن ها استفاده کنید و بقیه کارها به بازیکن بستگی دارد که آن را تمام کند. شایان ذکر است که هیچ چیز در بازی دائمی نیست، باران موقت به مرور زمان همه چیز را از بین می برد.
صدای بازی Death Stranding
بیشتر موسیقی متن Death Stranding غم انگیز است و بیشتر آهنگ ها توسط گروهی، آهنگسازی شدند. در طول بازی، وقتی در میان کوه ها و دشت ها قدم می زنید، آهنگی شروع به پخش می کند تا سفر را در دنیای ویران نشان دهد. این انتخابی بود که به خوبی با سبک بازی انفرادی که کوجیما پیشنهاد می کند، تطابق داشت. آلبومی با 8 آهنگ اورجینال به همراه بازی منتشر میشود با عنوان «تایم فال» شامل آثار هنرمندانی چون سرگرد لازر، چورچس و محله است.
گرافیک بازی Death Stranding
کارهای بصری که توسط کوجیما پروداکشنز انجام شد، چیزی را باقی نمی گذارد. نمایش منافذ، چین و چروک ها و حالات واقعی صورت که کات سین ها را در انیمیشن های گرافیکی کامپیوتری می آورد. بخشی از این موفقیت نیز مدیون بازی بازیگرانی است که نام های بزرگی مانند مدز میکلسن (قطبی) دارند. همچنین لازم به ذکر است که بازی تروی بیکر، مارگارت کوالی و تامی ارل جنکینز نیز عالی است.
شخصیت سم بسیار شبیه به شخصیت داریل دیکسون، با بازی نورمن ریدوس در سریال مردگان متحرک است. این بازیگر در نهایت در همان حالت باقی می ماند، بدون ارائه چیزی متفاوت یا تاثیرگذار. این به این معنی نیست که کار بازیگر بد است، برعکس، او مثل همیشه کارش را با شایستگی انجام می دهد.
مناظر پر از بافت هایی هستند که از حالت های بیابانی فرار نمی کنند، چه سنگی باشند، چه زمین خیس، چه علف یا برف. طبیعت کمی در جهان Death Stranding وجود دارد که در خود داستان با باران موقت توجیه می شود. برخی از مناطق شامل جنگل های کوچک یا زمین بسیار ناهموار پر از دشمن است. بازی بر روی PS4 به راحتی بدون باگ یا افت فریم اجرا می شود.
سخن پایانی
Death Stranding یکی از بزرگترین موفقیت های این نسل است که از روش های سنتی فاصله می گیرد و چندین مکانیک جدید را به بازی های جهان باز می آورد. کوجیما که مملو از ارجاعات فلسفی است، به ما درس همدلی می دهد و پیام مهم کمک و مراقبت از دیگران را منتقل می کند.
زمان گیم پلی این بازی در مقابل بازی ای مانند Metal Gear Solid 4 طولانی است. پس اگر عنوانی را دوست دارید که نتوانید آن را یک شبانه روز تمام کنید، این بازی یک گزینه عالی است.
هر کسی که کمی از تاریخچه کوجیما بداند میداند که او ارتباط بسیار قوی با سینما دارد و این در نهایت بر شیوه داستانگویی او در بازیهای ویدیویی تأثیر میگذارد. با این حال، این یک واقعیت است که این سبک به دلیل طولانی شدن همه را راضی نمی کند.
نظرات کاربران