0

فرشاد سایلنت یوتیوبر معروف ایرانی را بشناسید

فرشاد سایلنت

امروزه یوتیوب و ویدئوهای آن موجبات سرگرمی بسیاری در فضای مجازی را فراهم کرده است. بسیاری نیز با آرزوی دستیابی به درآمد دلاری به‌شدت علاقه‌مند به فعالیت در این شبکه اجتماعی ویدئویی شده‌اند. اما واقعیت این است که تنها تعداد کمی از ایرانیان موفق به درآمدزایی از یوتیوب شده‌اند. در این مقاله به معرفی فرشاد سایلنت، یوتیوبر ایرانی که یکی از این افراد معروف است خواهیم پرداخت.

فرشاد سایلنت یکی از یوتیوبرهای معروف ایرانی در خارج از کشور است و ما قصد داریم در این مقاله به معرفی او، بیوگرافی، ورود او به توییتر و در نهایت معرفی کانال یوتیوب او بپردازیم. پس در ادامه این مقاله از مجله خوبو با ما همراه باشید تا فرشاد سایلنت، یوتیوبر ایرانی را بهتر بشناسید. در ادامه این مقاله خواهید خواند:

بیوگرافی فرشاد سایلنت

فرشاد دهقان با نام مستعار فرشاد سایلنت، یکی از معروف‌ترین یوتیوبرهای ایرانی است. فرشاد سایلنت متولد آبان‌ماه 1367 در بندرعباس است، در کودکی به همراه خانواده به اصفهان نقل‌مکان می‌کند و در آنجا بزرگ می‌شود. او از همان ابتدا به ورزش علاقه‌مند بود. فرشاد در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل‌کرده و موفق به دریافت مدرک مهندسی نرم‌افزار شده است. او در رشته‌هایی همچون تدوین ویدئو تجربه‌هایی به دست آورد و سپس تصمیم به مهاجرت گرفت.

فرشاد در همان دوران، فعالیت در یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت جدی‌تری دنبال کرد و در نهایت به یکی از چهره‌های یوتیوب فارسی تبدیل شد. بسیاری او را با جمله معروف “What’s Going On” در ابتدای ویدئوهای یوتیوب او به یاد می‌آورند. بسیاری نیز از طریق ویدئوهای دوربین مخفی و طنز یا استریم‌هایی که از بازی‌های ویدئویی می‌سازد با او آشنا شده‌اند.

فرشاد سایلنت
بیوگرافی فرشاد سایلنت

داستان مهاجرت فرشاد سایلنت

در حال حاضر فرشاد سایلنت در سوئد زندگی می‌کند. در ابتدا فرشاد به همراه خانواده خود به سوئد مهاجرت کردند، اما به دلایلی تصمیم به بازگشت به ایران گرفتند. پس از دانشگاه و فارغ‌التحصیل شدن در ایران او مجدد تصمیم به مهاجرت گرفت. این بار فرشاد اول به ترکیه رفت و مدتی در آنجا ماند.

از همان ابتدا فرشاد دهقان به همراه آریا کئوکسر که یکی دیگر یوتیوبر معروف ایرانی است شروع به ضبط و ویدئوهای دوربین مخفی در استانبول کردند که بسیار موردتوجه قرار گفت. پس از آن فرشاد چند بار به ایران بازگشت و چند ویدئو نیز در اصفهان ضبط کرد ولی در انتها در سال 1399 موفق به دریافت اقامت اروپا شد و برای همیشه از ایران خارج شد. پس از مدتی به سوئد مهاجرت کرد و همچنان به فعالیت در یوتیوب ادامه می‌دهد.

ورود فرشاد به یوتیوب

ورود فرشاد سایلنت به یوتیوب از بعد از مهاجرت او شروع شد. پس از آن فرشاد فعالیت خود در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت حرفه‌ای‌تری شروع کرد. بسیاری عقیده دارند که او به کمک آریا کئوکسر توانست به یوتیوب راه پیدا کند، ولی نباید خلاقیت، مهارت در تدوین، آشنایی با امور گرافیکی و همچنینی برند شخصی که در ویدئوهای او به چشم می‌خورد را نادیده گرفت. در ابتدا فرشاد و آریا با هم شروع به کار کردند و همچنان کلیپ‌های مشترک آن‌ها در یوتیوب بسیار محبوب است.

درآمد فرشاد دهقان چقدر است؟

درآمد یک چیز خصوصی است، بنابراین از درآمد فرشاد اطلاعات زیادی در دسترس نیست. تنها به نظر می‌رسد بخشی از درآمد فرشاد از طریق کانال‌های یوتیوب او است، بخش دیگر آن از فعالیت‌های مدلینگ و موارد دیگر به دست می‌آید. گفته می‌شود کانال یوتیوب فرشاد سایلنت از همان روز اول شروع به درآمدزایی کرده است که به نظر کمی عجیب می‌آید.

فرشاد سایلنت
فرشاد دهقان

فرشاد سایلنت در شبکه‌های اجتماعی

یوتیوب تنها جایی نیست که می‌توانید فرشاد سایلنت را در آن پیدا کنید، او در شبکه‌های اجتماعی زیادی فعالیت می‌کند. البته بیشتر هواداران او را در یوتیوب دنبال می‌کنند و خود او نیز این موضوع را ترجیح می‌دهد ولی اگر علاقه‌مند باشید علاوه بر یوتیوب می‌توانید او را در اینستاگرام، تلگرام، توییچ و دیسکورد دنبال کنید.

یوتیوب فرشاد سایلنت

اصلی‌ترین کانال انتشار محتوای فرشاد دهقان کانال یوتیوب او است. به نظر می‌رسد بخشی از درآمد فرشاد نیز از این کانال نشئت می‌گیرد. در ابتدا او در کانال یوتیوب خود ویدئوهایی از دوربین‌مخفی‌های خود و آریا منتشر می‌کرد که به نام پرنک (Prank) معروف بودند، ولی امروز در کانال او پلی لیست‌های متنوعی از توییت‌های خنده‌دار گرفته تا ولاگ‌های روزمره او وجود دارد.

اخیراً فرشاد اقدام به راه‌اندازی چنل جدید خود مخصوص استریم بازی‌های ویدئویی گرفته است که تجربه خود از بازی‌های آنلاین و آفلاین را در کنار سایر کاربران به اشتراک می‌گذارد. انواع دسته‌بندی ویدئوهای یوتیوب فرشاد سایلنت به این صورت است:

  • چنل یوتیوب فرشاد سایلنت / Farshad Silent
    • توییت‌های خنده‌دار / Funny Tweets
    • ویدئوهای کوتاه / Short
    • سوتی‌های کلاس آنلاین / Online Class
    • ولاگ / Velogs
    • چالش و بازی / Challenges
    • واکنش / React
    • گیم پل / Let’s Play
    • دوربین مخفی / Prank
  • چنل یوتیوب گیم فرشاد سایلنت / Farshad Silent Games
    • گیم پلی / Let’s Play
    • بازی ترسناک

اینستاگرام فرشاد

یکی دیگر از کانال‌های محتوایی او، پیج اینستاگرام فرشاد سایلنت است. فرشاد در پیج اینستاگرام خود بیشتر به انتشار عکس‌های روزمره از خودش با کپشن‌های ساده می‌پردازد، بخشی از این عکس‌ها مربوط به فعالیت‌های مدلینگ او می‌شود. همچنین از این کانال برای معرفی ویدئوها و فعالیت‌های جدید کانال یوتیوب و حتی دیگر کانال‌های محتوایی خود استفاده می‌کند. اگر علاقه‌مند به دنبال‌کردن فرشاد سایلنت در اینستاگرام هستید می‌توانید نام او را در اینستاگرام جستجو کنید.

تلگرام فرشاد دهقان

در تلگرام یک کانال با عنوان کانال تلگرام فرشاد سایلنت وجود دارد. استفاده این کانال نیز بیشتر برای اطلاع‌رسانی از انتشار ویدئوهای جدیدی است که او در کانال یوتیوب فرشاد سایلنت منتشر می‌کند. معمولاً کاورهای ویدئوهای فرشاد به همراه لینک مربوط به آن ویدئو در این کانال منتشر می‌شود.

فرشاد سایلنت
شبکه‌های اجتماعی فرشاد سایلنت

توییچ فرشاد

اگر نمی‌دانید که توییچ (Twitch) چیست، توییچ یک سرویس اشتراک ویدئو مخصوص استریم بازی‌های ویدئویی است. کانال توییچ فرشاد سایلنت نیز کم‌وبیش همان ویدئوهای کانال‌های یوتیوب او در مورد بازی‌های ویدئویی آنلاین و آفلاین است. البته مهارت او در کارهای گرافیکی و تدوین ویدئو جذابیت بیشتری به‌حساب کاربری توییچ فرشاد داده است.

دیسکورد فرشاد دهقان

یکی دیگر از کانال‌های مورداستفاده این یوتیوبر معروف چت آنلاین دیسکورد (Discord) است که بیشتر استفاده آن برای ارتباط با گروه‌های استریم و همراهی در ویدئوهای کانال یوتیوب استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

فرشاد سایلنت یکی از ایرانی‌های موفق در یوتیوب است که به‌سرعت محبوبیت زیادی در این فضا پیدا کرده است. همین محبوبیت باعث شده است که موقعیت‌های درآمدی بسیاری در خارج از کشور برای او فراهم شود. البته که درآمدزایی از طریق یوتیوب در ایران کار راحتی نیست، اما فرشاد سایلنت با استفاده از خلاقیت و مهارت‌های تدوین و گرافیک خود توانست از موقعیت‌های پیشرو استفاده و به یکی از معروف‌ترین یوتیوبرهای ایرانی تبدیل شود.

در این مقاله تلاش کردیم به بخشی از زندگی و بیوگرافی فرشاد دهقان و فعالیت‌های او در فضای مجازی بپردازیم و کانال‌های ارتباطی این یوتیوبر معروف ایرانی را از جمله کانال‌های یوتیوب و سایر کانال‌های ارتباطی او را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

  • مسئولیت دیدگاه با نویسنده‌ی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *