بازی شبح سوشیما یک بازی اکشن-ماجراجویی است. این بازی توسط Sucker Punch Productions توسعه یافت و توسط Sony Interactive Entertainment در سال 2020 منتشر شد.
به گزارش خوبو، بازی شبح سوشیما بازی جهان باز است که می توان آن را با پای پیاده یا سواره کاوش کرد. این بازی فعلا برای پلی استیشن موجود است.
داستان بازی شبح سوشیما
این بازی در جزیره کوچک سوشیما درست در سواحل ژاپن در سال 1274 اتفاق میافتد. بازی با ارتش سوشیما شروع میشود. آنها در سواحل آماده میشوند که با 30000 مهاجم قدرتمند مغولی که برای تسخیر سرزمین آنها آمدهاند، نبرد کنند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، این مبارزه طبق برنامه پیش نمیرود. زیرا ارتش سوشیما به راحتی شکست میخورد و فرمانروای ژاپنی، لرد شیمورا توسط ختون خان، ژنرال موفق و از نوادگان چنگیزخان افسانهای اسیر میشود.
شما در نقش جین ساکای، برادرزاده لرد شیمورا و یکی از معدود بازماندههای نبرد با مغول ها بازی میکنید که توسط زنی جوان به نام یونا نجات یافت. هنگامی که جین بیدار میشود و به قدرت کامل باز میگردد، برای انتقام و نجات عمویش از قلعه ای که خوتون خان در آن اقامت گزیده است، شروع می کند.
تاریخچه جین در بازی از طریق مجموعهای از برشهای تاریخی و مجموعههای تعاملی بیان میشود. این کار هوشمندانه است زیرا به معرفی شخصیتها و روابط آنها قبل از حمله مغول کمک می کند. درک اینکه جین از کجا آمده است در تکامل و اقدامات او در بازی نقش اساسی دارد.
دیگر شخصیتهای برجسته عبارتند از همراه نزدیک جین، ماساکو (یک سامورایی) ایپی (راهب جنگجو) و سنسی اوایشیکاوا، که هم بر اساس انگیزههای شخصی و هم احساس وظیفه برای دفاع از سوشیما و ژاپن در برابر مغولها عمل می کنند.
نحوه روایت داستان و نحوه تعامل شخصیتها (از نظر فیلمنامه) بسیار شبیه به فیلمهای کلاسیک سیاه و سفید سامورایی دهه 1950 و 1960 است. دیالوگها، نحوه فیلم برداری صحنههای برشخورده، داستانهای ماموریت و موارد دیگر، حداقل، خاطرات کلاسیکهایی مانند یوجیمبو، شمشیر عذاب و هفت سامورایی را تداعی میکنند.
گیم پلی و قابلیت پخش مجدد بازی شبح سوشیما
بهترین راهی که می توان گیم پلی بازی Ghost of Tsushima را توصیف کرد، ترکیبی از Assassin’s Creed، Nioh و Tomb Raider است. برای بیان روشنتر، این بازی جهان باز است و کاوش در آن آسان و مفید است.
یکی از چیزهای عالی در مورد Ghost of Tsushima این است که می توانید بازی خود را با سبک بازی دلخواهتان تطبیق دهید. این کار میتواند به معنای پوشیدن زره خاص برای افزایش آمار خاص باشد یا استفاده از درخت مهارت مختلف، برای افزایش قدرت و اثربخشی سلاح ها.
مبارزه قویترین عنصر بازی است و به بازیکن حس واقعی قدرت میدهد. در مواقعی احساس میکنید که یک «سامورایی ابرقهرمان» هستید و در برخی موارد نیاز به مخفی کاری دارید.
با توجه به نوع دشمنی که با آن روبرو هستید، چهار حالت مختلف برای مبارزه وجود دارد.
- سنگ – دشمنان شمشیر به دست
- آب – سپر دشمنان
- باد – نیزه دشمنان
- ماه – دشمنان بی رحم (بسیار مرگبارتر از سایر دشمنان)
سلاح ها
از همان ابتدا، نبرد روان به نظر می رسد و هنگامی که اصول اولیه را یاد بگیرید، بازی برای شما روان تر میشود. در کنار مبارزه با شمشیر ، مجموعه ای از سلاح ها در اختیار شما هستند. از چاقوی کونای کوچک اما کشنده تا بمب های دودزا که به شما کمک می کنند با عجله فرار کنید. مبارزات راه دور با کمان انجام می شود. انواع مختلف پیکان نیز وجود دارد، از جمله انواع شعله ور و انفجاری. حواس پرتیهایی مانند زنگ باد نیز میتواند برای فریب دادن دشمنان بعنوان نقاطی برای مخفی کاری تبدیل شود.
هر بار که شما یکی از دشمنان مغول خود را با ترور میکشید، میزان تصمیم گیری شما پر میشود که این یک راه عالی برای شروع یک حمله است. شما میتوانید صفوف نیروهای دشمن را با ترور کمتر کنید و در عین حال میزان تصمیم گیری خود را نیز پر می کنید. این شاخص بعداً هنگامی که وارد نبرد تن به تن می شوید به کارتان میآید. شکست دادن یک اردوگاه پر از مغول ها و تماشای جین برای برداشتن خون روی کاتانا قبل از قرار دادن دوباره شمشیر در غلافش، به طرز عجیبی رضایت بخش است. با پیشرفت در بازی، چندین منبع مختلف جمع آوری خواهید کرد که میتوان از آنها برای ارتقا و بهبود زره و سلاحها استفاده کرد.
مبارزات
مبارزه با شمشیر سریع و روان است. مکانیک بازی شمشیر شامل ضربات سبک و سنگین، دفاع، عقب زدن دشمن و جاخالی دادن و همچنین حرکات ویژه است. مبارزه با شمشیر همچنین شامل یکی از چهار موضع است که هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف در برابر انواع خاصی از دشمن هستند. یک نسخه آزادتر از مبارزه در Nioh را در نظر بگیرید. در نهایت، در بازی با شمشیر، یک مکانیک دیگر وجود دارد که بازیکنان باید بر آن مسلط شوند یعنی دوئلها.
در طول بازی مواقعی وجود دارد که در صورت تمایل، بازیکن می تواند در شروع مبارزه دشمنان را برای شرکت در یک دوئل فرابخواند. این مبارزه یک نبرد رو در رو است و مستلزم تقابل مستقیم با دشمن است.
جستجو در نقشه
چندین کار برای انجام در سراسر بازی شبح سوشیما وجود دارد. کشف مکانهای دیدنی جدید به شکل یک پرنده زرد کوچک است که بالای سر شما پرواز میکند و زمانی که در نزدیکی مکان هستید، شما را به آنجا هدایت میکند، ساده میشود.
مساله این است که هر مکان کشف نشده ای که به آن برخورد کنید میتواند هر چیزی باشد. از جمله زیارتگاههای مخفی که جذابیتهای جدیدی را برای افزایش آمار خاص باز میکند. همچنین چشمههای آب گرمی که میتوانید در آنها حمام کنید تا حداکثر سلامتی خود را افزایش دهید.
می توانید وسایل شخصی سازی پر تعدادی را در سراسر جزیره پیدا کنید. اگرچه این اقلام فقط برای نمایش هستند، اما واقعاً به شما این امکان را میدهد که جین را سفارشی کنید، چه با کلاه کشاورزان چه با کیت جدید شمشیر رنگارنگ که به کاتانای شما ظاهر جدید و براقی ببخشد.
پیشرفت در بازی شبح سوشیما
طبیعتاً پیشرفت در بازی منوط به انجام ماموریتهای اصلی و جانبی و سپس صرف امتیازات بر روی تواناییهای مختلف است. این تواناییها عمدتاً بهبود مهارتهای رزمی هستند، اما همچنین می توانند به اکتشاف نیز کمک کنند.
پیشرفت در مهارتها در موارد مختلف تقسیم میشود. اما مهارتهای شمشیر، کمان و قتل سه مورد اصلی هستند. خرج امتیازات در مهارتها منجر به انجام حرکتهای جدید یا ظرفیت ذخیره اضافی برای چیزهایی مانند تیر و بمب میشود.
سلاح ها و زره ها را می توان با یافتن یا پاداش گرفتن وسایلی مانند آهن، بامبو و ابریشم و بسیاری دیگر پیشرفت داد. لوازم کافی را با هم تهیه کنید و ترکیب آنها میتواند کیفیت را ارتقا دهد و آمار و ظاهر آن را بهبود بخشد. انواع مختلفی از زرهها و سلاحها نیز وجود دارد و میتوان آن ها را با طرحهای رنگی مختلف سفارشی کرد.
طلسم ها اغلب به عنوان پاداش برای انجام یک ماموریت به بازیکن اعطا میشود و به چیزهای مختلف تعلق میگیرد. یک طلسم را تجهیز کنید تا بازیکنتان از توانایی آن بهره مند شود.
اسلات هایی در طول بازی با یافتن و سپس احترام به زیارتگاههای ایناری که به طور طبیعی توسط روباهها به سمت آنها هدایت می شوید (خدای ایناری ارتباط نزدیکی با آنها دارد) وجود دارد. یک سوراخ روباه در جزیره پیدا کنید و روباه شما را به زیارتگاهی هدایت میکند. زیارتگاه های کافی پیدا کنید و یک اسلات جذاب دیگر را باز خواهید کرد.
گرافیک بازی شبح سوشیما
SuckerPunch کار خارقالعادهای برای گرافیک انجام داده است، از زمینهای باز بزرگ پر از درختانی با شکوفههای گیلاس گرفته تا روستاهای سوزان و آبشارهای آرام. همانطور که از طریق سه بخش مختلف جزیره به سمت شمال پیش میروید، چشم انداز همچنان تغییر میکند. زیرا زمینهای چمن پامپاس به زودی به جنگلهای انبوه بامبو و سپس به قلههای کوهستانی برفی تبدیل میشوند.
یکی از مورد انتظارترین گزینه ها برای Ghost of Tsushima، معرفی حالتی به نام Kurosiwo بود. این حالت روی کاغذ اساساً یک فیلتر بصری است که دنیای روشن و پر جنب و جوش را به یک فیلم سیاه و سفید سامورایی قدیمی تبدیل میکند و ظاهر را تغییر میدهد.
حالت عکسی که در بازی وجود دارد نیز فوقالعاده است و دارای ویژگیهای مختلف است. این حالت وجود دارد تا بازیکنان بتوانند هر لحظه را دقیقاً همانطور که میخواهند ثبت کنند.
صدای بازی شبح سوشیما
بازی شبح سوشیما موسیقی متن فوق العادهای دارد. وقتی که با اسب در حال کاوش در نقشه یا درگیر نبردهای شدید هستید، این موسیقی را میشنوید. با این حال، اگر به زبان ژاپنی بازی کنید، لبهای شخصیتها با آنچه بیان میشود هماهنگ نیستند، که این مورد کمی عجیب است. زیرا بازی توسط سونی منتشر شد که یک شرکت ژاپنی است.
سخن پایانی
Ghost of Tsushima یک حماسه زیبا و خوش ساخت سامورایی است که گیم پلی اعتیاد آور جهان باز را به مجموعهای از روایتها پیوند میزند. این بازی به نوعی ادای احترام به jidaigeki کلاسیک ژاپنی است. در بازی شما با شمشیر زندگی و مبارزه میکنید. در مجموع باید گفت این بازی به قدری زیباست که ارزش امتحان کردن را دارد.
نظرات کاربران