فیلم همیشه پای یک زن در میان است فیلمی ایرانی است که توسط کمال تبریزی در سال ۱۳۸۶ ساخته شده و در بیست و ششمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر اکران شد.
به گزارش خوبو، همیشه پای یک زن در میان است یکی از فیلمهایی است که در جشنواره با استقبال تماشاگران مواجه شد و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. این فیلم از سایت معتبر IMDB، نمره متوسط 5 را کسب کرده است. 1100 نفر به این فیلم نمره دادهاند.
دانلود رایگان فیلم همیشه پای یک زن در میان است
عوامل و بازیگران فیلم همیشه پای یک زن در میان است
همیشه پای یک زن در میان است فیلمی است که در ژانر کمدی و درام توسط کمال تبریزی ساخته شده است. تبریزی یکی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در تهیه فیلم و عکس از اشغال سفارت آمریکا نقش داشت. هیمشه پای یک زن در میان است از جمله آثار معروف تبریزی است که آثاری همچون لیلی با من است، فرش باد، مارمولک و مهر مادری را نیز در کارنامهاش دارد.
کارگردان | کمال تبریزی |
تهیه کننده | محسن علی اکبری |
نویسنده | نغمه ثمینی رضا مقصودی |
بازیگران | گلشیفته فراهانی حبیب رضایی مهران مدیری رضا کیانیان آهو خردمند سیاوش چراغی پور اسماعیل خلج صبا کمالی عیسی یوسفی پور مهران رجبی حسن معجونی شبنم مقدمی هنگامه صالحی راحله خیراللهی مهری مهرنیا پیام دهکردی حبیب الله حداد |
تدوین | حسین زندباف |
موسیقی | آریا عظیمی نژاد |
سال ساخت | 1386 |
مدت زمان فیلم | 90 دقیقه |
نمره IMDB | 5 |
فروش گیشه | 924٬300٬000 تومان |
خلاصه داستان
فیلم روایتگر زن (گلشیفته فراهانی) و شوهری (حبیب رضایی) جوان است که به رغم یک ازدواج عاشقانه کارشان به طلاق خصمانه رسیده و در این میان پای افراد زیادی به ماجرا باز میشود.
نقد و بررسی فیلم همیشه پای یک زن در میان است
همه ما کمال تبریزی را با فیلمهای ممیزی و نسبتا خوبش مثل «لیلی با من است» و «مارمولک» میشناسیم و معمولا در فیلمهایش، معضلات جدی اجتماعی با رگههای طنز به نمایش میگذارد که همین ترکیب این دو، حساسیتی را به وجود آورده که یکی از فیلمهایش به نام «خیابان های آرام» نزدیک 7 سال است که اکران عمومی نشده است. حالا در مورد همیشه پای یک زن در میان است که مدتها از اکران و نمایشش گذشته و بارها هم در شبکهای ماهواره ای آن را می بینم، گفتم یک نیمچه نقدی بر روی یک فیلم ایرانی انجام بدم که کمتر اینکار را میکنم.
«ههمیشه پای یک زن در میان است که از داستان بلند کتاب غیرقابل چاپ نیز اقتباس یافته که کتاب اصلی نوشته سید مهدی شجاعی است که آدمی خوش ذوق و بااستعدادی است که داستانهایش را به بهترین شکل روایت میکند اما در فیلم نامه فیلم کمال تبریزی که به دست رضا مقصودی که آشفتهای به نام من سالوادور نیستم را دارد و نغمه ثمینی هم سریال کاغذی به نام عاشقانه را در کارنامه خود دارد، به بدترین شکل ممکن این داستان را روایت میکند. فیلم یک طوری است که داستان در همان 30 دقیقه ابتدایی به اتمام میرسد و نویسنده سعی میکند که با دو بازیگر کمدین مثل مهران مدیری و رضا کیانیان با شوخیهای ملموس و گاها بیمزه، فیلم را به جلو میبرد.
سکانسهای کمیک فیلم فقط در دو بخش خلاصه میشود؛ سکانس حضور در دادگاه که در نمای بالا و کند از هر اتاق جلسه گرفته میشود و سکانس بازی فوق العاده رضا کیانیان که انگار شفا پیدا کرده و قصد دارد با زیرکی از شخصیت زن داستان خواستگاری کند. بقیه فیلم هیچی جای خنده داری ندارد، سکانس کلانتری با بازی معمولی حسن معجونی کاملا شعاری است و سعی میکند تماما موضوعات مثل سیاست، داوری جشنواره فجر و … با لحنی کمدی آن را به سخره گیرد که زیاد از دید مخاطب به ذوق میزند و احساس کند که حرف های ممیزی می زند و باید به آن خندید!
بخشهایی از فیلم روند کارآگاه بازیهایی به سبک پوآرو شکل میگیرد که یک طرف آن مهران مدیری و طرف دیگر حبیب رضایی است که بفهمند چه کسی پری طلعت پور است که از دید مخاطب، لازم نبود که اینقدر این قضیه کارآگاه بازی به شدت پر کشش و بی مزه ادامه پیدا کند و خود مخاطب هم متوجه میشود که شخصیت پنهان با نام مستعار پری طلعت پور کیست و زیاد مخاطب روی خودش فشار نمی آید که بفهمد فرد موردنظر کیست و شوق یافتن آن را داشته باشد.
بازیها خوب است؛ حبیب رضایی معمولا در همان سبک و سیاق خود بازی میکند و گلشیفته هم گلشیفته بوتیک یا درباره الی نیست. شاید دو برگ برنده فیلم، مهران مدیری و رضا کیانیان است که اولی تیپی از خود ساخته است که شما را جذب میکند و قطعا چند دیالوگ را به سخن میآورد که میتوان در لیست برترین دیالوگ های تاریخ سینما گنجاند. دومی رضا کیانیان خیلی خوب بازی میکند و سکانس تک و طلایی فیلم هم واقعا میتواند شما را بخنداند. در کل همیشه پای یک زن در میان است سعی میکند که ادای یک کمدی خوش ساخت را دربیاورد که متاسفانه که فیلم نامه در این ژانر رکن اصلی، به شدت بد است و قطعا دل شما را می زند.
نویسنده: سپهر گلمکانی
منبع: سایت سلام سینما
فهرست جوایز فیلم همیشه پای یک زن در میان است
در بیست و ششمین دوره برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم فجر در سال 1386، فیلم همیشه پای یک زن در میان است نامزد دریافت چهار سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین بازیگر نقش اول مرد (حبیب رضایی)، بهترین بازیگر نقش اول زن (گلشیفته فراهانی) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (سیاوش چراغی پور و مهران مدیری) شد، که در پایان موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین شد.
- برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران (محسن علی اکبری)، دوره ۲۶ جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶
نظرات کاربران