بازی Resident Evil 4 Remake نسخه بازسازی شده بازی محبوب Resident Evil 4 است که انقلابی در بازیهای کامپیوتری به پا کرد.
به گزارش خوبو، Capcom چند ماه قبل به طور رسمی از طریق State of Play از بازسازیِ Resident Evil 4 که مدتها در مورد آن شایعه شده بود، رونمایی کرد.
برای اولین بار شایعه ساخت بازسازیِ Resident Evil 4 در اواخر سال 2020 بر سر زبانها افتاد و اکنون پس از گذشت کمتر از 2 سال این شایعه به حقیقت پیوست و کپکام به طور رسمی بازی را معرفی کرد. Resident Evil 4 Remake برای پلتفورمهای PS4, PC, PlayStation 5 و Xbox Series X/S در تاریخ 24 مارس 2023 (4 فروردین 1402) عرضه خواهد شد.
در این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی های این بازی جدید آشنا شویم.
معرفی بازی Resident Evil 4 Remake
بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک سعی کرده بازی اصلی را در قسمتهای متعددی بهبود ببخشد. این بازی بر اساس موتور بازی سازی RE Engine ساخته شده؛ به همین دلیل، جلوههای بصری طبیعی و زیبایی را خلق کرده است. این موتور بازیسازی باعث شده که روایت داستان هم بهتر شود؛ چیزی که در بازی اصلی امکانپذیر نبود.
تیمی که سال 2019 بازی Resident Evil 2 Remake را ساخته بود، وظیفه ساخت رزیدنت اویل 4 ریمیک را بر عهده گرفته است. به همین دلیل، بازی گیمپلی درگیرکنندهتری دارد و از معماهای بیشتری هم بهره میبرد. همچنین آیتمهای بیشتری را هم پیش رویتان قرار میدهد.
حمله دشمنان پیچیدهتر از قبل شده و اکنون لیون با چالشهای بیشتری برای مبارزه با آنها مواجه میشود. چاقو در این بازی نقش مهمتری را ایفا میکند. لیون میتواند با استفاده از چاقو به روشهای جدیدی با دشمنانش مبارزه کند. با جاخالی دادن از دشمنان به کمک چاقو این فرصت را خواهید داشت که بتوانید ضربهای جدی به آنها بزنید.
داستان بازی Resident Evil 4 Remake
داستان این بازی 6 سال پس از اتفاقات رزیدنت اویل 2 و فاجعه شهر راکون رخ میدهد، بازیکنان بار دیگر در نقش «لیون اس. کندی» (Leon S. Kennedy) قرار میگیرند. لیون در این بازی ماموریت دارد تا دختر گمشده رئیسجمهور آمریکا را پیدا کند.
لیون برای پیداکردن دختر رئیس جمهور راهی روستایی در اروپا میشود؛ اما این روستا مکانی برای اتفاقاتی شیطانی است و مردم روستا هم طلسم شدهاند.
گیم پلی بازی Resident Evil 4 Remake
یکی از خصوصیات تازه گیم پلی این نسخه نه تنها نسبت به اثر اوریجینال بلکه تمام ریمیکهای پیشین فرنچایز، آن است که وزن انیمیشنها و حرکات لیان بهتر از هر زمان دیگری احساس میشود؛ در نتیجه، این موضوع تاثیر به سزایی در سنگینی ضرباتی میگذارد که به دشمنان خود وارد میسازید.
به عنوان مثال، سنگینی Round House Kick بسیار لذتبخش به تصویر کشیده میشود و برخورد آن به دشمن حس خوبی را انتقال میدهد. این مسئله برای اسلحههای گرم نیز صدق میکند؛ زمانی که با Silver Ghost تیراندازی میکنید، به لطف طراحی انیمیشن و واکنش پویای بسیار مطلوب اسلحهها، به خوبی لگد آن را احساس خواهید کرد که باز هم باعث میشود مبارزات و گانپلی فوقالعاده به نظر برسند.
واکنشپذیری دشمنان نیز چه از محیط و چه از ضربات پلیر، به شدت واقعگرایانه و پویا شده است. به عنوان مثال، اگر شما با استفاده از یکی از حملات تن به تن دشمن خود را به سمت دیوار پرتاب کنید، او به سطحی که با آن برخورد میکند، واکنش نشان میدهد. این قضیه از سوی دیگر نیز صادق خواهد بود؛ محیط بازی نیز حالا دارای درصد بسیار مطلوبی از تخریبپذیری است که تا به حال در هیچ یک از نسخههای فرنچایز شاهدش نبودیم.
تغییرات نسبت به بازی Resident Evil 4
یکی از چیزهای کاملا جدید بازی نسبت به نسخه اورجینال توانایی ارتقای چاقو است. استفاده از چاقو کمی از تولبار آن را کم میکند اما با ارتقا دادن آن میتوانید چاقو را قدرتمندتر کنید.
در بازی مراحل فرعی کوچکی وجود دارد که برای بدست آوردن پول بیشتر میتوانید آنها را انجام دهید. بازی به نسبت نسخه اصلی بزرگتر و جهان باز تر شده است پس این گونه مراحل میتواند به تنوع بازی بیش از پیش کمک کند. همچنین انواع اسلحهها و حتی کیف جدید به بازی اضافه شده است.
اشلی تواناییهای جدیدی دارد و میتواند هوشمندانهتر رفتار کند. همینطور میتواند درهای بسته را برای لئون باز کند.
مبارزه با باس فایتهای کاملا جدید و متفاوت نیز از دیگر نکات بازی است چراکه دیگر خبری از دکمه زنیهای سریع (QTES) در بازی نیست.
در بازی ماموریتهای فرعی نیز جاسازی شده است که در حین انجام بازی در محیطهای مختلف میتوانید آنها را انجام دهید که نسبت به بازی اصلی کاملا خصوصیت تازهای محسوب میشود.
نورپردازی جدید محیطها را به شدت تاریکتر کرده است و در برخی مکانها باید از نور چراغ قوه برای دیدن درست محیط استفاده کنید.
نظرات کاربران