0

لپ تاپ دل

dell laptop

لپ تاپ دل یکی از پرفروش ترین لپ تاپ ها در سطح جهان است. در ادامه مطلب علاوه بر معرفی لپ تاپ، این برند آمریکایی را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خوبو، شرکت دل، یک مجموعه ی فناوری تکنولوژی بزرگ بین المللی است که در زمینه های توسعه دهی، تولید، فروش و پشتیبانی محصولات رایانه های شخصی و دیگر انواع رایانه ها و محصولات مربوطه به رایانه می باشد.

ساختمان این شرکت در محله Round Rock در ایالت تگزاس آمریکا قرار دارد که بر اساس آمار منتشر شده از سال 2009 در سراسر جهان 76.500 نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم استخدام کرده است.

در این مطلب به معرفی لپ تاپ دل خواهیم پرداخت. البته در ابتدا این شرکت و محصولاتش را معرفی خواهیم کرد.

تاریخچه شرکت دل

شرکت دل در دهه 1980 تا 1990 رشد فوق العاده ای داشت. این شرکت برای مدتی نیز بعنوان بزرگترین فروشنده ی رایانه های شخصی و سرورها در سراسر دنیا شناخته می شد.

لپ تاپ دل

شرکت دل توسط مایکل دل در سال 1984 در حالیکه دانشجوی دانشگاه تگزاس بود تاسیس شد. شروع راه اندازی شرکت دل از اتاق مایکل دل در خوابگاه دابی سنتر با هدف فروش کامپیوترهای  IBM ساخته شده با اجزاء دست دوم بود.

مایکل دل معتقد بود که با فروش مستقیم کامپیوتر به مشتریان و مصرف کنندگان، محدودیت های کامپیوترها و نیازهای مشتریان به نحو بهتری شناسایی خواهد شد و راه حل های موثرتری در جهت رفع محدودیت ها و پاسخ گویی به نیازهای مشتریان فراهم خواهد شد. مایکل دل به دلیل گذراندن وقت بیشتر و ایجاد تمرکز بیشتر بر روی فعالیت تجاری تازه راه اندازی شده ی خود در دوره ی دانشگاه خود موفقیت تحصیلی مطلوبی بدست نیاورد، او در آن زمان از خانواده خود 1000 دلار به جهت گسترش سرمایه قرض گرفت و در ماه می 2014 سرمایه خالص او چیزی معادل 18 بیلیون دلار تخمین زده شده است.

اولین کامپیوتر دل

اولین کامپیوتر طراحی شده توسط شرکت دل در سال 1984 تولید شد. “توربو” نام این کامیپوتر بود که به مبلغ 795 دلار فروخته می شد.

این کامپیوتر شامل یک پردازنده ی اینتل 8088 با سرعت پردازش 8 مگاهرتز بود. روش فروش شرکت دل این بود که با عرضه ی محصول خود به مشتریان به طور مستقیم سود بیشتری نسیب خود می کرد. شرکت دل در اولین سال فعالیت خود بیش از 6 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد. مایکل دل قصد داشت تا با فروش مستقیم محصولات در بیشترین نرخ ممکن، قدرت IBM در فروش انحصاری محصولات را شکست دهد. او در ابتدا سفارشاتش را از طریق نامه دریافت می کرد و با اسمبل کردن قطعات، کامپیوترهایش را به فروش می رساند.

مایکل با کم کردن هزینه ها به عنوان یک روش تجارتی، خیلی زود موفق به کسب 8 هزار دلار درآمد ماهیانه از فروش سیستم هایش شد. قاعده ی اصلی شرکت کاهش هزینه ها به منظور تهیه کامپیوترها با کمترین هزینه بود. دل با استفاده از همین روش میزان سود خود از فروش را در سال دوم به 40 میلیون دلار رسانده بود .

محصولات شرکت دل

شرکت دل محصولات متنوعی از جمله کامپیوترهای شخصی، سرور، تجهیزات سخت‌افزاری، سوئیچ‌های شبکه، نر‌م‌افزار، لوازم جانبی کامپیوتر، تلویزیون‌های HD، دوربین، پرینتر، پخش‌کننده‌ی موسیقی و بسیاری محصولات الکترونیکی متنوع ساخته‌شده توسط شرکت‌های دیگر را به‌فروش می‌رساند.

درواقع دل، بیش از طراحی و تولید محصولات، به‌خاطر نوآوری در سیستم‌های مدیریت زنجیره‌ی تأمین شهرت دارد و یکی از نام‌های ماندگار در تجارت الکترونیک محسوب می‌شود.

مهم ترین محصولات تولیدی شرکت دل عبارتند از:

  • کامپیوتر های رو میزی
  • سرور
  • لپ تاپ
  • نوت بوک
  • لوازم جانبی
  • چاپگر
  • تلویزیون
  • اسکنر
  • تلفن هوشمند
  • ابزار ذخیره سازی رایانه ای

لپ تاپ دل

دل یکی از تولیدکننده‌های قدیمی کامپیوتر شخصی در جهان است. این شرکت اکنون به‌عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ جهان فعالیت می‌کند. بسیاری از کاربران و کارشناسان خواهان خرید لپ‌تاپ را به خرید برند قدیمی و مطمئن دل تشویق می‌کنند. این برند از سال‌ها پیش در بازار حضور دارد و با تولید انواع محصولات اعتبار درخور‌توجهی دارد. بهترین مدل لپ تاپ دل در هر دسته، همیشه در فهرست برترین محصولات سال هم قرار می‌گیرد و درمجموع، می‌توان با اعتماد بیشتر، سراغ لپ‌تاپ‌های این شرکت رفت.

اگر از کاربران قدیمی کامپیوترهای دل باشید، احتمالا برای خرید محصول بعدی ویندوزی یا کروم خود نیز به‌سراغ همین برند آمریکایی می‌روید. کیفیت ساخت چشمگیر محصولات و تجربه‌ی مناسب از کار با لپ‌تاپ‌های دل، شما را به خرید محصولات دیگر آن تشویق می‌کند. مرحله‌ی بعدی در خرید، انتخاب یکی از خانواده‌های لپ تاپ دل است که هرکدام مخصوص دسته‌ای از کاربران طراحی شده‌اند.

لپ‌تاپ‌های دل در ۶ دسته‌بندی اصلی در بازار دیده می‌شود. این لپ تاپ ها هرکدام کارایی و طراحی منحصربه‌فردی دارد. از خانواده‌‌های آشنای Inspiron و Latitude تا غول‌های گیمینگ Alienware و دستگاه‌های حرفه‌‌ای XPS و Precision. در همه دسته‌ها نیز به‌جز خانواده‌ گیمینگ الین‌ور، محصولات در هر دو فر م‌فاکتور ساده و دو‌در‌یک در بازار عرضه می‌شود. درنتیجه کاربران علاقه‌مند به برند دل، انتخاب‌‌های بسیار متنوعی در پیش رو خواهند داشت.

سری Inspiron

دل در خانواده‌ سری Inspiron انتخاب‌هایی برای اکثر کاربران بازار عرضه می‌کند. از کاربری‌های ساده‌ی دانش‌آموزی و دانشجویی و خانگی تا کاربری‌های اداری و تولید محتوا.

لپ تاپ دل

انواع لپ‌تاپ‌ها قدرتمند و ارزان‌قیمت و بزرگ یا بسیار باریک در خانواده‌ی محصولات دل Inspiron دیده ‌می‌شوند. تفاوتی ندارد به‌دنبال کامپیوتری برای پردازش ویدئو باشید یا محصولی دستگاه ساده برای کاربری‌های خانگی. دل Inspiron انواع لپ‌تاپ را با ابعاد گوناگون نمایشگر دراختیار شما قرار می‌دهد. دسته‌بندی‌های عددی در خانواده‌ Inspiron بیش از خانواده‌های دیگر رعایت می‌شود. کروم‌بوک‌های دل نیز به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از خانواده‌ی اینسپایرون طراحی و ساخته می‌شوند.

اگر به‌دنبال بهترین مدل لپ‌ تاپ دل در خانواده‌ Inspiron هستید، فهرست‌ برترین‌های سال 2020 لپ‌تاپ Inspiron 13 7000 را پیشنهاد می‌دهد. این لپ‌تاپ در مدل دودر‌یک در بازار یافت می‌شود که ترکیبی از قدرت و کارایی را در ابعاد مناسب 13 اینچی به کاربر ارائه می‌کند. لپ‌تاپ جدید دل نه ‌تنها طراحی زیبایی به‌عنوان محصول هیبریدی دارد بلکه از سخت‌افزار قدرتمندی هم بهره می‌برد که آن را هم‌رده‌ی غول‌هایی همچون XPS 13 قرار می‌دهد. از قابلیت‌های مهم این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر 4K اشاره کرد که در ترکیب با قلم هوشمند، ماشین پردازشی فوق‌العاده‌ای دراختیار کاربر قرار می‌دهد. اگرچه نمایشگری با این کیفیت خیره‌کننده کمی از شارژدهی باتری می‌کاهد، کاربر حرفه‌ای قطعا از کار با Inspiron 13 7000 لذت خواهد برد.

از قابلیت‌های اصلی لپ‌تاپ Dell Inspiron 13 7000 می‌توان به پردازنده‌ نسل‌دهمی اینتل، 8 یا 16 گیگابایت، حافظه‌‌ رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی Intel Optane در ترکیب با 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD یا یک‌ ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی M.2 PCIe NVMe SSD اشاره کرد.

سری XPS

لپ‌تاپ XPS را می‌توان ترکیبی از طراحی خارق‌العاده درکنار قدرت پردازشی چشمگیر دانست که به‌عنوان پل رابطی بین کاربران با نیازهای پردازشی حرفه‌ای و کاربران اداری شناخته می‌شود. لپ‌تاپ‌های Dell XPS را امروز می‌توان در انواع محیط‌‌های خانگی، اداری، محل کار فریلنسرها و حتی دفاتر حرفه‌ای تولید محتوا پیدا کرد.

همان‌طورکه گفته شد، XPS 13 از معرفی اولین نسخه تا امروز، نه‌تنها در صدر فهرست بهترین مدل لپ‌تاپ دل، بلکه در فهرست‌های متعدد برترین محصولات سال در بازار لپ‌تاپ قرار داشته است. لپ‌تاپ دل XPS 13 با طراحی چشم‌نواز و بدنه‌ی مقاوم و عمر باتری خارق‌العاده هر خریداری را در نگاه اول عاشق خود می‌کند. البته فراموش نکنید این لپ‌تاپ همیشه در بین گران‌ترین محصولات بازار قرار دارد. نسخه‌ سال 2020 لپ‌تاپ Dell XPS 13 با قابلیت‌های سخت‌افزاری کاملا به‌روز به بازار عرضه می‌شود. از میان آن‌ها می‌توان به پردازنده‌ اینتل نسل‌دهمی، 8 یا 16 گیگابایت حافظه‌ رم و 256 تا 2 ترابابت حافظه‌ ذخیره‌سازی M.2 PCIe NVMe SSD اشاره کرد.

برادر بزرگ‌تر XPS 13 یعنی Dell XPS 15، نیز یکی از بهترین محصولات کنونی شرکت آمریکایی است. لپ‌تاپ هیبریدی دو‌ در‌ یکی که برای کاربران حرفه‌ای علاقه‌مند به نمایشگرهای بزرگ‌تر انتخابی عاقلانه محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ با 16 میلی‌متر ضخامت و وزنی کمتر از دو کیلوگرم، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های 15 اینچی ازلحاظ قابلیت حمل به‌شمار می‌رود. به‌علاوه، برند آمریکایی انواع پورت‌ها از USB-C تاندربولت تا جک هدفون و درگاه کارت MicroSD را در لپ‌تاپ باریک خود جای داده است.

لپ‌ تاپ دل Alienware

شرکت دل نیز مانند رقیب تایوانی خود ایسوس، زیربرند جدایی برای کامپیوترهای گیمیگ خود معرفی می‌کند.

لپ‌تاپ‌های Alienware همیشه در بین بهترین انتخاب‌ها برای کاربران حرفه‌ای دنیای گیمینگ بوده ‌است. جدیدترین سخت‌افزارهای موجود در بازار در طراحی‌های عالی و زیبا مخصوص گیمرها، هرساله در خانواده‌ Alienware به بازار عرضه می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها همیشه در دسته‌ی ماشین‌های سنگین و ضخیم قرار دارد. چون از جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی بهره می‌برد. البته شرکت آمریکایی در برخی از مدل‌ها نیز تلاش کرده است طراحی باریک‌تری به کاربران علاقه‌مند به بازی ارائه کند.

اگر به‌دنبال جدیدترین و بهترین مدل لپ‌تاپ دل هستید، قطعا باید در دسته‌ی گیمینگ به‌دنبال محصول مدنظر خود باشید. فهرست برترین محصولات شرکت آمریکایی در سال 2020 ، لپ‌تاپ Alienware Area 51m را در صدر قرار می‌دهد. هر آنچه به‌عنوان گیمر از لپ‌تاپ خود انتظار دارید، در محصول جدید دل گنجانده شده است. شاسی با طراحی خاص درکنار کیبورد راحت و مجموعه‌ای از قدرتمندترین سخت‌افزارهای بازار، لپ‌تاپ جدید Alienware را به انتخابی عالی برای گیمرهای حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

وقتی از غول پردازشی گیمینگ سخن به‌میان می‌آید، قطعا باید منتظر جدیدترین پردازنده‌های بازار باشیم. لپ‌تاپ دل از پردازنده‌ی نسل‌نهمی Core i9 اینتل بهره می‌برد. در بخش پردازشی، یکی از بهترین گزینه‌های بازار، یعنی پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2080 با هشت گیگابایت حافظه در لپ‌ تاپ دل دیده می‌شود. از قابلیت‌های خارق‌العاده‌ی دیگر می‌توان به 64 گیگابایت حافظه‌ی رم و یک‌ترابایت حافظه‌ی SSD اشاره کرد که اجرای جدیدترین بازی‌ها با بهترین کیفیت در نمایشگر 17/3 اینچی Ultra HD لپ‌تاپ دل را روان و جذاب می‌کند.

سری G

لپ‌تاپ‌های سری G خانواده‌ی دیگری از محصولات دل هستند که مخصوص گیمرهای دنیای کامپیوتر شخصی طراحی و تولید می‌شود. این دسته در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و قبلا در گروه Inspiron قرار داشت. دل با جداکردن سری G، نشان داد تصمیمی جدی برای عرضه‌ی محصولات مقرون‌به‌صرفه مخصوص بازار پایین‌رده تا میان‌رده‌ی گیمینگ دارد. لپ‌تاپ‌های سری G عموما با برچسب قیمتی حدود هزار دلار به بازار عرضه می‌شود و طراحی ساده‌تری درمقایسه‌با غول‌های پردازشی Alienware دارد.

لپ تاپ دل

دسته‌ی ارزان‌تر لپ‌تاپ‌های گیمینگ دل نمایندگانی در فهرست برترین‌های سال 2020 دارد. از میان این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به Dell G5 اشاره کرد که با مشخصاتی کمی ضعیف‌تر از غول‌های الین‌ور، انتخابی مناسب برای بازی محسوب می‌شود. لپ‌تاپ مذکور از قابلیت‌های سخت‌افزاری مناسبی همچون پردازنده‌ی نسل نهمی Core i7 و پردازنده‌ی گرافیکی چهارگیگابایتی GeForce GTX 1650 بهره می‌برد که برای اجرای جدیدترین بازی‌ها مناسب به‌نظر می‌رسد. شاید لپ‌تاپ G5 در دسته‌ی برترین محصولات گیمینگ نباشد؛ ولی قطعا کاربرانی از آن لذت خواهند برد که به‌دنبال اجرای الزامی بازی‌ها در حداکثر تنظیمات گرافیکی نیستند.

یکی از لپ‌تاپ‌های زیبای دل در دسته‌ی گیمینگ، لپ‌تاپ Dell G3 15 است که قدرت پردازشی مناسب و طراحی حرفه‌ای به‌ کاربر ارائه می‌کند. این لپ تاپ دل برای کابرانی انتخابی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود که علاوه‌بر بازی، به‌دنبال کارایی‌های نیازمند پردازش قوی مانند تولید محتوا هم هستند. از مشخصات اصلی لپ‌تاپ G3 می‌توان به نمایشگر 15/6 اینچی و پردازنده‌ی نسل‌نهمی Core i7 و پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1050 اشاره کرد.

سری Latitude

خانوادهی لتیتیود از دیرباز به‌عنوان انتخاب‌ رسمی کسب‌وکارها شناخته می‌شود و برخی از آن‌ها لقب بادوام‌ترین محصولات بازار را یدک می‌کشد. لپ‌تاپ‌های جدید Latitude انواع گزینه‌ها با طراحی‌های باریک و زیبا تا ضمخت و بادوام را به انواع کاربران اداری و تجاری ارائه می‌کند. بادوام‌ترین لپ‌تاپ‌های دل لتیتیود که استانداردهای مقاومت متعددی دارد، به‌نام Latutude Rugged Extreme عرضه می‌شود.

اگر به‌دنبال جدیدترین و بهترین مدل لپ‌تاپ دل در دسته‌ی لتیتیود هستید، لپ‌تاپ Latutude 7490 از سری 7000 پیشنهاد مناسبی محسوب می‌شود. اگرچه این لپ‌تاپ دل درمقایسه‌ با محصولات دیگر در خانواده‌های قبلی آن‌چنان زیبا نیست اما نیازهای کاربر حرفه‌ای اداری را به‌خوبی برطرف می‌کند. به‌هرحال سری لتیتیود همیشه میزبان کامپیوترهای ساده با طراحی اداری بوده است. لپ‌تاپ مذکور با پردازنده‌ی نسل‌هشتمی اینتل و حداکثر 16 گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری قدرتمند نیازهای شما را در کارهای روزمره و اداری به‌خوبی برطرف می‌کند.

از دیگر محصولات مناسب دل در خانواده‌ی لتیتیود می‌توان به لپ‌تاپ هیبریدی Latitude 5300 اشاره کرد. شاید لپ‌تاپ دل در دسته‌ بهترین و زیباترین کامپیوترهای دو در‌ یک بازار جای نگیرد اما قابلیت‌های متنوعی به‌همراه امکان عالی به‌روزرسانی سخت‌افزار دراختیار کاربر قرار می‌دهد. در نتیجه می‌توان امیدوار بود عمر مفید این لپ‌تاپ بیش از دیگر محصولات هیبریدی موجود در بازار باشد.

سری Precision

کامپیوترهای همراه ورک‌ استیشن دسته‌ای از کامپیوترهای اداری هستند که عموما با مجوز پشتیبانی از نرم‌افزارهای خاص موسوم به ISV عرضه می‌شوند. از قابلیت‌های این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به حافظه‌های ECC و پردازنده‌های اختصاصی مرکزی و گرافیکی اشاره کرد. شرکت‌هایی همچون ادوبی و اتودسک و دیگر غول‌های نرم‌افزاری در ارائه‌ی مجوزهای ISV به شرکت‌های کامپیوتری فعالیت می‌کنند. دل کامپیوترهای همراه ورک‌استیشن خود را در خانواده‌ی Precision عرضه می‌کند که در سری‌های 3000 و 5000 و 7000 برای نیازهای پردازشی متنوع در بازار موجود هستند.

برخی از لپ‌تاپ‌های دل در خانواده‌ی پرسیژن با مشخصات سخت‌افزاری خاص همچون پردازنده‌های موبایلی زئون و پردازنده‌های گرافیکی خاص انویدیا کوادرو یا AMD Radeon Pro به بازار عرضه می‌شوند.

البته محصولاتی با سخت‌افزارهای مرسوم هم در بازار وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به Precision 5520 اشاره کرد. این لپ‌تاپ با پردازنده‌ نسل‌هفتمی اینتل و 16 گیگابایت حافظه‌ی رم و 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD، نیازهای پردازشی اکثر کاربران اداری را برطرف می‌کند.

معرفی بهترین لپ تاپ های دل

شرکت دل لپ تاپ های زیادی از ابتدا تاکنون تولید کرده است. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین و پرفروش ترین آنها خواهیم پرداخت.

لپ تاپ دل مدل Inspiron 15-5567؛ حرفه ای و مشتری پسند

همانطور که می‌دانید لپ ‌تاپ‌های Dell تنوع و گستردگی فراوانی دارند.در مجموعه سری 5000 حرفه ای و نیمه حرفه ای این لپ تاپ، می‌توان از مدل 5567 به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های Dell 2020 اشاره کرد که در جایگاه خود از دید طراحی، فوق العاده و بی‌نظیر است‌.

شاید به این دلیل که دارای بدنه ای صاف، براق‌ و صیقلی بوده و در عین حال فوق العاده زیبا و مشتری پسند نیز می باشد و در دو رنگ مشکی و خاکستری به بازارعرضه می شود. این دستگاه با آخرین متد روز دنیای تکنولوژی طراحی شده است و از آخرین پردازنده قدرتمند نسل هفتم (‌کبی لیک‌) یعنی اینتل بهره می گیرد.

صفحه نمایش این دستگاه مات بوده و در ابعادی حدودا 15٫6 اینچی و از نوع Full HD می باشد. این مدل لپ تاپ Dell به دلیل استفاده از 4 گیگابایت گرافیک ATI برای انجام امور مالتی مدیا و گرافیکی نیز فوق العاده کاربردی می باشد. وزن این دستگاه 2300 گرم می باشد.

این نمونه از بهترین لپ تاپ دل 2020 را در حالت کلی می‌توان از جمله ‌لپ تاپ‌های نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای این برند معروف عنوان کرد که رضایت اکثر کاربران را به خود جلب خواهد نمود.

لپ تاپ دل مدل G5 15- 5587 – A؛ کاملا مناسب برای گیمرها

همان‌طورکه از اسم آن پیداست، این لپ تاپ یک مدل 15 اینچی است. صفحه‌نمایش این مدل اندازه‌ دقیق 15.6 اینچی دارد و به پنل IPS با وضوح FULL HD در رزولوشن 1920×1080 و روکش مات مجهز شده است. این صفحه‌‌نمایش باکیفیت، نمونه‌ای ایده‌آل برای گیمرها محسوب می‌شود که می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی چشم به آن نگاه کرد.

این لپ‌تاپ با وزن 2.6 کیلوگرمی اندازهی معقول و خوبی نسبت به رقبای خود دارد که برای جابه‌جایی دائمی هم مناسب است. کیبورد جزیره‌ای مجهز به نور پس‌زمینه، تاچ‌پد یک‌تکه‌ی بزرگ با حساسیت بالا و تنوع خوب پورت‌ها از جمله امکانات این محصول هستند.

دل در پیکره‌بندی این لپ‌تاپ حرفه‌ای خود از پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند نسل هشتم Core i7 8750H اینتل که دارای 6 هسته مرکزی و 9 مگابایت حافظه کش میباشد، پردازشگر گرافیکی NVIDIA® GeForce® GTX 1050 Ti با 4 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 اختصاصی و 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 که قابل ارتقاء تا 32 گیگابایت میباشد استفاده کرده است که هنگام اجرای بازی‌های روز، سرعت و کارایی بالایی از خود نشان می‌دهند.

با وجود پردازنده مرکزی و پردازنده قدرتمند این لپ تاپ که توان بسیار بالایی برای کار کردن مصرف میکنند باتری 4 سلولی لپ تاپ dell جی 5 توانسته به خوبی از رقبای هم رده خود جلو بزند. در کل این لپ‌تاپ برای افرادی که به بازی و یا کارهای سنگین گرافیکی و مهندسی می‌پردازند پیشنهاد می شود.

لپ تاپ دل مدل Inspiron 3185-A؛ اقتصادی با جابجایی آسان

از نمونه های میان رده و اقتصادی لپ تاپ های دل با صفحه نمایش 11٫6 اینچ می توان به مدل اینسپایرون 3185 اشاره کرد. از این مدل می وان جهت کاربری های سبک و معمول روزانه استفاده کرد.

پردازنده ای که این لپ تاپ از آن برخوردار است، از سری (AMD) مدل A9 9420e Processor با محدوده سرعت پردازش 3.60 گیگاهرتز و با 1 مگابایت حافظه کش (cache) می‌باشد. حافظه رم این دستگاه 4 گیگابایت بوده که به قدرت آن می افزاید. حافظه داخلی آن 500 گیگابایت و همچنین پردازنده گرافیکی این لپ تاپ، AMD Radeon R5 Graphics است.

اندازه این لپ تاپ تنها 11 اینچ است. همچنین این دستگاه از نوع 2-in-1 می باشد و قابلیت چرخش 360 درجه صفحه نمایش را داراست. از این رو می توان از آن به شکل تبلت نیز استفاده کرد. زیرا صفحه نمایش این دستگاه از نوع لمسی HD Touch است.

از دیگر ویژگی های این لپ تاپ، پشتیبانی از پورت های HDMI و دارا بودن پورت نسل سوم USB است. با وزنی حدود 1٫3 کیلوگرم انتخاب مناسبی برای کسانی خواهد بود که نیاز دارند تا لپ تاپ خود را مدام جابجا کنند و از آن برای استفاده های روزمره مانند گشت و گذار در اینترنت استفاده کنند.

لپ تاپ دل مدل Inspiron 5480 – B؛ آماده کارهای گرافیکی و مالتی مدیا

از لپ تاپ های جدید ،فوق العاده قدرتمند و تا حدودی کوچک گروه اینسپایرون است. بدنه این مدل نیز بسیار براق ‌، صاف و صیقلی می باشد که بسیار مشتری مسند و زیبا و نازک و سبک طراحی شده است.

این لپ تاپ با رنگ‌ نقره‌ای به بازار عرضه شده و خودش را در زمینه رفع نیاز و سلیقه اکثر کاربران و مدیرانی که دنبال سیستمی با وزن کم می باشند را ثابت نماید.

این سیستم با جدیدترین متد روز طراحی شده و از پردازنده ای فوق العاده قدرتمند، یعنی اینتل نسل هشتم Core i5-8265U با 6MB Cache  برخوردار است. صفحه نمایش این دستگاه مات و در ابعاد 14 اینچ از نوع Full HD مات و IPS بوده که جهت انجام امور و فعالیت های گرافیکی و مالتی مدیا کاربرد فراوان دارد.

لپ تاپ دل مدل Inspiron 5481 – K؛ نازک و سبک

از جمله محصولات جدید اینسپایرون، مدل 5481 با صفحه نمایش 14 اینچی است. این لپ تاپ بدنه ای مقاوم، نازک و با وزن اندک دارد که نظر طرفداران و علاقه مندان فراوانی را به خود جلب کرده است.

صفحه نمایش این لپ تاپ به‌ شکل لمسی بوده و دارای مشخصات 14inch HD (1366 x 768) LED Backlit Touch Display می باشد. این صفحه نمایش قابلیت چرخش 360 درجه ای را دارد و به عنوان تبلت هم قابل استفاده است.

دکمه یا شستی پاور در قسمت بالای کیبورد جای گرفته و در قسمت راست آن یک درگاه USB 2.0 و قفل لپ تاپ و شیار کارت خوان و در سمت دیگر آن پورت HDMI ، شوکت شارژ و دو پورت USB 3.1 G1 و میکروفون و جک هدفون قرار گرفته اند.

لپ تاپ دل مدل Latitude 3390 -A؛ محصولی برای حرفه ای ها

Latitude 3390 از جدید ترین محصولات شرکت دل است. این لپ‌تاپ ظریف، قدرتمند، از سری حرفه ای . بدنه فلزی .باریک و سبک و صنعتی و نیمه نظامی با صفحه نمایش 13.3 اینچ لمسی است. از این مدل برای کاربری های مهندسی، بیزینسی و تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مناسب افرادی حرفه ای است که دائما در سفر و یا جابجایی در شرایط مختلف آب و هوایی و استفاده طولانی هستند.

لپ تاپ دل

بدنه این لپ‌تاپ بسیار مقاوم بوده و 1.6 کیلوگرم وزن دارد. از لحاظ طراحی و کیفیت بدنه در برابر فشارو ضربه مقاومت خوبی را داراست. همچنین از تکنولوژی جدید خنک کننده دل استفاده شده است .صفحه نمایش LATITUDE 3390 به‌ صورت لمسی با وضوح تصویر IPS FHD است. یعنی ی‌توان صفحه نمایش آن را 360درجه چرخاند که برای محیط‌ های داخلی کارایی لازم را دارد.

از مشخصات فنی این مدل می‌توان به پردازنده قدرتمند Intel Core i5 8250U با فرکانس ۱.۶۰GHz تا ۴.۰GHz ، گرافیک Intel® UHD Graphics 620 ،هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD و باتری ۳ سلولی اشاره کرد.

در مجموع مدل Latitude 3390 یک لپتاپ با سخت افزار قدرتمند و بدنه مقاوم است. این لپ تاپ می تواند گزینه بسیار خوبی برای کسانی که طرفدار محصولات حرفه ای و جدید با صفحه نمایش لمسی هستند باشد.

لپ تاپ دل مدل Inspiron 3195-A؛ اقتصادی و سبک

از نمونه های میان رده و اقتصادی لپ تاپ های دل با صفحه نمایش 11٫6 اینچ می توان به مدل اینسپایرون 3195 اشاره کرد. از این لپ تاپ می توان جهت کاربری های سبک و معمول روزانه استفاده کرد.

پردازنده ای که این لپ تاپ از آن برخوردار است، از سری اینتل (AMD) مدل A9-9420e Processor با محدوده سرعت پردازش 1.8 تا 2.7 GHz با 1 مگابایت حافظه کش (cache) می‌باشد. حافظه رم این دستگاه 4 گیگابایت از نوع SDRAM بوده که به قدرت آن می افزاید. حافظه داخلی آن 128 گیگابایت از نوع پر سرعت SSD است.

همچنین پردازنده گرافیکی این لپ تاپ، integrated Radeon R5 Graphics است. اگر به دنبال یک لپ تاپ سبک و ظریف با قابلیت های صفحه نمایش تاچ و چرخش 360درجه هستید بدون شک لپ تاپ Dell Inspiron 3195 از بهترین انتخاب های ممکن است.

لپ تاپ دل مدل Inspiron 5583 –A؛ متفاوت با نسخه های قبلی

لپ تاپ Dell Inspiron 5583 از سری لپ تاپ های جدید و قدرتمند خانواده اینسپایرون است. در واقع این مدل جایگزین لپ تاپ مدل اینسپایرون 5584 می باشد با این تفاوت که دارای درایو نوری اینترنال است.

بدنه این مدل براق، صاف، بسیار زیبا و مشتری پسند طراحی شده و تغییرات زیادی با مدلهای قبلی خود کرده است. این مدل با رنگ‌های آبی و نقره‌ای عرضه شده و توانسته سلیقه بسیاری از کاربران را تامین نماید.

لپ‌ تاپ دل Inspiron 5583 از پردازنده های نسل هشتم اینتل بهره می برد .این دستگاه با آخرین متد روز طراحی شده و از جدیدترین پردازنده قدرتمند اینتل نسل هشتم Core i7-8565U با 8MB Cache استفاده می‌کند. با لپ‌تاپ دل Inspiron 5583 به راحتی بین برنامه هایی که باز هستند با حداکثر 16 گیگ حافظه به جلو و عقب بروید. حافظه اینسپایرون 5583 از نوع DDR4 2666MHz می باشد .

فیلم ها ، عکس ها و موسیقی را تا حداکثر 2DB HDD یا حداکثر 512GB PCle SSD M.2 ذخیره کنید. با طراحی ظریف و باریک توجه خود را به جایی که مربوط به صفحه نمایش شما است متمرکز کنید. همچنین این دستگاه با صفحه نمایش مات و در ابعاد 15.6 اینچ از نوع Full HD بوده که برای امور گرافیکی و مالتی مدیا بسیار کاربردی است .

لپ تاپ دل مدل G3 15-3579 – W؛ فراتر از انتظارات یک گیمر!

لپ تاپ گیمینگ دل مدل G3 15 از بدنه ای باریک و به ضخامت کمتر از 2 سانتیمتر برخوردار است. این محصول از لحاظ قیمت نیز به صرفه است. با توجه به مشخصات سخت افزاری که دارد، گزینه ای مناسب برای خرید است.

لپ تاپ دل

البته G3 15 معایبی نیز دارد. از جمله صفحه نمایش Full-HD که به اندازه کافی روشن نیست. همچنین فریم ریتی که هنگام اجرای بازی های سنگین به زور به 60fps می رسد و وزن 2.5 کیلوگرمی.

G3 15 از نظر عمر باتری و پردازنده گرافیکی سرتر از یک لپ تاپ گیمینگ مانند Acer Nitro 5 است. پردازنده گرافیکی این مدل، از سری GTX 1050 Ti می باشد که محدودیت های GTX 1050 نیترو 5 ایسر را ندارد. البته ایسر مدل نیترو 5 مشکلی ندارد ولی اگر دنبال یک لپ تاپ بهتر و قوی تر هستید، پیشنهاد ما به شما Dell G3 است.

این لپ تاپ دارای یک پردازنده 6 هسته ای Core i7-8750H مدل Coffee Lake که از فناوری فراریسمانی یا Hyper-Threading پشتیبانی می کند. این به این معناست که دستگاه قادر است منابع بلااستفاده CPU را در صورت لزوم به کار گیرد و سبب شود کارایی و بازده سیستم به حداکثر برسد. این پردازنده که هشتمین نسل Core i7 است، بسیار قدرتمندتر از چیپست های قدیمی Core i7 بوده و از لحاظ سرعت و کارایی قادر است با پروسسور های Core i9 رقابت کند.

کارت گرافیک Nvidia GTX 1050 Ti این لپ تاپ به همراه 4 گیگابایت گرافیک اختصاصی، مجموعه فوق العاده ای را برای گیمر ها ایجاد کرده که قادر است سنگین ترین بازی ها را با کیفیت فوق العاده ای اجرا کند.

از دیگر مشخصات فنی مهم این محصول باید به 16 گیگابایت رم دی دی آر 4، 128 گیگابایت حافظه SSD در کنار یک ترابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

لپ تاپ دل مدل XPS 7590-A؛ سبک و آماده اجرای گیم های سنگین

شرکت دل در لپ تاپ دل XPS 7590-A از ابعاد 236×335×17 میلی متر استفاده کرده که ابعاد خوب و جمع و جوری برای یک لپ تاپ است. همچنین این لپ تاپ از وزن 2.5 کیلو گرم برخوردار است.

در لپ تاپ دل XPS 7590-A از نسل نهم پردازنده‌های اینتل از پردازنده اینتل Core i7 استفاده شده است. نتایج بنچمارک این لپ‌تاپ هم جالب توجه بود و نشان می‌دهد که از پس اجرای اکثر بازی‌ها بر می‌آید و می‌توان از آن برای کارهای نسبتا سنگین هم استفاده کرد.

16 گیگابایت رم هم روی آن دیده می‌شود که این مقدار رم برای کار های سنگین و نیمه سنگین به خوبی جوابگو است. این یعنی برای افرادی که کار های سنگین و بازی های قوی دارند این لپ تاپ بسیار کار آمد می باشد.

استفاده از 256 گیگابایت حافظه SSD یکی از نقاط قوت این لپ‌تاپ به شمار می‌رود استفاده از حافظه SSD باعث شده عملکرد این لپ‌تاپ بسیار سریع‌ باشد. کپی کردن یک فایل 5 گیگابایتی نزدیک به 10 ثانیه طول می‌کشد. سرعت انتقال فایل‌ هم به 508 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

قیمت لپ تاپ های دل

در جدول زیر رنج قیمت برخی از مدل های لپ تاپ دل را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که این قیمت ها بر اساس دلار و البته از فروشگاه رسمی دل می باشند.

ردیفنامسریقیمت به دلار
1Dell 15 3000Inspironاز 290 تا 700
2Dell 14Inspironاز 370 تا 930
3Dell G3 15Gاز 750 تا 990
4Dell G5 15Gاز 850 تا 1580
5Dell G7 17Gاز 1250 تا 1850
6Dell XPS 13XPSاز 800 تا 1950
7Dell XPS 15XPSاز 1110 تا 2650
8Dell XPS 17XPSاز 1350 تا 2700
9Dell Alienware M15 R3Alienwareاز 1350 تا 2850
10Dell Alienware M17 R4Alienwareاز 1700 تا 3790

بیشتر بخوانید

نظرات کاربران

  • مسئولیت دیدگاه با نویسنده‌ی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *