از برنامه ریزی قبل از رویداد تا اجرای مجازی، مراحل ایجاد یک تجربه دیجیتالی فراگیر و جذاب را کشف کنید که مخاطب را مجذوب خود کند.
مدیریت رویداد در متاورژن
برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای رویدادهای مختلف در محیط های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به عنوان مدیریت رویداد در متاورس نامیده میشود.
ادغام واقعیت مجازی پایدار فیزیکی با واقعیت فیزیکی بهبود یافته، متاورس، یک مکان مشترک مجازی مشترک را به وجود آورد. این شامل محیطهای دیجیتال همهجانبه مانند واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و موارد دیگر است.
در این زمینه، مدیریت رویداد مستلزم تولید و ارائه رویدادها در این فضاهای دیجیتالی از جمله کنفرانسها، کنسرتها، نمایشگاهها، کارگاهها، گردهماییهای اجتماعی و غیره است. این مقاله نحوه میزبانی یک رویداد در متاورس را مورد بحث قرار خواهد داد.
مراحل میزبانی یک رویداد در متاورس
میزبانی یک رویداد در متاورس شامل چندین مرحله کلیدی برای ایجاد یک تجربه دیجیتالی جذاب است. این مراحل که شامل تعریف مفهوم و اهداف (آماده سازی قبل از رویداد)، انتخاب پلتفرم، ایجاد محتوا و اجرای رویداد در یک محیط مجازی است، راه را برای یک رویداد فراگیر که برای مخاطبان در سراسر جهان جذاب است، هموار می کند.
در متاورس پویا، میزبانی رویداد موفق با فعالیتهای پس از رویداد، از جمله دریافت بازخورد و حفظ ارتباطات تکمیل میشود.
مرحله اول: مفهوم رویداد و اهداف را تعریف کنید
مرحله برنامه ریزی قبل از رویداد اولین و مهمترین گام در سازماندهی یک رویداد موفق در متاورس است. این مرحله محوری شامل چندین انتخاب تاکتیکی و اقداماتی است که زمینه را برای کل رویداد فراهم می کند.
این شامل تعیین اهداف روشن، گردآوری یک تیم متخصص، انتخاب پلتفرم مناسب، بودجه بندی مناسب، رسیدگی به مسائل قانونی و توسعه یک مفهوم رویداد جالب است. این مقدمه کامل برای مراحل بعدی تصور و اجرای رویداد در متاورژن پویا و همهجانبه ضروری است.
مرحله دوم: راه اندازی فنی
مرحله راه اندازی فنی، مفهوم رویداد را به یک تجربه مجازی کاربردی تبدیل می کند. راه اندازی پلتفرم متاورس انتخابی، تولید آواتار یا نمایش دیجیتال و توسعه فضای مجازی مورد نیاز است.
علاوه بر این، ادغام عناصر تعاملی مانند چت زنده، مناطق شبکه مجازی و ارائه های چند رسانه ای برای جذب مخاطب ضروری است. برای ارائه یک تجربه یکپارچه، اطمینان از کیفیت صوتی و تصویری بی عیب و نقص، تأیید دسترسی کاربر و حل مشکلات فنی نیز بسیار مهم است.
مرحله سوم: بازاریابی و تبلیغات
تاکید بر ایجاد سر و صدا و فریب دادن شرکت کنندگان در مراحل بازاریابی و تبلیغات است. استفاده از پلتفرمهای بازاریابی متعارف و خاص برای دسترسی به مردم بسیار مهم است.
ایجاد علاقه به یک رویداد با ایجاد محتوای رویداد جذاب، تریلرها و تیزرها تسهیل می شود. دسترسی را می توان از طریق کانال های رسانه های اجتماعی، اتحاد تأثیرگذاران و تعامل با جامعه متاورس افزایش داد. علاوه بر این، میتوان با پیادهسازی سیستمهای فروش بلیط و توسعه گزینههای دسترسی مبتنی بر ردیف، حضور را تشویق کرد .
بسته به ترجیحات و بودجه کاربر، این سطوح به مهمانان درجات مختلفی از تعامل و مزایا را می دهد. به عنوان مثال، یک سطح پایه ممکن است به جلسات رویداد اصلی اجازه ورود بدهد، در حالی که سطوح برتر و VIP ممکن است مزایای اضافی مانند کارگاه های آموزشی منحصر به فرد، تعاملات فردی و محتوای منحصر به فرد را ارائه دهند. این استراتژی فراگیری را به حداکثر میرساند و به شرکتکنندگان این آزادی را میدهد تا سطح مشارکتی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازها و علایق آنها مطابقت دارد.
مرحله چهارم: اجرای رویداد
مرحله اجرای رویداد نقطه اوج برنامه ریزی و آماده سازی دقیق است. همه چیز در این مرحله با هم کار می کند تا یک تجربه همه جانبه ایجاد کند. در حالی که شرکت کنندگان با هم ارتباط برقرار می کنند، شبکه می کنند و در رویدادها شرکت می کنند، مجریان سخنرانی ها، پنل ها یا کنسرت ها را در محیط مجازی برگزار می کنند.
برای حل هر مشکلی که ممکن است ایجاد شود، پشتیبانی فنی در زمان واقعی ضروری است. ایجاد تنظیمات سریع برای تجربه بهینه در طول رویداد شامل توجه به داده های تعامل، پاسخ های جمعیت و عملکرد فنی است.
مرحله پنجم: فعالیت های پس از رویداد
مرحله فعالیت های پس از رویداد پس از پایان رویداد آغاز می شود. این مرحله اقدامات مختلفی را در بر می گیرد، مانند دریافت اطلاعات از شرکت کنندگان از طریق نظرسنجی یا نظرسنجی برای تعیین میزان رضایت و کسب دانش برای تغییرات آینده. به اشتراک گذاری نکات برجسته یا جلسات ضبط شده افراد را مدت ها پس از رویداد واقعی علاقه مند می کند.
استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر، از جمله تصاویر و موارد ضبط شده، به ایجاد سر و صدا در رسانه های اجتماعی پس از یک رویداد کمک می کند. علاوه بر این، حفظ روابط ایجاد شده در طول رویداد با ترتیب دادن جلسات بعدی، ملاقات های مجازی یا فرصت های شبکه تسهیل می شود.
هزینه میزبانی یک رویداد در متاورس چقدر است؟
هزینه برگزاری یک رویداد در متاورس می تواند بسیار متفاوت باشد و به تعدادی متغیر بستگی دارد. این عوامل شامل پیچیدگی خود رویداد، پلتفرم متاورس انتخابی، تعداد مورد انتظار شرکت کنندگان، سطح دلخواه سفارشی سازی و تنوع ویژگی های گنجانده شده در تجربه رویداد است.
پلتفرمهای Metaverse ممکن است بر اساس معیارهای مختلفی از جمله میزبانی رویداد، تعداد شرکتکنندگان و مجموعه ویژگیها، کاربران را شارژ کنند. سرمایه گذاری در مدل سازی سه بعدی، ویژگی های تعاملی و تصاویری همه جانبه برای ایجاد یک مکان مجازی جذاب، با قیمت هایی برابر با پیچیدگی طراحی، مورد نیاز است.
هزینه ها شامل تجهیزات سمعی و بصری، خدمات پخش جریانی و کارگران پشتیبانی فنی برای اطمینان از اجرای فنی بی عیب و نقص است. هزینه تبلیغات همچنین شامل عملیات هایی مانند مشارکت تأثیرگذار، بازاریابی رسانه های اجتماعی، ایجاد مواد تبلیغاتی و سایر فعالیت های مشابه است. عوامل دیگری که می توانند بر هزینه تأثیر بگذارند عبارتند از تولید محتوا، سفارشی سازی آواتار، ابزارهای شبکه، اقدامات احتیاطی امنیتی، آموزش و فعالیت های تعامل پس از رویداد.
برای اطمینان از برآورد دقیق هزینه ها، تهیه دقیق بودجه، نقل قول از ارائه دهندگان خدمات مربوطه، و مطالعه عمیق پلت فرم های متاورس مفید است. همچنین عاقلانه است که جریانهای درآمد بالقوه حاصل از فروش بلیط، حمایتهای مالی یا سایر منابع را در مقابل این هزینهها سنجید تا امکانسنجی مالی رویداد را ارزیابی کنیم.
رویدادهای سنتی در مقابل رویدادهای فراجهانی
رویدادهای سنتی و رویدادهای فرا وجهی نشان دهنده دو پارادایم مجزا از تجمع و تعامل هستند. در رویدادهای مرسوم، شرکتکنندگان به طور فیزیکی در یک مکان از پیش تعیینشده جمع میشوند و تعاملات رو در رو را تشویق میکنند، با تکیه بر ترتیبات فیزیکی و رعایت محدودیتهای جغرافیایی.
در مقابل، رویدادهای متاورس در تنظیمات سه بعدی مجازی رخ میدهند که از مرزهای جغرافیایی فراتر میروند و به شرکتکنندگان اجازه میدهند از طریق آواتارهایی که میتوانند سفارشیسازی شوند و در فعالیتهای تعاملی شرکت کنند، شرکت کنند.
در حالی که رویدادهای سنتی حس مکان را ارائه میدهند، رویدادهای متاورس یک تجربه دیجیتالی همهجانبه را ارائه میدهند و چشمانداز در حال تحول میزبانی رویداد را در دنیایی که به طور فزایندهای به هم مرتبط هستند، نشان میدهند.
در اینجا چند تفاوت بین رویدادهای سنتی و رویدادهای متاورس وجود دارد:
خطرات موجود در میزبانی فضاهای رویداد مجازی در متاورس
میزبانی فضاهای رویدادهای مجازی در متاورس مستلزم خطراتی است، از جمله افزایش آزار و اذیت و رفتار نامناسب، همانطور که در حوادث آزار جنسی علیه زنان نشان داده شده است . به دلیل ناشناس بودن فضاهای مجازی، افراد ممکن است به گونهای عمل کنند که ممکن است در محیطهای واقعی عمل نکنند، که محیط را برای شرکتکنندگان ناخوشایند و ناامن میکند.
موارد دیگر شامل نقض حریم خصوصی، مشکلات فنی و احتمال شکاف دیجیتالی به دلیل عدم آگاهی از فناوری است. برای کاهش این خطرات و ایجاد محیطی دلپذیر، سازماندهندگان باید قوانین رفتاری صریح را ایجاد کنند، اعتدال قوی را رعایت کنند، بر امنیت دادهها تأکید کنند و اطلاعات کاربرپسند را ارائه دهند.
خطرات مهم دیگر شامل نقض مالکیت معنوی، مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان پلت فرم و سوء تفاهمات ناشی از عدم وجود نشانه های ملموس است. این خطرات را می توان با استفاده از پروتکل های تبادل محتوای امن، انتخاب محتاطانه پلتفرم ها، انجام آزمایش های کامل و ارائه کانال های ارتباطی شفاف کاهش داد. برنامه ریزان رویداد Metaverse می توانند با مقابله فعالانه با این خطرات، محیطی ایجاد کنند که مشارکت، تنوع و تجربه آموزشی را برای همه شرکت کنندگان ارتقا دهد.
چجوری میتونیم از خطرات مثل آزار و اذیت در رویدادهای متاورس جلوگیری کنیم؟ آیا پروتکلهای خاصی برای این موضوع وجود داره؟