بازی مس افکت لجندری ادیشن یک ریمستر از نسخههای پیشین است. این بازی همانند نسخههای قبل، توسط شرکت Bioware توسعه یافته است.
به گزارش خوبو، بازی مس افکت لجندری ادیشن بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه شد. این بررسی بدون اسپویلر است. همچنین بر روی جنبه بازسازی بازی(ها) و هر گونه گیم پلی و پیشرفت گرافیکی آن تمرکز دارد.
انتشار بازی مس افکت لجندری ادیشن
بازی مس افکت لجندری ادیشن دوباره توسط Bioware توسعه یافت و توسط EA منتشر شد. این شرکت کمک هایی از Blind Squirrel Games و Abstraction Games گرفت تا به بهینهسازی این بازی در سیستم های جدیدتر در حالی که هنوز از Unreal Engine 3 استفاده میکرد کمک کنند. تصمیم به ماندن در Unreal Engine 3 برای کاهش نیاز به بازنگری بخشهای زیادی از بازی برای اجرا بر روی Unreal Engine 4 بود. این بازی یک ریمستر است، نه یک بازسازی.
Mass Effect Legendary Edition در تاریخ 14 می 2021 عرضه شد. این بازی نه تنها سه گانه اصلی را شامل میشود، بلکه با بیش از 40 DLC شامل ماموریتهایی میشود که به طور یکپارچه در داخل بازی قرار میگیرند.
گیم پلی بازی مس افکت لجندری ادیشن
فرمانده شپرد و کایدن آلنکو برای بازیابی یک بیکن پروتئان به ماموریت اعزام میشوند. چیزی که آنها انتظار نداشتند این بود که یک اسپکتر سرکش به نام سارن نیز همین کار را انجام دهد. اسپکترها عواملی هستند که اختیار دارند تا با استفاده از هر وسیله ای که لازم است و بنا به صلاحدید خود، فراتر از قانون عمل کنند. آنها قدرت مرگ و زندگی را بر تمام اشکال زندگی دارند. همچنین برای حفظ ثبات کهکشانی، صرف نظر از عواقب آن استخدام میشوند. زنجیرهای از رویدادها رقم می خورد که فرمانده شپرد خود به یک اسپکتر تبدیل میشود و ماموریت او نجات کهکشان است.
Mass Effect بزرگترین بازی فضایی در بازیهای ویدیویی است. اگرچه با وجود اشکالات جزئی، مبارزات سخت و جنجالهایی که بر سر پایان Mass Effect 3 وجود داشت باز هم خوب بود. اما کاری که تیمها در اینجا انجام دادهاند چیزی کم از خارقالعاده نیست.
آنچه ما داریم یک اکشن RPG و تیراندازی سوم شخص در فضا است. هنگامی که کاوش را آغاز کردید، متوجه خواهید شد که دنیاهای مختلف مملو از علم، درگیری، سیاست و طیف گسترده ای از نژادهای بیگانه در این بازی وجود دارد. زیبایی این بازیها این است که اگر کاراکتر خود را از بازی قبلی وارد کنید، کاری که ممکن است انجام دهید (یا انجام ندهید) احتمالاً در بازیهای بعدی تأثیر خواهد داشت.
شروع بازی
با شروع بازی شما یک لانچر برای دسترسی به هر سه بازی دارید. به طور طبیعی، من به شما توصیه میکنم که هر سه را به منظور ثبات داستان بازی، به ترتیب بازی کنید. در ابتدای Mass Effect 2 و Mass Effect 3، کمیکهای اختیاری Dark Horse وجود دارد که جزئیات بازی قبلی را در اختیار شما قرار میدهد. اگر بازی قبلی را انجام دادهاید، اقدامات خود را به عنوان بخشی از این کمیک خواهید دید. اگر نه، پس کمیک تعاملی است و شما آزاد هستید که خودتان این تصمیمات را بگیرید.
تغییرات بازی مس افکت لجندری ادیشن
بنابراین، چه چیزی در این بازی جدید است؟ با توجه به اینکه 1 Mass Effect قدیمیترین نسخه بازی است، اینجاست که بزرگترین تفاوت را خواهید دید. به لطف تغییرات جدید، این نسخه قدیمی به نظر نمیرسد و مانند یک بازی 14 ساله نیست.
سیستم پوشش و محافظت دارای برخی بهبودهای گسترده می باشد که مهمترین آن در بازی اول است. اگر این بازی را با درجه سختی معمولی یا کمتر بازی می کنید، ممکن است متوجه تغییرات نشوید. شما می توانید فقط به سمت دشمنان بدوید و نگران آسیب کمی که وارد می کنید نباشید. برای بازیکنان در Veteran یا Insanity پوشش یک الزام است. ورود و خروج از پوشش و جلوگیری از تیراندازی های سنگین بسیار روان تر است. این موضوع در سختیهای بالاتر میتواند یک امتیاز اساسی باشد.
یکی از تغییرات در بازی اول این است که همه کلاسها میتوانند از همه سلاحها استفاده کنند. پیش از این، سلاحها به یک کلاس خاص محدود میشد. این بدان معناست که شما میتوانید سبک اسلحه بازی خود را بهتر با شرایط تطبیق دهید. ارتقاء سلاح ها هنوز مختص کلاس است که به هیچ وجه چیز بدی نیست. هدف گیری نیز دقیقتر به نظر میرسد. همچنین لگد در تفنگ های تک تیرانداز کمتر است. بله، این موضوع باعث می شود که چیزها کمتر واقع گرایانه باشند. اما از آنجایی که بازیکنان بازی اصلی در مورد آن می دانند، نا امیدکننده تر نیز میشود. آسیب هدشات اکنون در بازی اول نیز تغییر کرده است. زمان خنک شدن سلاح و همچنین قدرت سلاح های خاص هم در این نسخه بهبود یافت.
ماکو
ماکو، وسیلهای است که برای کاوش سیارات از آن استفاده می کنید. این وسیله فقط در بازی اول ظاهر میشود. توسعه دهندگان Nomad را از Mass Effect: Andromeda با افزودن یک افزایش سرعت که قبلا وجود نداشت، مورد توجه قرار دادند. این امر به ویژه زمانی مفید است که رشته کوههای بیگانه را برای یافتن برچسبهای شناسه سالاریان، نوشتههای آساری و نشانهای توریان، یا به طور کلی فقط قتل جستجو و پیدا کنید. هندلینگ ماکو کمتر “لغزنده” به نظر میرسد. همچنین با تغییراتی در فیزیک، ماکو بسیار سنگین تر به نظر میرسد. بنابراین بسیار قابل کنترل تر است. سپرها سریعتر شارژ میشوند و به عنوان یک امتیاز وقتی توپ یا موشک خود را شلیک میکنید به دشمنان ضربه میزنند.
این یک جمع بندی کلی از پیشرفتهای قابل توجه گیم پلی بازی اول است. دو بازی دیگر نیز بهبودهای خاصی داشته اند. در Mass Effect 2، مهمات بسیار بیشتر از آنچه مورد استفاده قرار میگیرد، پرتاب میشوند که یک موقعیت خوب در آتشبازی است. تغییراتی در سیستم Paragon/Renegade انجام شد تا تصمیمات کلیدی را آسان تر کند. این معیار مهم است زیرا آنها بر آمادگی کهکشانی شما در Mass Effect 3 تأثیر میگذارند.
در این سیستم، شما با مدیریت منابع و کسب داراییهای جنگی تقویت میشوید. این مورد مستقیماً بر نحوه رویارویی نهایی تأثیر میگذارد. به طور کلی، تغییرات در این نسخه، بازی ها را با بهبود کیفیت برای گیمرهای جدید و قدیمی به طور یکسان آماه کرده است.
گرافیک و صدا در بازی مس افکت لجندری ادیشن
همانند گیم پلی، شما بزرگترین پیشرفت بصری را در بازی اول خواهید دید. این بازی ها با کیفیت 4k UHD بازسازی شده اند و کاملاً خیره کننده به نظر می رسند.
تقریباً همه چیز از جزئیات در محیط ها تا مدل های شخصیت بهبود را نشان می دهد. در اینجا شایان ذکر است که وقتی شخصیت خود را در ابتدا می سازید، بر اساس مدل خلق کاراکتر Mass Effect 3 است. این مورد به گزینههای بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا در دسترس بود اجازه انتخاب میدهد. شپرد زن نمادین یا Femshep از Mass Effect 3 از ابتدا شخصیت زن پیش فرض است.
مدل های کاراکتر همانطور که بر اساس مدل های اصلی ساخته شدهاند کامل نیستند، اما بسیار دقیقتر از آنچه بودند، هستند.
نورپردازی نیز پیشرفت زیادی داشته است. یکی دیگر از ویژگیهای جدید بازی Photo Mode است. شما میتوانید در هر بازی ساعتها را صرف بازی در اطراف کنید تا لحظه را ثبت کنید. لحظات زیبای زیادی وجود دارد که میتوانید آنها را ثبت کنید.
صدا در بازی های اصلی دوست داشتنی بود. مانند نحوه انفجار یک تفنگ ساچمه ای که در یک اتاق کوچک طنین انداز میشد. این روند صدایی نیز همچنان حفظ شده و بهبودهایی نیز دارد.
این بازی یک حماسه علمی تخیلی است و برای این محیط نیاز به موسیقی خوب دارد. این موسیقی که توسط جک وال و سام هالیک ساخته شده است، از فیلم های علمی تخیلی مانند Blade Runner و Dune الهام گرفت. این موسیقی نوازندگی ارکسترال را با موسیقی الکترونیک دهه 80 ترکیب میکند.
زمان بازی
اگر بخواهید سه گانه را اجرا کنید و ماموریتهای جانبی و DLC ها را انجام دهید، به راحتی ساعتها گیم پلی در هر سه بازی خواهید داشت. اگر این بازی را ناقص انجام دهید از نظر اطلاعات علمی، اکتشاف و ساختن داستان اضافی، چیزهای زیادی را از دست میدهید. در مجموعه ای مانند Mass Effect، واقعاً باید همه چیز را تجربه کنید تا از شگفت انگیز بودن این سه گانه کاملاً بهرهمند شوید. چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد و همه چیز آنقدر جالب است که هر بار که بازی را شروع می کنید، مشتاقانه منتظر خواهید بود که تجربه کنید. این تعداد زیادی محتوا در سراسر این سه گانه به قیمت یک بازی تکی است.
نتیجه گیری
این سه گانه بازسازی شده تعادل کاملی را در پیشرفتهای خود ایجاد میکند تا برای تازه واردان و طرفداران سه گانه اصلی جذاب باشد. همجنین به اندازه کافی تغییر کرده است تا در دنیای بازیهای مدرن جا بیفتد. ارتقاء گرافیک و سیسستم صوتی در این بازی نیز مشهود است. در نهایت می توان گفت این بازی به گونهای است که میتواند ساعتها شما را سرگرم کند و از انجام این بازی لذت ببرید.
نظرات کاربران