0

دانلود آلبوم موسیقی حماسی ایران ۱۷ – موسیقی ترکمن صحرا (گلستان) از محمدرضا درویشی

آلبوم موسیقی حماسی ایران ۱۷ - موسیقی ترکمن صحرا (گلستان) از محمدرضا درویشی

آلبوم موسیقی حماسی ایران ۱۷ – موسیقی ترکمن صحرا (گلستان) اثری از محمدرضا درویشی است که حاصل تلاش‌های او برای گردآوری آثار هنرمندان موسیقی ایرانی است.

به گزارش خوبو، آلبوم موسیقی حماسی ایران ۱۷ – موسیقی ترکمن صحرا (گلستان) توسط محمدرضا درویشی منتشر شد. این آلبوم در سبک آیینی ساخته شده است. قیمت این آلبوم، ۲۰,۰۰۰ تومان است.

آهنگ های آلبوم موسیقی حماسی ایران ۱۷ – موسیقی ترکمن صحرا (گلستان)

موسیقی ترکمن صحرا (گلستان) شامل ۶ عدد قطعه موسیقی است که در سبک آیینی توسط محمدرضا درویشی گردآوری شده است. این آلبوم توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و عرضه شده است. حسن عسکری، مهدی اردستانی و محمود آیت به عنوان صدابرداران در این مجموعه فعالیت داشته‌اند.

#نام آهنگمدت زمان
۱یارارمی – ایللاری (از داستان یوسف و احمد)۰۷:۱۰
۲داغلاره (از داستان کوراوغلی) – براساس آهنگ گوک تپه۰۴:۲۰
۳حماسه گوک تپه – گوزلار – میدان ایچنده – کوممر لندی (از داستان کوراوغلی)۱۵:۵۴
۴قوپوز (قاووز) نوازی: گلین آلجی (اسب تازی در عروسی)، عروس بیار – آت آیاغی – (پای اسب) – تاخت های مختلف اسب۰۶:۲۳
۵خان جنید – یوسف بگ و گوگجیک (دو قسمت) – از داستان یوسف و احمد۱۵:۲۵
۶یوسف بگ دورناسی – سالنه سالنه (از داستان یوسف و احمد) – آوازی گلدی (از داستان کوراوغلی)۰۸:۱۹
آلبوم موسیقی حماسی ایران ۱۷ - موسیقی ترکمن صحرا (گلستان) از محمدرضا درویشی
آلبوم موسیقی حماسی ایران ۱۷ - موسیقی ترکمن صحرا (گلستان) از محمدرضا درویشی
آلبوم موسیقی حماسی ایران ۱۷ - موسیقی ترکمن صحرا (گلستان) از محمدرضا درویشی

مجموعه موسیقی حماسی ایران

مجموعه موسیقی حماسی ایران شامل ۲۴ نوار کاست و لوح فشرده و یک جلد کتاب، حاصل گردهم‌آیی هنرمندان موسیقی حماسی ایران است که از دوم تا سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۶ به همت مدیریت پژوهش‌های کاربردی مرکز موسیقی حوزه هنری در تالار اندیشه برگزار شد. این مجموعه دربرگیرنده حدود نیمی از اجراهای صحنه‌ای این گردهم‌آیی است.

با وجود بکر بودن و تازه بودن اکثر قریب به اتفاق اجراها، مجبور بودیم تا منتخبی از آن‌ها را اجرا کنیم. نمونه‌هایی که در این مجموعه منظور نشده‌اند اغلب حاوی اشکالاتی چون طویل بودن زمان اجرا، وجود صداهای پیرامونی و مزاحم، ناکوک بودن ساز، خارج بودن صداهای خواننده در حد محسوس، ناهماهنگی میان اجراکنندگان، اشکالات ضبط صدا و … بوده‌اند. در عین حال در نمونه‌های گرد آمده در این مجموعه نیز گاه شاهد اشکالاتی هستیم که به دلیل اهمیت یا منحصربه‌فرد بودن اجرا از آن اشکالات چشم‌پوشی شده است.

بیشتر بخوانید

نظرات کاربران

  • مسئولیت دیدگاه با نویسنده‌ی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *