بازی Moonscars یک بازی پلتفرم محصول سال 2022 است که توسط Black Mermaid توسعه یافت و توسط Humble Games منتشر شد.
به گزارش خوبو، این بازی در 27 سپتامبر 2022 برای ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان منتشر شد. بازی Moonscars به طور کلی در زمان انتشار نقدهای مثبتی دریافت کرد.
داستان بازی Moonscars
داستان بازی همان نابودی بشریت است که در این ژانر زیاد یافت می شود. این بار به جای زامبی ها، دشمنان اصلی «clayborn» هستند. موجوداتی که از خاک رس ساخته شدهاند و برای نزدیک شدن به انسانیت واقعی، گوشت و استخوان انسان را مصرف می کنند. بازی بدون توضیح هیچ یک از اصطلاحاتی که به کار می رود شروع میشود، اما می توان بهصورت اختیاری از NPCها چند برداشت را دریافت کرد.
به طور کلی داستان بسیار شبیه به استاندارد این ژانر است و تنوع زیادی را ارائه نمی دهد. اگرچه موجودات خاکی تا حدودی منحصر به فرد است، اما در نهایت داستان همان زامبی ها تکرار می شود.
گیم پلی بازی Moonscars
همانطور که قبلاً بیان شد، این بازی یک Metroidvania با تأثیرات Soulslike است. این تأثیرات بر مکانیک اصلی تأثیر نمی گذارد، بلکه روی صحنه و جهت هنری تأثیر می گذارد. در عوض، بازی بیشتر تحت تأثیر Hollow Knight قرار می گیرد که با جادو و سیستم تجهیزات آن مشخص است. سیستم جادویی Said از بازیکنان می خواهد که به دشمنان ضربه بزنند تا ichor خود را شارژ کنند. این مورد میتواند برای درمان یا استفاده از تواناییها صرف شود.
سطح کمی از عمق در نحوه عملکرد وجود دارد. زیرا طلسم ها در واقع ichor را مصرف نمی کنند بلکه آن را “corrup” می کنند. به این معنی که نمی توان دوباره از آن برای cast استفاده کرد اما همچنان برای درمان در دسترس است. طلسم های موجود نیز تنوع مناسبی را ارائه می دهند و هر کدام تا 3 سطح دارند که می توان با مصرف پول بازی در مکان های ذخیره، قفل آن را باز کرد. با این حال، این واقعیت که بازی برای نابودی دیوارهای مخفی و خاص به حداقل یک طلسم انفجار نیاز دارد، یک آزار جزئی است که بازیکنان را مجبور میکند دائماً جادوهای خود را عوض کنند.
ابزارهای دیگر
در کنار این جادوها، بازیکنان همچنین به یک classic invincible dash و یک parry دسترسی دارند. این موارد میتوانند در هنگام حملات دشمن به رنگ قرمز استفاده شوند.
علاوه بر حمله و جادوهای اصلی، بازیکنان به یک سلاح ثانویه نیز دسترسی خواهند داشت که تا حد زیادی به عنوان یک حمله سنگین عمل می کند. این سلاحهای ثانویه انیمیشن طولانی تری نسبت به حملات معمولی دارند و آسیب بیشتری وارد می کنند. یک سیستم جالب اما تا حدودی نامربوط مرتبط با این سلاحها این است که بازیکنان در نقاط ذخیره خاص باید بدن و سلاح خود را رها کنند، قبل از اینکه برای مبارزه با دوپلگانگر بازگردند. هنگامی که doppelganger شکست می خورد، می توان سلاح را بازیابی کرد (یا یک سلاح جدید، زیرا انتخابی از 3 را ارائه می دهد). اگر بازیکنی بخواهد اسلحه خود را در حین پرواز تعویض کند، می تواند در نقاط ذخیره نیز این کار را انجام دهد. اگرچه این کار مقداری پول هزینه دارد.
سیستم spite
یکی از مکانیک های اصلی بازی، سیستم “spite” است که با کشتن تعداد زیادی از دشمنان فعال می شود. هنگامی که تنفر ایجاد شد، بازیکنان می توانند از بین سه مورد، یک مورد را انتخاب کنند. با این حال، این یک جنبه منفی دارد که به شکل «Ravenous Moon» ظاهر میشود.. برای بازنشانی ماه به حالت عادی، آن ها می توانند پول بیشتری را در یک مکان ذخیره خرج کنند یا یک رئیس را شکست دهند. این ایده نسبتاً خوبی برای ایجاد تعادل بین ریسک و پاداش است.
علاوه بر این، بازی با واحد پولی خود مشکل بزرگی دارد. زیرا زمانی که بازیکنان قفل دو طلسم را که دوست دارند باز کنند، اساساً بی ربط می شود. دو فروشگاهی که در بازی وجود دارند هرگز با آیتم های جدید آپدیت نمی شوند و درخت طلسم از همان ابتدا امکانات را نشان می دهد. اگر بازیکنی طلسم را دوست نداشته باشد، می تواند به سادگی ارتقاها را نادیده بگیرد و یک مورد جدید را باز کند، سپس بدون دلیل به جمع کردن پول بپردازد. در حالی که بازی دارای سیستم کلاسیک Soulslike است که در هنگام مرگ پول را رها می کند و نیاز به بازیابی آن دارد، جریان نقدینگی آنقدر ثابت است که از دست دادن ده ها هزار می تواند در پانزده دقیقه لوت جبران شود.
درجه سختی
برای کسانی که نگران سختی بازی به دلیل تأثیرات Soulslike آن هستند، شایان ذکر است که Moonscars ساده است. الگوهای دشمن به آسانی قابل پیشبینی هستند و ichor برای کسانی که علاقه به کاوش دارند، فراوان است. اگرچه با ماه Ravenous، دشمنان برای مقادیر زیادی آسیب ظاهر می شوند اما آن ها اغلب چالش چندانی ایجاد نمی کنند. این واقعیت که مردن فقط کمی زمان را تلف می کند و به بازیکنان این امکان را می دهد که دوباره بلند شوند و دوباره با چالش ها مقابله کنند، وجود دارد.
گرافیک بازی Moonscars
گرافیک Moonscars از هنر پیکسلی فوق العاده برای شخصیت ها و پسزمینه ها تشکیل می شود. اگرچه بازی به طور کلی تیره است (مطابق با لحن داستان و سبک های معمول ژانر)، اما هر زمان که نیاز باشد جزئیات زیادی را به نمایش می گذارد ولی تنها مسئله ای که باید به آن اشاره کرد، عدم تنوع دشمن است، با همان تعداد انگشت شماری از clayborn که از ابتدا تا انتها در تمام مناطق وجود دارد. با این اوصاف، انیمیشن های بازی کار بسیار خوبی در انتقال حجم بالای تصاویر انجام میدهند و باعث می شوند احساس خوبی داشته باشند.
صدا در بازی Moonscars
طراحی صدای بازی نیز نسبتاً مناسب است، با SFX که به انیمیشن ها اضافه می کند تا حس شما را در بازی ها افزایش دهد و موسیقی متن خوبی را ارائه کند. بازی دارای برخی صداگذاریهایی نیز می باشد که اگرچه برجسته و خاص نیستند اما خوب هستند. به غیر از آن، Moonscars بهطور خاص از صدا به روشهای خاصی استفاده نمیکند، بنابراین فقط برای کمی بهبود در تجربه بازی تان موثر است.
سخن پایانی
بازی Moonscars یک مترویدوانیا سرگرم کننده و قابل دسترس است که شما را شگفت زده نمیکند، اما مقدار مناسبی از محتوا را ارائه میدهد. Moonscars که شامل حدود 8 تا 10 ساعت گیم پلی است، می تواند نقطه شروع خوبی برای کسانی باشد که به دنبال ورود به بازی Soulsy Metroidvanias هستند. زیرا بازی سادهتر از Blasphemous یا Hollow Knight است. این بازی برای آنچه ارائه می دهد خیلی گران نیست.
نظرات کاربران