آلبوم آوازهای اقبال آذر مجموعهای از آثار ابوالحسن اقبال آذر است که به صورت رسمی منتشر شده و در اختیار علاقهمندان به موسیقی قرار گرفت.
به گزارش خوبو، آلبوم موسیقی آوازهای اقبال آذر اثری از ابوالحسن اقبال آذر است. این آلـبوم، شامل چهار سیدی و ۴۷ قطعه موسیقی در سبک سنتی و کلاسیک ایرانی را میتوانیم گوش دهیم. قیمت هر یک از سیدیهای این آلبوم، ۵۰,۰۰۰ تومان است.
آهنگ های آلبوم آوازهای اقبال آذر
آلبوم آوازهای اقبال آذر در سبک کلاسیک ایرانی و شامل ۴۷ عدد قطعه موسیقی است که توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است.
آوازهای اقبال آذر ۱
گزیده ای از آوازهای ابوالحسن اقبال آذر که بهوسیله دستگاه های دیجیتال کامپیوتری تدوین و پالایش شده و در سال سال ۱۳۷۸ منتشر شده است. در این پالایش سعی کردهایم بی آنکه از کیفیت صدای اصلی اثر کاسته شود خَش ذاتی و صداهای مزاحم موجود در آن به حداقل برسد تا علاقه مندان بتوانند آوازهای اقبال آذر را به صورت مطلوب تری بشنوند. در این سیدی آوازهای اقبال آذر در دستگاه ها و آوازهای شور، نوا، سه گاه، چهارگاه، ماهور، بیات ترک، افشاری، اصفهان و ابوعطا، با تار علی اکبر شهنازی و ویلُن ابراهیم منصوری همراهی شدهاند. یکی از قطعات (دستگاه نوا) به همراهی تار عبدالحسین شهنازی است.
# | نام آهنگ |
۱ | دستگاه شور |
۲ | آواز ابوعطا |
۳ | آواز بیات ترک |
۴ | آواز افشاری |
۵ | دستگاه سه گاه |
۶ | دستگاه چهارگاه |
۷ | دستگاه نوا |
آوازهای اقبال آذر ۲
گزیده ای از آوازهای ابوالحسن اقبال آذر که بهوسیلهی دستگاههای دیجیتال کامپیوتری تدوین و پالایش شده و در سال سال ۱۳۷۸ منتشر شده است. در این پالایش سعی کردهایم بی آنکه از کیفیت صدای اصلی اثر کاسته شود خَش ذاتی و صداهای مزاحم موجود در آن به حداقل برسد تا علاقهمندان بتوانند آوازهای اقبال آذر را به صورت مطلوب تری بشنوند. در این سیدی آوازهای اقبال آذر در دستگاهها و آوازهای ماهور، همایون، بیات اصفهان و افشاری، با تار علی اکبر شهنازی، غلامحسین بیگجهخانی و عبدالحسین شهنازی همراهی شدهاند.
# | نام آهنگ |
۱ | دستگاه ماهور |
۲ | دستگاه همایون |
۳ | آواز بیات اصفهان |
۴ | آواز افشاری |
۵ | آواز افشاری |
آوازهای اقبال آذر ۳
اقبال را باید همچون اغلب خوانندگان قدیم در زمره خوانندگانی دانست که بیش از آنکه به شعرخوانی بپردازند به هنر خوانندگی و وجه موسیقایی کار خوانندگی توجه میکردند؛ یعنی سبکی درست در نقطه مقابل سلیقه مسلط امروز. در این سبک، از حنجره به عنوان یک وسیله برای خلق بداهه پردازانه موسیقی، که در عین حال توانایی بهکاربردن الفاظی با معانی خاص را نیز دارد، استفاده میشود. نمونههای آوازی این سیدی به روشنی این سبک خوانندگی را به نمایش میگذارد. این آلبوم در سال ۱۳۸۸ منتشر شد.
# | نام آهنگ |
۱ | ابوعطا (حجاز) |
۲ | افشاری |
۳ | تصنیف افشاری |
۴ | دشتی |
۵ | بیات کرد (هم کوک با دشتی) |
۶ | سه گاه (مخالف) |
۷ | همایون (چکاوک) |
۸ | همایون (بیداد) |
۹ | همایون (بیداد) |
۱۰ | بیات اصفهان |
۱۱ | ماهور |
۱۲ | ماهور (گشایش) |
۱۳ | ماهور (راک) |
۱۴ | نوا (نهفت) |
آوازهای اقبال آذر ۴
یازده قطعه نخست این مجموعه یادگار سفر تفلیس به همراه درویشخان، باقرخان، طاهرزاده و دوامی است. شش قطعه بعدی آواز اقبال با همراهی کمانچه موسیو هایْک است که در بیشتر آنها شعر ترکی خوانده شده است. قطعات هجدهم و نوزدهم در صفحه مربوط به دوران همراهی با ارکستر علیاکبر شهنازی است و دو قطعه آخر که یکی به همراه تار محمد عَذاری است در سالهای پایانی زندگی اقبال و در یک مصاحبه رادیویی (احتمالاً رادیو تبریز) ضبط شدهاند. این آلبوم در سال ۱۳۹۰ منتشر شد.
# | نام آهنگ |
۱ | مثنوی بیات زند |
۲ | تصنیف عبدالله دوامی |
۳ | آواز منصوری |
۴ | آواز شوشتری منصوری |
۵ | آواز دشتی |
۶ | درآمد همایون |
۷ | چکاوک |
۸ | آواز بیات زند |
۹ | تصنیف عبدالله دوامی |
۱۰ | سه گاه |
۱۱ | مخالف |
۱۲ | ماهور |
۱۳ | دلکش و عراق |
۱۴ | آواز بیات زند |
۱۵ | آواز افشاری |
۱۶ | سه گاه |
۱۷ | زابل و مخالف |
۱۸ | آواز دشتی |
۱۹ | آواز دشتی |
۲۰ | بیات اصفهان |
۲۱ | تصنیف بیات اصفهان |
نظرات کاربران