آلبوم ردیف نوازی و بداهه نوازی اثری از اصغر بهاری است که در قالب یک مجموعه در فروردین ۱۳۸۴ منتشر شده و در اختیار علاقهمندان به موسیقی قرار گرفته است.
به گزارش خوبو، آلبوم ردیف نوازی و بداهه نوازی مجموعهای از کمانچه نوازی استاد علی اصغر بهاری، موسیقیدان مطرح کشورمان است. سیدی اول شامل دستگاه ماهور، سیدی دوم شامل دستگاه شور و آواز ابوعطا، سیدی سوم شامل دستگاههای سه گاه و چهارگاه، سیدی چهارم شامل دستگاه همایون و آواز بیات اصفهان و سیدی پنجم شامل آوازهای نوا، بیات ترک، دشتی، افشاری و شوشتری است. قیمت هر یک از پنج سیدی این آلبوم، ۲۵,۰۰۰ تومان است.
آهنگ های آلبوم ردیف نوازی و بداهه نوازی
ردیف نوازی و بداهه نوازی اثری از علی اصغر بهاری است که در پنج سیدی و ۱۴۵ عدد قطعه موسیقی منتشر شده است. این آلبوم در سبک سنتی و کلاسیک ایرانی توسط شرکت فرهنگی هنری چهارباغ بانگ منتشر و عرضه شده است.
لوح اول
# | نام آهنگ |
۱ | مقدمه ماهور (دستگاه ماهور) |
۲ | پیش درآمد موسی معروفی (دستگاه ماهور) |
۳ | رنگ شهر آشوب (دستگاه ماهور) |
۴ | گشایش و داد (دستگاه ماهور) |
۵ | شکسته (دستگاه ماهور) |
۶ | دلکش (دستگاه ماهور) |
۷ | ضربی دلکش (دستگاه ماهور) |
۸ | فرود به ماهور (دستگاه ماهور) |
۹ | فیلی، عراق، خاوران و فرود (دستگاه ماهور) |
۱۰ | قطعه ضربی (دستگاه ماهور) |
۱۱ | رنگ از درویش خان (دستگاه ماهور) |
۱۲ | پیش درآمد از درویش خان (دستگاه ماهور) |
۱۳ | تصنیف من ندانستم از اول (دستگاه ماهور) |
۱۴ | چهارمضراب ماهور (دستگاه ماهور) |
۱۵ | درآمد و گشایش (دستگاه ماهور) |
۱۶ | حصار ماهور (دستگاه ماهور) |
۱۷ | ضربی از استاد بهاری (دستگاه ماهور) |
۱۸ | مرادخانی (دستگاه ماهور) |
۱۹ | زنگوله (دستگاه ماهور) |
۲۰ | زنگ شهر آشوب (دستگاه ماهور) |
۲۱ | درآمد (دستگاه ماهور) |
۲۲ | کرشمه (دستگاه ماهور) |
۲۳ | چهارمضراب (دستگاه ماهور) |
۲۴ | آواز ماهور (دستگاه ماهور) |
۲۵ | ضربی (دستگاه ماهور) |
۲۶ | آواز داد (دستگاه ماهور) |
۲۷ | فیلی (دستگاه ماهور) |
۲۸ | شکسته (دستگاه ماهور) |
۲۹ | رنگ (دستگاه ماهور) |
لوح دوم
# | نام آهنگ |
۱ | پیش درآمد از استاد اصغر بهاری (آواز ابوعطا) |
۲ | درآمد و سیخی (آواز ابوعطا) |
۳ | رامکلی (آواز ابوعطا) |
۴ | گبری (آواز ابوعطا) |
۵ | کرشمه یا رامکلی نوع دیگر (آواز ابوعطا) |
۶ | یتیمک (آواز ابوعطا) |
۷ | چهارباغ یا چهارپاره (آواز ابوعطا) |
۸ | سه ضربی چهارباغ (آواز ابوعطا) |
۹ | حجاز و فرود (آواز ابوعطا) |
۱۰ | تصنیف الا ساقیل (آواز ابوعطا) |
۱۱ | تصنیف ما در خلوت به روی غیر بستیم (آواز ابوعطا) |
۱۲ | رنگ (آواز ابوعطا) |
۱۳ | تصنیف نرگس بیمار تو گشته پرستار من (دستگاه شور) |
۱۴ | تصنیف بهار نو رسیده (دستگاه شور) |
۱۵ | درآمد شور (دستگاه شور) |
۱۶ | پیش درآمد (دستگاه شور) |
۱۷ | اوج (دستگاه شور) |
۱۸ | کرشمه شهناز (دستگاه شور) |
۱۹ | رضوی (دستگاه شور) |
۲۰ | فرود (دستگاه شور) |
۲۱ | آواز شور (دستگاه شور) |
۲۲ | چهارمضراب (دستگاه شور) |
لوح سوم
# | نام آهنگ |
۱ | پیش درآمد (دستگاه چهارگاه) |
۲ | درآمد (دستگاه چهارگاه) |
۳ | چهارمضراب (دستگاه چهارگاه) |
۴ | حصار و فرود (دستگاه چهارگاه) |
۵ | منصوری و فرود (دستگاه چهارگاه) |
۶ | مخالف و فرود (دستگاه چهارگاه) |
۷ | مقدمه (دستگاه چهارگاه) |
۸ | پیش درآمد (دستگاه چهارگاه) |
۹ | کرشمه و زنگوله (دستگاه چهارگاه) |
۱۰ | مخالف (دستگاه چهارگاه) |
۱۱ | مثنوی مخالف (دستگاه چهارگاه) |
۱۲ | مغلوب و فرود (دستگاه چهارگاه) |
۱۳ | حصار (دستگاه چهارگاه) |
۱۴ | رجز (دستگاه چهارگاه) |
۱۵ | زابل (دستگاه چهارگاه) |
۱۶ | تصنیف قدیمی (ای آیتی ز رویت) (دستگاه چهارگاه) |
۱۷ | پیش درآمد از استاد اصغر بهاری (دستگاه سه گاه) |
۱۸ | درآمد (دستگاه سه گاه) |
۱۹ | زابل (دستگاه سه گاه) |
۲۰ | چهارمضراب (دستگاه سه گاه) |
۲۱ | ادامه زابل (دستگاه سه گاه) |
۲۲ | مویه (دستگاه سه گاه) |
۲۳ | مخالف (دستگاه سه گاه) |
۲۴ | ضربی مخالف (دستگاه سه گاه) |
۲۵ | حصار و فرود (دستگاه سه گاه) |
۲۶ | رنگ (دستگاه سه گاه) |
۲۷ | تصنیف از بس به تار زلفت (دستگاه سه گاه) |
۲۸ | تصنیف الا ساقی دلکش (دستگاه سه گاه) |
۲۹ | تصنیف ای آیتی ز رویت (دستگاه سه گاه) |
لوح چهارم
# | نام آهنگ |
۱ | مقدمه (دستگاه همایون – سی کرن) |
۲ | پیش درآمد از استاد فرامرز پایور (دستگاه همایون – سی کرن) |
۳ | ضربی همایون (دستگاه همایون – سی کرن) |
۴ | چکاوک (دستگاه همایون – سی کرن) |
۵ | لیلی و مجنون (دستگاه همایون – سی کرن) |
۶ | طرز (دستگاه همایون – سی کرن) |
۷ | بیداد (دستگاه همایون – سی کرن) |
۸ | درآمد (دستگاه همایون) |
۹ | چهارمضراب (دستگاه همایون) |
۱۰ | کرشمه (دستگاه همایون) |
۱۱ | چکاوک (دستگاه همایون) |
۱۲ | بیداد (دستگاه همایون) |
۱۳ | بختیاری (دستگاه همایون) |
۱۴ | لیلی و مجنون (دستگاه همایون) |
۱۵ | تصنیف شوشتری زلف و خال (دستگاه همایون) |
۱۶ | تصنیف جزای آنکه (دستگاه همایون) |
۱۷ | تصنیف با ما غم روزگار دیدی که چه کرد (دستگاه همایون) |
۱۸ | پیش درآمد اصفهان (آواز بیات اصفهان) |
۱۹ | چهارمضراب (آواز بیات اصفهان) |
۲۰ | درآمد اصفهان (آواز بیات اصفهان) |
۲۱ | بیات راجه (آواز بیات اصفهان) |
۲۲ | سوز و گداز (آواز بیات اصفهان) |
۲۳ | ضربی (آواز بیات اصفهان) |
۲۴ | شوشتری (آواز بیات اصفهان) |
۲۵ | پیش درآمد (آواز بیات اصفهان) |
۲۶ | چهارمضراب (آواز بیات اصفهان) |
بیوگرافی اصغر بهاری (عکس)
لوح پنجم
# | نام آهنگ |
۱ | مقدمه (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۲ | پیش درآمد (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۳ | درآمد (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۴ | کرشمه (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۵ | بیات راجع (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۶ | چهارمضراب عراق (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۷ | آواز عراق (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۸ | رهاب (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۹ | تخت طاقدیس (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۱۰ | رنگوله و فرود (دستگاه نوا-کوک از ر) |
۱۱ | مقدمه (دستگاه نوا-کوک از لا دیز) |
۱۲ | تخت طاقدیس (دستگاه نوا-کوک از لا دیز) |
۱۳ | راجع (دستگاه نوا-کوک از لا دیز) |
۱۴ | عراق (دستگاه نوا-کوک از لا دیز) |
۱۵ | فرود (دستگاه نوا-کوک از لا دیز) |
۱۶ | تصنیف قدیمی (شبی سحر کن) |
۱۷ | مقدمه (آواز بیات ترک-کوک از دو) |
۱۸ | پیش درآمد (آواز بیات ترک-کوک از دو) |
۱۹ | درآمد (آواز بیات ترک-کوک از دو) |
۲۰ | شهاب (آواز بیات ترک-کوک از دو) |
۲۱ | چهارمضراب (آواز بیات ترک-کوک از دو) |
۲۲ | آواز ترک (آواز بیات ترک-کوک از دو) |
۲۳ | مقدمه (آواز بیات ترک-دو) |
۲۴ | پیش درآمد (آواز بیات ترک-دو) |
۲۵ | کرشمه (آواز بیات ترک-دو) |
۲۶ | چهارمضراب (آواز بیات ترک-دو) |
۲۷ | کرشمه (آواز بیات ترک-دو) |
۲۸ | گشایش (آواز بیات ترک-دو) |
۲۹ | چهارپاره (آواز بیات ترک-دو) |
۳۰ | روح الارواح (آواز بیات ترک-دو) |
۳۱ | مهربانی (آواز بیات ترک-دو) |
۳۲ | پیش درآمد از استاد اصغر بهاری |
۳۳ | درآمد (آواز دشتی-می) |
۳۴ | راجع و ضربی (آواز دشتی-می) |
۳۵ | عشاق (آواز دشتی-می) |
۳۶ | بوسلیک (آواز دشتی-می) |
۳۷ | ضربی عشاق (آواز دشتی-می) |
۳۸ | فرود به دشتی (آواز دشتی-می) |
۳۹ | رنگ دشتی (آواز دشتی-می) |
آلبوم “ردیف نوازی و بداهه نوازی” نه تنها یک مجموعه بسیار غنی از موسیقی ایرانی است، بلکه فرصتی است تا با نواختههای ظریف کمانچه و تکنیکهای بداههنوازی استاد علی اصغر بهاری آشنا شویم. این آثار میتوانند برای پژوهشگران و علاقهمندان به موسیقی ایرانی یک منبع ارزشمند باشند.