آلبوم ردیف آوازی به روایت استاد عبدالله دوامی اثری است از فرامرز پایور و محسن کرامتی که به صورت رسمی در شهریور ۱۳۹۵ منتشر شده است.
به گزارش خوبو، آلبوم موسیقی ردیف آوازی به روایت استاد عبدالله دوامی از آثار منتشره توسط فرامرز پایور و محسن کرامتی دو موسیقیدان مطرح کشورمان است. قیمت هر یک از سه سیدی این آلبوم ۵۶,۰۰۰ تومان است.
استاد عبدالله دوامی، اگر نگوییم معتبرترین، بیشک از راویان معتبر رپرتوار (کارگان) موسیقی دستگاهی ایران بوده است. او از محضر سرچشمههای ردیف، یعنی میرزاعبدالله و آقا حسینقلی کسب فیض کرده بود و با بزرگان دیگری چون درویشخان، عارف قزوینی، حسینخان اسماعیلزاده و چند تن دیگر نیز مأنوس بود. دوامی آواز را نزد علیخان نایبالسلطنه، و تمبکنوازی را از حاجیخان ضرب فراگرفت. او به مدد حافظه فوقالعاده و حُسن سلیقهای که داشت مجموعهای قابل توجه از ملودیهای قدیمی را در قالب تصنیف ثبت و ضبط کرد و از خود به یادگار گذاشت. دوامی، روایتی آوازی از راست و پنجگاه را در قالب یک دستگاه آوازی به رپرتوار موسیقی دستگاهی اضافه کرد که پیش از او وجود نداشت. اجرایی که در مجموعه حاضر میشنوید از روی آوانگاری استاد فرامرز پایور و از کتاب ردیف آوازی و تصنیفهای قدیمی به روایت استاد عبدالله دوامی (تهران: ماهور، ١٣٧٥) خوانده شده است منتهای تلاشم را کردهام این روایت را بیکم و کاست و دقیق اجرا کنم.
محسن کرامتی
آهنگ های آلبوم ردیف آوازی به روایت استاد عبدالله دوامی
ردیف آوازی به روایت استاد عبدالله دوامی نام اثری است که توسط فرامرز پایور و محسن کرامتی منتشر شده است. این آلبوم که شامل ۱۹۱ عدد قطعه موسیقی است در سبک سنتی و کلاسیک ایرانی منتشر شده است. این آلبوم توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر و عرضه شده است.
لوح اول
# | نام آهنگ |
۱ | درآمد خارا (دستگاه شور) |
۲ | درآمد شور (دستگاه شور) |
۳ | کرشمه (دستگاه شور) |
۴ | گوشه رهاوی (دستگاه شور) |
۵ | سلمک (دستگاه شور) |
۶ | قرچه (دستگاه شور) |
۷ | فرود متمم (دستگاه شور) |
۸ | رضوی (دستگاه شور) |
۹ | تحریر نشیب و فراز (دستگاه شور) |
۱۰ | تحریر جوادخانی (دستگاه شور) |
۱۱ | فرود (دستگاه شور) |
۱۲ | زیرکش سلمک (دستگاه شور) |
۱۳ | عزال (دستگاه شور) |
۱۴ | حسینی (دستگاه شور) |
۱۵ | ملک حسین (دستگاه شور) |
۱۶ | دوبیتی (دستگاه شور) |
۱۷ | خارا (دستگاه شور) |
۱۸ | فرود متمم (دستگاه شور) |
۱۹ | شهناز (دستگاه شور) |
۲۰ | قجر (دستگاه شور) |
۲۱ | فرود به شور (دستگاه شور) |
۲۲ | درآمد (آواز ابوعطا) |
۲۳ | رامکلی (آواز ابوعطا) |
۲۴ | تحریر نایب اسدالله (آواز ابوعطا) |
۲۵ | تحریر ابوعطا (آواز ابوعطا) |
۲۶ | حجاز (آواز ابوعطا) |
۲۷ | تحریر ابوعطا (آواز ابوعطا) |
۲۸ | چهارپاره (آواز ابوعطا) |
۲۹ | ترک “در چهارپاره” (آواز ابوعطا) |
۳۰ | اوج “در چهارپاره” (آواز ابوعطا) |
۳۱ | دستان عرب “خسرو و شیرین” (آواز ابوعطا) |
۳۲ | گبری (آواز ابوعطا) |
۳۳ | مثنوی (آواز ابوعطا) |
۳۴ | درآمد (آواز افشاری) |
۳۵ | جامه دران (آواز افشاری) |
۳۶ | میرزایی (آواز افشاری) |
۳۷ | قرائی (آواز افشاری) |
۳۸ | عراق (آواز افشاری) |
۳۹ | مثنوی (آواز افشاری) |
۴۰ | شاه ختایی (آواز افشاری) |
۴۱ | دشتستانی (آواز دشتی) |
۴۲ | حاجیانی (آواز دشتی) |
۴۳ | بیدگلی (آواز دشتی) |
۴۴ | اوج (آواز دشتی) |
۴۵ | گیلکی (آواز دشتی) |
۴۶ | کوچه باغی “غم انگیز” (آواز دشتی) |
۴۷ | سملی (آواز دشتی) |
۴۸ | درآمد (آواز کردبیات) |
۴۹ | حزین (آواز کردبیات) |
۵۰ | اوج (آواز کردبیات) |
۵۱ | تحریر نشیب و فراز (آواز کردبیات) |
۵۲ | بسته نگار (آواز کردبیات) |
۵۳ | درآمد سماع حضور (آواز بیات ترک) |
۵۴ | درآمد اول (آواز بیات ترک) |
۵۵ | درآمد دوم (آواز بیات ترک) |
۵۶ | حاجی حسنی (آواز بیات ترک) |
۵۷ | درآمد سوم (آواز بیات ترک) |
۵۸ | حاجی حسنی (آواز بیات ترک) |
۵۹ | جامه دران (آواز بیات ترک) |
۶۰ | محمد صادق خانی (آواز بیات ترک) |
۶۱ | دوگاه (آواز بیات ترک) |
۶۲ | مهدی ضرابی (آواز بیات ترک) |
۶۳ | قطار (آواز بیات ترک) |
۶۴ | امیری “شهابی” (آواز بیات ترک) |
۶۵ | روح الارواح (آواز بیات ترک) |
۶۶ | شکسته، اوج (آواز بیات ترک) |
۶۷ | شکسته (آواز بیات ترک) |
۶۸ | فرود (آواز بیات ترک) |
۶۹ | ابول (آواز بیات ترک) |
۷۰ | مثنوی (آواز بیات ترک) |
لوح دوم
# | نام آهنگ |
۱ | درآمد (دستگاه نوا) |
۲ | گردانیه (دستگاه نوا) |
۳ | نغمه (دستگاه نوا) |
۴ | نیشابورک (دستگاه نوا) |
۵ | عشاق (دستگاه نوا) |
۶ | راجع (دستگاه نوا) |
۷ | عراق (دستگاه نوا) |
۸ | نهفت (دستگاه نوا) |
۹ | خجسته (دستگاه نوا) |
۱۰ | ملک حسینی (دستگاه نوا) |
۱۱ | حسینی (دستگاه نوا) |
۱۲ | نیریز کبیر (دستگاه نوا) |
۱۳ | رهاب (دستگاه نوا) |
۱۴ | مسیحی (دستگاه نوا) |
۱۵ | ناقوس (دستگاه نوا) |
۱۶ | تخت طاقدیس (دستگاه نوا) |
۱۷ | شاه ختایی (دستگاه نوا) |
۱۸ | درآمد (دستگاه همایون) |
۱۹ | درآمد چکاوک (دستگاه همایون) |
۲۰ | چکاوک (دستگاه همایون) |
۲۱ | لیلی و مجنون (دستگاه همایون) |
۲۲ | شوشتری (دستگاه همایون) |
۲۳ | درفولی (دستگاه همایون) |
۲۴ | بختیاری (دستگاه همایون) |
۲۵ | موالف (دستگاه همایون) |
۲۶ | موالف (دستگاه همایون) |
۲۷ | گوشه طرز (دستگاه همایون) |
۲۸ | راز و نیاز (دستگاه همایون) |
۲۹ | نی داوود (دستگاه همایون) |
۳۰ | بیداد (دستگاه همایون) |
۳۱ | داد (دستگاه همایون) |
۳۲ | اوج (دستگاه همایون) |
۳۳ | موالیان (دستگاه همایون) |
۳۴ | درآمد (آواز بیات اصفهان) |
۳۵ | جامه دران (آواز بیات اصفهان) |
۳۶ | بیات شیراز (آواز بیات اصفهان) |
۳۷ | تحریر چکشی (آواز بیات اصفهان) |
۳۸ | بیات راجع (آواز بیات اصفهان) |
۳۹ | تحریر دو تا یکی (آواز بیات اصفهان) |
۴۰ | گوشه عراق (آواز بیات اصفهان) |
۴۱ | تحریر زنگ شتر (آواز بیات اصفهان) |
۴۲ | اوج (آواز بیات اصفهان) |
۴۳ | دو تیکه (آواز بیات اصفهان) |
۴۴ | سوز و گداز (آواز بیات اصفهان) |
۴۵ | مثنوی (آواز بیات اصفهان) |
۴۶ | صوفی نامه (آواز بیات اصفهان) |
۴۷ | درآمد (دستگاه سه گاه) |
۴۸ | زابل (دستگاه سه گاه) |
۴۹ | مویه (دستگاه سه گاه) |
۵۰ | شکسته مویه (دستگاه سه گاه) |
۵۱ | مخالف (دستگاه سه گاه) |
۵۲ | زنگ شتر “نشیب و فراز” (دستگاه سه گاه) |
۵۳ | مغلوب (دستگاه سه گاه) |
۵۴ | مثنوی مخالف (دستگاه سه گاه) |
لوح سوم
# | نام آهنگ |
۱ | درآمد (دستگاه چهارگاه) |
۲ | زابل (دستگاه چهارگاه) |
۳ | بسته نگار (دستگاه چهارگاه) |
۴ | پنجه مویه (دستگاه چهارگاه) |
۵ | رجز (دستگاه چهارگاه) |
۶ | هدی (دستگاه چهارگاه) |
۷ | پهلوی (دستگاه چهارگاه) |
۸ | حصار (دستگاه چهارگاه) |
۹ | مخالف (دستگاه چهارگاه) |
۱۰ | کرشمه (دستگاه چهارگاه) |
۱۱ | میرزایی (دستگاه چهارگاه) |
۱۲ | مغلوب (دستگاه چهارگاه) |
۱۳ | نغمه مغلوب (دستگاه چهارگاه) |
۱۴ | حزان (دستگاه چهارگاه) |
۱۵ | منصوری (دستگاه چهارگاه) |
۱۶ | درآمد اول (دستگاه ماهور) |
۱۷ | پنجه شعری (دستگاه ماهور) |
۱۸ | داد (دستگاه ماهور) |
۱۹ | ساربانگ (دستگاه ماهور) |
۲۰ | حصار (دستگاه ماهور) |
۲۱ | ابول (دستگاه ماهور) |
۲۲ | آذربایجانی (دستگاه ماهور) |
۲۳ | نصیرخانی “طوسی” (دستگاه ماهور) |
۲۴ | مرادخانی (دستگاه ماهور) |
۲۵ | چهارپاره “نصیرخانی” (دستگاه ماهور) |
۲۶ | فیلی (دستگاه ماهور) |
۲۷ | شکسته (دستگاه ماهور) |
۲۸ | فرود (دستگاه ماهور) |
۲۹ | خاوران (دستگاه ماهور) |
۳۰ | دلکش (دستگاه ماهور) |
۳۱ | عراق (دستگاه ماهور) |
۳۲ | محیر (دستگاه ماهور) |
۳۳ | حزین (دستگاه ماهور) |
۳۴ | راک (دستگاه ماهور) |
۳۵ | صفیر (دستگاه ماهور) |
۳۶ | فرود (دستگاه ماهور) |
۳۷ | راک عبدالله (دستگاه ماهور) |
۳۸ | راک کشمیر (دستگاه ماهور) |
۳۹ | نیشابورک (دستگاه ماهور) |
۴۰ | نیریز (دستگاه ماهور) |
۴۱ | مثنوی (دستگاه ماهور) |
۴۲ | ساقی نامه و صوفی نامه (دستگاه ماهور) |
۴۳ | ساقی نامه و صوفی نامه (دستگاه ماهور) |
۴۴ | درآمد اول (دستگاه راست پنجگاه) |
۴۵ | درآمد دوم (دستگاه راست پنجگاه) |
۴۶ | پنجه شعری (دستگاه راست پنجگاه) |
۴۷ | راست (دستگاه راست پنجگاه) |
۴۸ | پروانه (دستگاه راست پنجگاه) |
۴۹ | نغمه (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۰ | تحریر زیر و رو (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۱ | پنجگاه (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۲ | عشاق (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۳ | سپهر (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۴ | نیریز (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۵ | سپهر مکرر (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۶ | بیات عجم (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۷ | محیر (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۸ | قرچه (دستگاه راست پنجگاه) |
۵۹ | مبرقع (دستگاه راست پنجگاه) |
۶۰ | طرز (دستگاه راست پنجگاه) |
۶۱ | لیلی و مجنون (دستگاه راست پنجگاه) |
۶۲ | ماوراءالنهر (دستگاه راست پنجگاه) |
۶۳ | ماوراءالنهر “نوعی دیگر” (دستگاه راست پنجگاه) |
۶۴ | راک (دستگاه راست پنجگاه) |
۶۵ | صفیر (دستگاه راست پنجگاه) |
۶۶ | راک عبدالله (دستگاه راست پنجگاه) |
۶۷ | راک کشمیر (دستگاه راست پنجگاه) |
نظرات کاربران