آلبوم مرغ سحر اثری است بی کلام از هابیل علی اف که به صورت رسمی در سال ۱۳۸۹ منتشر شد و در اختیار علاقهمندان به موسیقی قرار گرفت.
به گزارش خوبو، آلبوم موسیقی مرغ سحر اثری از هابیل علی اف است. این آلبوم شامل ۱۶ قطعه موسیقی در سبک موسیقی ملل را میتوانیم گوش دهیم. وحید اسداللهی نیز به عنوان نوازنده نقاره در این اثر مینوازد. قیمت این آلبوم، ۲۰,۰۰۰ تومان است.
آهنگ های آلبوم مرغ سحر
مرغ سحر نام اثری است که توسط هابیل علی اف منتشر شده است. این آلبوم که شامل ۱۶ عدد قطعه موسیقی است در سبک موسیقی ملل منتشر شده است. این آلبوم توسط شرکت فرهنگی هنری نواگر منتشر و عرضه شده است.
# | نام آهنگ |
۱ | هجران |
۲ | بیات شیراز |
۳ | قوبانین آق آلماسی |
۴ | گوشه هایی در بیات اصفهان |
۵ | قربانام او گوزلره |
۶ | گوشه هایی دیگر از بیات اصفهان |
۷ | قاشلاری کمان |
۸ | قطعه ای در دوگاه |
۹ | قطعه ای در دوگاه |
۱۰ | دولان گل |
۱۱ | قطعه ای در دوگاه |
۱۲ | آپاردی سل لرسارانی (سه گاه) |
۱۳ | دنباله سه گاه (مقام آذری) |
۱۴ | یانیخ کرم |
۱۵ | مرغ سحر |
۱۶ | قطعه ای ماهور |
بیوگرافی هابیل علی اف
هابیل علیاف (متولد ۲۸ می ۱۹۲۷ در شهر آغداش کشور آذربایجان – درگذشته ۸ سپتامبر ۲۰۱۵) نوازنده کمانچه اهل جمهوری آذربایجان بود. زمانیکه هابیل علیاف در دبستان مشغول تحصیل بود احمد آغدامسکی خواننده مشهور آن زمان، اتاقی در خانه آنها اجاره کرد و این حضور و رفتوآمدهای آغدامسکی با دیگر موسیقیدانان سرآغاز علاقه هابیل به موسیقی شد.
علاقه و کشش هابیل به موسیقی با تشویق و حمایت مادر همراه شد به گونهای که بعدها در گفتگویی اعلام کرد که حضورش در دنیای هنر را مدیون دو نفر است: اول احمد آغدامسکی و دیگری مادرش نسا خانم. با تشویقهای آغدامسکی و حمایتهای مادر وارد مدرسه موسیقی در آغداش شد و ساز تار را انتخاب کرد ولی به علت ضعف جثه نمیتوانست به درستی تار را در دست بگیرد به همین خاطر ساز کمانچه را برگزید.
۱۱ ساله بود که اولین بار در مدرسه به اجرای موسیقی پرداخت. هابیل بعد از اتمام کلاس هفتم وارد مدرسه پداگوژی شد و همزمان نیز در تئاتر دولتی درام وزیروف آغداش ساز میزد. در سال ۱۹۵۲ به باکو رفت و وارد مدرسه موسیقی عاصف زینالی شد و شروع به یادگیری ظرائف مقامهای موسیقی نزد قربان پیریمف (نوازنده تار) و خان شوشینسکی کرد. در سال ۱۹۵۳ وی وارد انجمن فلارمونیک دولتی آذربایجان شد. اولین حضور وی در تلویزیون در سال ۱۹۶۱ بود که در آنجا وی سهگاه را با تکنیکهای نوینی اجرا کرد که بحثهای بسیاری را برانگیخت.
نظرات کاربران