بازی Loretta یک بازی ماجراجویی روایی است که توسط Yakov Butuzoff توسعه یافت و توسط DANGEN Entertainment منتشر شد.
به گزارش خوبو، این بازی در سال 2023 در Steam در دسترس قرار گرفت. بازی Loretta همچنین بر روی ایکس باکس 1، پلی استیشن 4 و نینتندو نیز عرضه شد.
داستان بازی Loretta
قاتلان به ندرت مورد حمایت مخاطب قرار می گیرند، زیرا عمل کشتن یک نفر اشتباه است. اما وقتی با قهرمان رنجوری آشنا می شوید که به قتل اعتراف می کند، چه احساسی دارید؟ این سوالی است که شما در نقش لورتا با آن دست و پنجه نرم می کنید. جایی که شخصیت اصلی قبل از شروع داستان، شوهرش را می کشد. داستان با مشکلاتی که شوهر متوفی او به همراه دارد و همچنین تمایل لورتا برای یک زندگی بهتر ادامه پیدا می کند.
لورتا کار خارق العاده ای را برای ارائه یک شخصیت شرور انجام می دهد که فقط زندگی بهتری برای خودش می خواهد. انتخاب کنشهای لورتا و کاوش در مسیرهای مختلف در دسترس او ارزش تکرار زیادی به همراه دارد، بهویژه به این دلیل که مسیرها بسیار متفاوت هستند.
والتر هریس مرده است و این یک واقعیت کلیدی است که باید برای داستان لورتا به خاطر بسپارید. قتل شوهرش توسط لورتا داستان را پیش می برد و به دو موضوع متفاوت نگاه می کند. استفاده از فرصت ها برای تغییر زندگی تان و اینکه چقدر در مورد دیگران نمی دانید. همانطور که لورتا عواقب پشت قتل را بررسی می کند، با هر دو موضوع به یک اندازه برخورد می کند.
دیدن اینکه لورتا با پیامدهای ناراحت کننده اعمالش روبرو می شود و اینکه چگونه با آن برخورد می کند بسیار عالی است. در حالی که می توانید مسیری را که لورتا طی می کند مشابه Ten Dates انتخاب کنید، بازی از خطوطی که باید طی کند دوری نمیکند.
گیم پلی بازی Loretta
Loretta مانند یک بازی ماجراجویی کوتاه با نقطه و کلیک عمل می کند و شخصیت ها با موقعیت مکانی خود تعامل دارند و معماهای ساده را حل می کنند. وقتی صحنه ها تغییر می کنند، پازل کوتاهی را انجام می دهید و سعی می کنید راه حل را پیدا کنید. برخی از این پازل ها انتخاب شی ساده هستند.
ماجراجویی نقطه و کلیک جایی است که بخش اصلی بازی در آن اتفاق می افتد. شما نه تنها از برنامه لورتا برای بهبود زندگی اش پیروی می کنید، بلکه نحوه واکنش او به موقعیت ها را نیز دیکته می کنید. نحوه واکنش لورتا به موقعیت ها، اعمال او و همچنین عواقبش را تعیین می کند. لورتا می تواند زنی باشد که از ازدواج ناراضی خود خسته شده و بر اساس انگیزه عمل کرده است. او همچنین می تواند زنی باشد که فکر می کند همه زالو هستند و باید ناپدید شوند.
این انتخاب ها بی تاثیر و نمایشی نیستند. آن ها اقدامات لورتا و در نهایت نحوه پایان بازی را تعیین می کنند. در حالی که نمی توانید نحوه انجام برخی رویدادها را تغییر دهید، داشتن مواردی که تعیین کند چه اتفاقی می افتد، شما را جذب می کند. این جنبه هیجانانگیز داستان را تقویت میکند و باعث می شود بخواهید چندین بار به عقب برگردید تا ببینید آیا ممکن است چیزی تغییر کند.
گیم پلی نقطه و کلیک، زیاد داستان را اشغال نمی کند، که در واقع برای تقویت داستان بهتر عمل می کند. یافتن آنچه نیاز دارید دشوار نیست و به بازیکن اجازه می دهد تا به جای یک پازل خسته کننده، روی داستان تمرکز کند. متأسفانه، پازل هایی که در خود داستان وجود ندارند برای گیم پلی بسیار بد هستند.
انتخاب ها
لورتا یک قهرمان نیست که بتواند به راحتی خودش را بلند کند یا در برابر مشکلات زندگی مقاوم باشد. او زنی است که توسط وقایع زندگی آسیب دیده است و این با پیشرفت داستان مشخص می شود. این که آیا او فقط روی بهبود زندگی خود تمرکز می کند یا از سراشیبی لغزنده پایین می رود، به شما بستگی دارد. دیدن لورتا که مسیری را که برای او انتخاب کرده اید طی می کند هیجان انگیز است و می خواهید عواقب اعمال خود را ببینید.
متأسفانه، داستان به طور غیر ضروری خود را مختل می کند. معماها اغلب خود را قبل از یک صحنه نشان می دهند که سرعت را مختل می کند. به جای معماهایی که لورتا برای عبور از موانع حل می کند، باید این معماها را تکمیل کنید تا ادامه دهید. آن ها با روایت جور در نمیآیند
معماهایی که به مبارزات لورتا مربوط می شوند، منطقی هستند و در زمینه کار می کنند، مانند یافتن یک ترکیب امن. پازل هایی که هنگام تعویض صحنه ظاهر می شوند با هیچ زمینه ای مطابقت ندارند. این مورد میتواند آزاردهنده و مخرب باشد، زیرا نمیدانید چرا وجود دارند یا چه چیزی به داستان اضافه میکنند.
معما های غیر ضروری و گیج کننده
لورتا داستان را با انتقال صحنه که مضمون یا مکان صحنه بعدی را منعکس می کند، تجزیه می کند. این به عنوان یک وسیله پیش بینی خوب برای صحنه آینده و همچنین معرفی یک معما عمل می کند. متأسفانه، اینجا جایی است که لورتا در جایی که نیازی به آن ندارد، قرار می گیرد. این معما ها برای پیشرفت به صحنه بعدی اجباری هستند و نمی توانید از آن ها بگذرید.
بخش گیج کننده این است که هیچ دستورالعملی برای این ها وجود ندارد. برخی آسان هستند، مانند انتخاب یک عکس از سه، در حالی که روایتی در مورد روانشناسی دنبال می شود. برخی دیگر، مانند آینه ای که کلمات را منعکس می کند، از شما می خواهند کلماتی را انتخاب کنید که در هنگام بازتاب سفید هستند. شما باید بازی کنید و راه حل را به تنهایی پیدا کنید.
این معماها نه تنها ربطی به داستان ندارند، بلکه به دلیل فقدان دستور العمل چندان معنی ندارند. در حالی که آن ها خیلی هم دشوار نیستند، اما فقدان دستورالعمل ها منطقی نیست.
همه معما ها نیز به درستی کار نمی کنند. برخی از آن ها از شما می خواهند که اشیا را انتخاب کرده و حذفشان کنید، اما انتخاب همیشه ثبت نمی شود. این یک معما را سخت تر از آنچه لازم است می کند و باعث نا امیدی می شود. شما هر کاری که می توانید انجام می دهید، دستورالعمل ها را دنبال می کنید، اما بازی پاسخ های شما را ثبت نمی کند.
گرافیک و صدا در بازی Loretta
Loretta مانند Have A Nice Death گرافیک دوبعدی دارد که کاملاً با بازی مطابقت دارد. طراحی شخصیت ها با جزئیات است و شما به وضوح می توانید بگویید که چگونه به نظر می رسند. هنگام انجام بازی و حرکت در اطراف، همه چیز مانند یک بازی قدیمی به صورت دو بعدی معمولی است. محیط بازی در سال 1947 اتفاق می افتد و اشیاء دوبعدی به هیچ وجه به این احساس خیانت نمی کنند.
موسیقی متن محیط نیز به خوبی با صحنه ها مطابقت دارد. گاهی اوقات هیچ صدایی نمی شنوید، اما این یک انتخاب عمدی است که برای لحظات خاصی اجرا می شود. هر زمان که لورتا در شرف تصمیم گیری مهم است، افزایش می یابد و شدت لحظه را افزایش می دهد.
سخن پایانی
لورتا داستان فوق العاده ای دارد که شما را وادار می کند یک شخصیت شرور را که شخصیت اصلی داستان است را دنبال کنید. شما کنترل می کنید که لورتا پس از مرگ شوهرش چگونه رفتار کند. کنترل داستان و دیدن برخورد لورتا با عواقب آن باعث می شود که بخواهید ببینید در ادامه چه اتفاقی می افتد.
داستان سرایی بزرگ ترین نقطه قوت بازی است، اما با معرفی صحنههای به ظاهر تصادفی و معماهای گیج کننده، باعث ناامیدی می شود و بازی فوق العاده ای را تضعیف می کند. شرم آور است که معماهای غیرضروری، داستان را مختل میکنند و نقاط قوت بازی را از بین می برند.
نظرات کاربران