فیلم ملاقات خصوصی فیلمی ایرانی است که توسط امید شمس در سال ۱۴۰۰ ساخته شده و در چهلمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر به نمایش درآمد.
به گزارش خوبو، ملاقات خصوصی یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران است. این فیلم از سایت معتبر IMDB، موفق به کسب نمره خوب 6.8 شده است. 775 نفر به این فیلم نمره دادهاند.
ملاقات خصوصی در میان ۲۲ فیلم با کسب درآمد ۸۱۸ میلیون تومان در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر، پرفروشترین فیلم جشنواره شد. این فیلم یک روز پس از اکران بیش از ۴۰۰۰ بلیت و ۱۴۵ میلیون تومان فروش داشت. همچنین در سه روز نخست در ۲۰۰ سینما نمایش داده شد و ۸۵۰ میلیون تومان کسب کرد.
دانلود فیلم ملاقات خصوصی
عوامل و بازیگران فیلم ملاقات خصوصی
ملاقات خصوصی فیلمی است که در ژانر درام و عاشقانه توسط امید شمس ساخته شده است. امید شمس، کارگردان این فیلم متولد ۱۳۶۹ در تهران است. او مدرک تحصیلی کارشناسی سینما دارد و فارغ التحصیل انجمن سینمای جوانان ایران است. شمس کارگردانی فیلم های کوتاه گذر، شب تولد و قرار را برعهده داشته است. ملاقات خصوصی اولین تجربه بلند سینمایی وی می باشد.
در ملاقات خصوصی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا نقش اصلی معشوقهها را ایفا میکنند و سایر گروه بازیگران شامل رویا تیموریان، ریما رامینفر، نادر فلاح، سیاوش چراغیپور، پیام احمدی نیا، شیرین آقارضاکاشی، ایمان شمس، جواد قامتی، امیرحسین بیات و حسین پارسایی میشوند.
پریناز ایزدیار بازیگر و صداپیشه ایرانی است. او پس از بازی در سریال زمانه ساخته حسن فتحی به شهرت رسید. نخستین کار بازیگری وی در فیلم یک مرد، یک شهر است. ایزدیار در سال ۱۳۹۴ برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.
هوتن شکیبا دیگر بازیگر مشهور ملاقات خصوصی است. او با بازی در مجموعه تلویزیونی لیسانسهها (۱۳۹۵–۱۳۹۸) به شهرت رسید و مدتی بعد برای به تصویر کشیدن عبدالحمید ریگی در شبی که ماه کامل شد (۱۳۹۷) جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.
ریما رامینفر از جمله بازیگران مشهور این فیلم است. رامینفر برای نقشآفرینی در یه حبه قند (۱۳۸۹) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. او از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ در مجموعه تلویزیونی پایتخت ایفای نقش کرد و برایش برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر زن کمدی شد. رامینفر در ابد و یک روز (۱۳۹۴) حضور داشته و نویسنده چند مجموعهٔ تلویزیونی بودهاست.
کارگردان | امید شمس |
تهیهکننده | امیر بنان |
نویسنده | امید شمس بهمن ارک علی سرآهنگ |
بازیگران | پریناز ایزدیار هوتن شکیبا رویا تیموریان ریما رامینفر نادر فلاح سیاوش چراغیپور پیام احمدی نیا شیرین آقارضاکاشی ایمان شمس جواد قامتی امیرحسین بیات حسین پارسایی |
موسیقی | بامداد افشار |
فیلمبردار | فرشاد محمدی |
تدوین | پویان شعله ور |
سال ساخت | 1400 |
مدت زمان فیلم | 120 دقیقه |
نمره IMDB | 6.8 |
خلاصه داستان
پروانه دختری است که پدرش به زندان افتاده و برادرش ایمان که زمانی در مسابقات مردان آهنین جولان میداده حالا یک بدهکار فراری است. او در عطاری پدرش کار میکند و با پدرش در زندان به طور مخفیانه در ارتباط است. این ارتباط مخفیانه از طریق گوشی یکی از همبندان پدرش یعنی شخصی به اسم فرهاد صورت میگیرد.
فرهاد و پروانه گهگاه بخاطر برخی مسائل بایکدیگر حرفهای کوتاهی میزنند و در نهایت فرهاد عاشق پروانه میشود و از او میخواهد که به ملاقاتش بیاید و زندگی این دو نفر به یکدیگر گره میخورد و …
نقد و بررسی فیلم ملاقات خصوصی
سید احسان عمادی در نقد این فیلم نوشته است:
یک عاشقانه ناآرام. اسم فیلم البته جدا از اینکه چندان جذاب نیست و ذهن را برای تماشایش وسوسه نمیکند، آدرس غلطی هم به درباره حال و هوایش به مخاطب میدهد. با این حال به وقتش میفهمیم که کارگردان چه عنوان بامسمایی برای اولین اثر بلندش انتخاب کرده است. تنش و خشونت و آدمهای پایینشهری و سلولها و راهروهای زندان و فضای مملو از خلاف و تبه کاریِ «ملاقات خصوصی» هم در دقایقی ما را به یاد آثاری مثل «متری شیش و نیم» و «مغزهای کوچک زنگزده» یا «شنای پروانه» میاندازد، اما نخستین فیلم امید شمس در جشنواره فجر، قصهای به کلی متفاوت از آن فیلمها را تعریف میکند.
نقطه قوت اصلی فیلمساز، موفقیتش در ساختن شیمی عاشقانه بین دو شخصیت اصلی و بهخصوص تصویر کردن این اتمسفر در دو سه سکانس درخشان در زندان است. آن هم با وجود تمام محدودیتهای فلجکنندهای که برای نمایش عشق در سینمایمان سراغ داریم. بهجز این تصویرهای پراحساس و تأثیرگذار، منطق علاقه عاشق و معشوق و نزدیک شدن روحیاتشان به همدیگر نیز در طول فیلم باورپذیر از کار درآمده، آنقدر که انتخاب هر پایانی جز پایانبندی فعلی اشتباهی مهلک به حساب میآمد. بهویژه معرفی و پرداخت شخصیت پیچیده فرهاد، گلوگاهی حساس بوده که فیلم به سلامت از آن عبور کرده است. مجموعه بازیگران فیلم -که تعدادشان هم کم نیست- همگی بازیهای قابل قبول و حتی به یادماندنیای از خود به نمایش گذاشتهاند. از این میان میتوان زیر بازی پریناز ایزدیار و نادر فلاح خط پررنگتری کشید. کارگردانی ملاقات خصوصی هم شُستهرُفته و تر و تمیز به نظر میرسد، آن هم با وجود سکانسهای شلوغ و پرهنرور در بعضی لحظات فیلم.
پیدا کردن ایراد مهم و اثرگذاری در فیلمنامه یا کارگردانی ملاقات خصوصی آسان نیست. شاید فقط بعضی نقصها در مقدمه شخصیتپردازیها؛ مثلاً اینکه انگیزه فرهاد برای تصمیمی که منجر به گرفتاریاش شده، سست است و به شخصیت معلمیاش نمیچسبد، یا قابل قبول نیست که پروانه اینقدر ساده و بیتحقیق درباره شرایط فرهاد با پیشنهادش همراه شود. با این حال همه چیز در ملاقات خصوصی همانطور که انتظار داریم پیش میرود؛ چه در خط کلی داستان، چه در پرداخت جزئیات روایت و موقعیتها و شخصیتها، و چه در کارگردانی و اجرای (بیشتر) سکانسها. سادهتر بگوییم، ملاقات خصوصی نکته غیرقابل پیشبینی یا غافلگیرکنندهای ندارد که تماشاگرش را سر ذوق یا به وجد بیاورد. هرچند درنهایت چنان هست که مطمئنمان کند در آینده حتما بیشتر از اینها از امید شمس خواهیم شنید.
فهرست جوایز فیلم ملاقات خصوصی
در چهلمین دوره برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم فجر در سال 1400، ملاقات خصوصی نامزد دریافت دو سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پیام احمدی نیا) و بهترین فیلم اول (امید شمس) شد. چند ساعت به پایان جشنواره تهیهکننده فیلم ملاقات خصوصی در نامهای اعتراضی به دبیر جشنواره خواستار داوری نشدن این فیلم شد و انصراف داد.
- برنده جایزه بهترین فیلم، هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر
- برنده جایزه بهترین فیلم، انجمن منتقدان فارسیزبان ۱۴۰۰
- برنده جایزه بهترین فیلمنامه (امید شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ)، انجمن منتقدان فارسیزبان ۱۴۰۰
- برنده جایزه بهترین کارگردان (امید شمس)، انجمن منتقدان فارسیزبان ۱۴۰۰
- برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن (پریناز ایزدیار)، انجمن منتقدان فارسیزبان ۱۴۰۰
نظرات کاربران