بازی Demon’s Souls یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط Bluepoint Games توسعه یافت و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شد.
به گزارش خوبو، بازی Demon’s Souls برای پلی استیشن 5 در ماه نوامبر سال 2020 منتشر شد. این بازی، نسخه بازسازی شده Demon’s Souls است که در ابتدا توسط FromSoftware برای پلی استیشن 3 در سال 2009 ساخته شد.
داستان بازی Demon’s Souls
مه عجیبی پادشاهی فانتزی بولتاریا را فرا گرفته و ساکنان آن را از بقیه جهان جدا کرده است و شیاطین تشنه روح همه جا را در بر گرفته اند. شما به عنوان یکی از بسیاری از ماجراجویان که راه خود را به Boletaria پیدا کرده اند و به دنبال ثروت و شکوه هستند، بازی می کنید. اما چیزی که پیدا می کنید و با آن مواجه می شوید بسیار تاریک تر است. چیزی که روح مردگان را حبس می کند و آن ها را بین مرگ و زندگی در پادشاهی منزوی به دام می اندازد. به عنوان یکی از این ارواح گمشده، باید شیاطینی را که پادشاهی را محاصره کردند شکست دهید. در نهایت نیز حقیقت آنچه که باعث نفرین بولتاریا شد را کشف کنید.
مانند دیگر بازی های سری Souls، داستان در Demon’s Souls کم رنگ اما خاطرهانگیز است. انتظار هیچ صحنه نمایش طولانی یا پیچش های داستانی بزرگ را نداشته باشید. این یک بازی است که در آن بسیاری از روایت ها از طریق گفتگو و داستان سرایی محیطی روایت می شود. اگر دقت کنید، داستان می تواند جذاب و گاهی اوقات کمی تکان دهنده باشد.
گیم پلی بازی Demon’s Souls
برای کسانی که قبلاً این مجموعه را بازی نکردهاند، Demon’s Souls یک بازی اکشنRPG است. شما در این بازی یک شخصیت می سازید و وارد یک پادشاهی فانتزی ویران و رو به مرگ می شوید. هر دشمنی را که شکست می دهید، شبکه های «روح» را برای شما به ارمغان میآورد. شما می توانید از آن ها برای ارتقاء ویژگی های خود، خرید تجهیزات و وسایل و ارتقاء تجهیزات خود استفاده کنید.
مبارزه
سیستم مبارزه نیز برای هر کسی که قبلاً در این ژانر فعالیت داشته است، بلافاصله قابل درک است. هر سلاح دارای یک حمله سبک و سنگین است. همچنین بسیاری از آن ها به شما اجازه می دهند که آن ها را با یک یا دو دست استفاده کنید. مجموعه ها و سپرهای مختلف زره می توانند شما را سنگین کنند. به این معنی که باید انتخاب کنید که دفاع بهتر می خواهید یا تحرک بیشتر. شما همچنین می توانید هر دو طلسم محرمانه و مقدس را بیاموزید و از آن ها برای آسیب به دشمنان یا تقویت خود استفاده کنید. تعداد زیادی گزینه برای نحوه بازی وجود دارد و همه آن ها زیبا هستند.
سختی بازی
جایی که Demon’s Souls خود را از اکثر بازی های این سبک متمایز می کند، در سختی بی رحمانهاش است. اکثر دشمنان می توانند شما را در چند ضربه بکشند. دویدن، حمله کردن، جاخالی دادن و مسدود کردن، همگی استقامت مصرف می کنند. به این معنی که هر مبارزه با یک دشمن یک نبرد مدیریت منابع است. آیا عاقلانه تر است که جلوی حملات دشمن را بگیریم و منتظر فرصت عالی برای حمله باشیم یا سعی کنیم او را با یک سری ضربات محکم از پا درآوریم؟ تنها راه برای دانستن این است که الگوهای هر دشمن را بیاموزید. اما از آنجایی که بازی دارای تنوع فوق العاده ای از دشمنان برای مبارزه است، این یک فرآیند طولانی و پیچیده است. به این ترتیب، اغلب می میرید.
شوربختانه در سری Souls، مرگ به این سادگی ها نیست. مرگ، تمام روحهای انباشته شما و همچنین تا نیمی از حداکثر سلامتی تان را از شما خواهد گرفت.
شما باید یک رئیس را شکست دهید تا نوار سلامتی خود را بازیابی کنید. اما می توانید فوراً Souls خود را بازیابی کنید، مشروط بر اینکه بتوانید راه خود را به جایی که مرده اید پیدا کنید. در تئوری، شما قبلاً یک بار آن را انجام دادید، بنابراین می توانید آن را دوباره انجام دهید. در عمل، اغلب بسیار چالش برانگیز است، به خصوص از آنجایی که یک لایه تنش اضافی در آن دخیل است: اگر در مسیر روح خود بمیرید، آن ها برای همیشه می روند.
تعادل ریسک/پاداش
تعادل ریسک/پاداش در Demon’s Souls به زیبایی کار می کند، به خصوص که برخلاف بازی های Dark Souls، هیچ Bonfires مناسبی وجود ندارد که بتوانید در آن استراحت کنید و روحهای به دستآمده خود را خرج کنید. در عوض، هر یک از 16 سطح بازی اساساً یک منطقه مستقل است و تنها راه بازگشت به منطقه هاب نکسوس این است که یا تمام راه را تا ابتدای سطح برگردید، یا به جلو بروید و رئیس منطقه را شکست دهید.
به اعتبار آن، این بازی به ندرت منحنی دشواری خود را بیش از حد پیش می برد و اکثر چالش ها گزینه هایی برای اجتناب از آن ها یا ارسال کارآمدتر آن ها دارند. اما تعداد انگشت شماری از سطوح و باس ها واقعاً به همان اندازه که در ابتدا ظاهر می شوند سخت هستند و راهی جز تکرار آزمون و خطا برای عبور از آن ها وجود ندارد. اگر بتوانید بر این چالش ها غلبه کنید، بازی معمولاً روند راحت تری می گیرد.
شخصیت سازی در بازی Demon’s Souls
علاوه بر سختی، یکی دیگر از مواردی که Demon’s Souls را از دیگر بازی های اکشن RPG متمایز می کند، این است که چند گزینه برای ساخت شخصیتتان دارید. هر سلاح در بازی مجموعه حرکتی متفاوتی دارد. تقریباً 80 سلاح در 18 دسته مختلف از جمله خنجر، شمشیر، نیزه، تبر و غیره وجود دارد. این یعنی چیزی از تمام زره ها، طلسم ها و آیتم ها، در طول راه پیدا می کنید. برخلاف سایر بازی های RPG، تجهیزات جدیدتر همیشه بهتر نیستند. هر قطعه از تجهیزاتی که به دست می آورید دارای مزایا و معایبی است و نحوه مدیریت آن ها کاملاً به شما بستگی دارد.
سیستم شخصیت سازی پیچیده تر است. هشت ویژگی مختلف برای ارتقا وجود دارد (قدرت، سرزندگی، استقامت، سحر و جادو و غیره) و هر کدام بر فهرست بزرگتری از آمار ثانویه تأثیر می گذارند. این بازی به شما می گوید که چگونه شخصیت شما با هر ارتقاء بهبود می یابد؛ اما هنوز هم ساخت یک شخصیت می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
Demon’s Souls یک نقطه ضعف دارد و اینست که تعداد زیادی از سیستم ها وجود دارند که باید از طریق منوهای ناوبری دشوار، مانند ویژگی های مختلف دفاعی و رابطه بین وزن تجهیزات و جاخالی دادن، کشفشان کنید و برای این امر آموزشی در بازی نیست. البته راهی برای کاهش این مشکل وجود دارد؛ آن هم با میانبرهای قابل بازگشایی و دانستن اینکه از کدام دشمنان باید اجتناب کنید.
از سوی دیگر، سیستم های شخصیت سازی بی شمار بازی به شما این امکان را می دهند که شخصیتی متعلق به خودتان بسازید. احتمال اینکه بازیکن دیگری دقیقاً از تجهیزات و آمار مشابه شما استفاده کند، اندک است. تعداد کمی از بازی های دیگر به شما اجازه می دهند که سبک بازی خود را به اندازه Demon’s Souls با شخصیت خود مطابقت دهید.
گرافیک بازی Demon’s Souls
شخصیت های بازی گویا و متنوع هستند. اما جذابیت واقعی در اینجا این است که هر سطحی زیبا ارائه می شود. از فرورفتگی های کم نور و شمع های Nexus تا زمینهای غرق باران و گلآلود Shrine of Storms همگی چشم نوازند.
Boletaria یک پادشاهی متنوع است، از برجهای سر به فلک کشیدهاش، معادن خفهکنندهاش، تا پاسگاه های جزیره ای دورافتادهاش. شما می توانید پنج بخش کاملاً متمایز آن را، قبل از اتمام ببینید. اما هاله ای فراگیر از وهم نیز وجود دارد. از مسافران عجیب و غریبی که با آن ها برخورد می کنید، تا انبوهی از سنگ های در حال ریزش و زباله های موجود در اطراف هر برج.
مانند برخی دیگر از بازی های PS5، می توانید بین حالت سینمایی، که وضوح و نور را در اولویت قرار می دهد و حالت عملکرد، که نرخ فریم را در اولویت قرار می دهد، یکی را انتخاب کنید. این دو دقیقاً همان کاری را که ادعا می کنند انجام می دهند.
صدای بازی Demon’s Souls
موسیقی و صداگذاری نیز کاملاً با زیبایی شناسی کلی بازی مطابقت دارند. موسیقی با احساسی آرام و جو وهم آلود، فضای بازی را در ذهن شما نیز بازسازی می کند و آن را با هوای غم انگیز القا می کند. این بخش کاری می کند هر سفر به Nexus حس بازگشت به خانه را داشته باشد.
سخن پایانی
زمانی که بازی Demon’s Souls در سال 2009 عرضه شد یک بازی عالی بود و این بازسازی دوست داشتنی با احترامی که شایسته آن است رفتار می کند. گرافیک زیباتر است، انیمیشن روان تر است و زمان بارگذاری تقریباً آنی است.
اگرچه ممکن است یک بازی Souls برای اولین بار دلهره آور به نظر برسد، اجازه ندهید شهرت سری شما را فریب دهد. Demon’s Souls سخت است، بله، اما مشکل اصلی نیست. این برای کاوش در دنیایی خیره کننده و لذت بردن از دقت و سفارشی سازی گیم پلی است.
نظرات کاربران