بازی Godfall یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط شرکت Counterplay Games توسعه یافت و توسط Gearbox منتشر شد.
به گزارش خوبو، این بازی در تاریخ 12 نوامبر 2020 برای پلی استیشن 5 و ویندوز انتشار یافت. سپس در سال 2021 برای پلی استیشن 4 نیز منتشر شد. در نهایت نسخه بهبودیافته بازی حاوی تمامی محتواهای قابل دانلود تا آن زمان با عنوان Godfall: Ultimate Edition در 7 آوریل 2022 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ویندوز، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S منتشر شد.
داستان بازی Godfall
شما به عنوان اورین بازی می کنید. اورین، یکی از شوالیه های والوریان باقی مانده است. او پس از نبردی علیه برادرش و آنتاگونیست اصلی بازی، ماکروس، بازی را پیش می برد. Aperion نیز تحت کنترل دومی قرار گرفته است. اورین باید از قدرتمند شدن بیش از حد ماکروها و نابود کردن زمین جلوگیری کند. داستان Godfall به همین اندازه کلی است.
شما گروه کوچکی از پشتیبانی خواهید داشت که شما را در جستجوی سفرتان راهنمایی خواهند کرد. راونا و سوروس با پیوستن به سفر شما همراهیتان می کنند. داستان نیز از طریق دیالوگ ها ارائه می شود. همچنین The Seventh Sanctum، به عنوان راهنمای شما در طول بازی عمل می کند و NPC دیگری به نامZenum نیز در بازی وجود دارد.
نقشه ها گاهی اوقات تکراری می شوند. با این حال، بهروزرسانی Exalted ریتم مبارزات را سریع تر و بازی را جذاب تر می کند. به طور کلی، داستان بد نیست، اما هنوز هم فضایی برای بهبود دارد.
گیم پلی بازی Godfall
بازی Godfall ترکیبی از Action-RPG با مبارزات مختلف، همراه با عناصر لوت است. بنابراین خیلی سریع مشخص می شود که غنیمت زیادی برای به دست آوردن وجود دارد. استدیو Gearbox تخصص خود را در زمینه تیراندازای همراه لوت در این بازی نشان می دهد.
مقدار باورنکردنی لوت وجود دارد و هیچ ریزتراکنشی وجود ندارد. بنابراین هر تکه ای از سلاح و تجهیزات را می توان با انجام بازی به دست آورد.
مبارزه در بازی Godfall
مبارزه در این بازی ترکیبی از God of War 2018 و Kingdoms of Amalur: Reckoning است. اصول اولیه یکسان باقی می ماند و بازیکنان گزینه های مختلفی برای مبارزه دارند. شما مشکلی برای بازی در سختی های کم ندارید. با این حال، اگر آن را بالا ببرید، برای جلوگیری از مرگ همیشه به درجه خاصی از صبر نیاز دارید.
سیستم مبارزه در این بازی یک نکته مثبت دارد. این سیستم با حملات زمان بندی شده و Knockdown 2.0 جدید بیشتر بهبود یافته است. علاوه بر همه این ها، توانایی سفارشی سازی که در بالا ذکر شد بسیار به بهبود این امر کمک می کند.
در حالی که ماموریت ها جذاب نیستند، اما بازی هرگز در پاداش کوتاهی نمی کند. 5 نوع مختلف سلاح در Godfall وجود دارد و آن ها کمی تنوع خوبی به گیم پلی اضافه می کنند. هر کدام از این سلاح ها ترکیب های حمله و تکنیک های منحصر به فرد خود را دارند که می توان با L2+R1 یا R2 آزاد کرد. دو مورد از این موارد Greatsword و Dual Blades هستند.
سلاح ها بهروزرسانی های تدریجی معمولی شما هستند و برخی آسیب های اساسی را به دشمن شما وارد می کنند.
علاوه بر این، ارتقاهایی در درخت مهارت برای باز کردن توانایی های حمله جدید مانند پرتاب سپر قوس یا شیلد اسلم وجود دارد. این عمیق ترین سیستم رزمی نیست، اما چند چیز مانند شکستن روح وجود دارد که راهی برای از بین بردن نوار سلامتی دشمن با حملات متناوب سنگین و سبک است.
پیشرفت
سیستم پیشرفت شخصیت در این بازی بسیار استاندارد است. امتیازات مهارت را از بالا رفتن سطح و به عنوان پاداشی برای شکست دادن ماموریت های خاص به دست می آورید. برخی از ارتقاها عالی هستند، توانایی های ویژه جدیدی اضافه می کنند و توانایی های موجود مانند پرتاب سپر را افزایش می دهند. بقیه آنقدرها هیجان انگیز نیستند. 3 آمار اصلی وجود دارد: Vitality ،Might و Spirit. حالت Spirit به این معنی است که با توانایی ها و تکنیک های اسلحه، آسیبهای خوب و زیادی به دشمن وارد می شود.
سفارشی سازی
گزینه های سفارشی سازی بهطور قابل توجهی بهبود یافتهاند، بهویژه زمانی که ارزش ها را در نظر بگیرید. این مجموعه زره های افسانهای هستند که نحوه بازی شما را کاملاً تغییر می دهند. Godfall دارای 12 valorplates برای بازگشایی است که می تواند با هسته های موجود در نقشه ها انجام شود. هر valorplates یک سبک منحصر به فرد از بازی دارد که به بازیکنان کمک می کند از تجربه های مختلف گیم پلی لذت ببرند.
صفحه سفارشی سازی اکنون فضای بسیار بیشتری برای سرهم بندی ارائه می دهد که دست شما را بازتر می گذارد. نکته مثبت در مورد سیستم جدید این است که لوت با ارزش تر به نظر می رسد زیرا می توانید از گزینه های بسیار بیشتری لذت ببرید. این به شما اجازه می دهد تا حس متفاوت تری از یک کارکتر معمولی داشته باشید و این خود، گیم پلی را جذاب تر می کند.
توانایی نگه داشتن بیش از یک بارگذاری برای یک Valorplate بسیار خوب و کاربردی است. زیرا وقتی تصمیم می گیرید ساخت هایتان را بر اساس دشمنان تغییر دهید، این امکان را به شما می دهد تا در زمان خود صرفه جویی کنید. گزینه های سفارشی سازی در Godfall اکنون با مهارت ها و چرخ دنده های مختلف بیشتر افزایش می یابند. این بازی به روز رسانی Exalted Knockdown 2.0 و حملات زمان بندی شده را اضافه کرد تا دوباره دو نکته مثبت در بازی ببینیم.
بازیکنان برای باز کردن قفل فرم Ascendant باید چهار وسیله جمع آوری کنند و سپس می توان این وسیله ها را به حداکثر رساند. با وارد شدن به حالت Exalted با یک valorplate، قفل سوم منفعل را باز می کنید که احساس فوق العاده ای دارد.
تکرار پذیری بازی Godfall
فقدان هر گونه نوآوری یا انگیزه برای تکمیل، انگیزه شروع مجدد پس از اتمام بازی را حداقل می کند. شما یک باس را برای مبارزه انتخاب می کنید و باید سطوحی که بهطور تصادفی ایجاد شدهاند را قبل از باس تکمیل کنید. این سطوح، اصلاح کنندههایی مانند مقاومت بیشتر در برابر عناصر یا شانس های حیاتی تر را به دویدن های شما اضافه می کنند. مزیت اصلی این کار این است که اگر واقعاً از حلقه بازی لذت بردید و خواستید به شکل دیگر سطوح را اختصاص بدهید، امکان شروع مجدد بازی را دارید. اما نکته این است که در داستان تغییری ایجاد نمی شود.
گرافیک بازی Godfall
Godfall از نظر گرافیکی خوب به نظر می رسد. مناطق واقعا پر جنب و جوش هستند، بافت ها واضحند و انیمیشن ها روان هستند. زره و اسلحه طراحی خوبی دارند اما می شد بهتر نیز باشند. نگاه کردن به افکت ها لذت بخش است و ترکیب آن با گیم پلی شما را سر ذوق می آورد.
سخن پایانی
نسخه نهایی Godfall از زمانی که در سال 2020 راه اندازی شد، بهبود یافت. بخش عمده ای از این پیشرفت حاصل به روز رسانی های محتوایی است که بازی از زمان عرضه دریافت کرد. به روز رسانی Exalted نیز به بهبود بیشتر بازی کمک کرد. بهویژه افزودههای جدید این به روزرسانی به پایان بازی، یک امتیاز مثبت است. سیستم جدید باعث می شود که لوت اهمیتش بیشتر شود.
با این حال، نقاط ضعف در داستان اصلی هنوز وجود دارد. مواقعی وجود دارد که برخی از دویدن ها تکراری هستند و برخی از مناطق نیز تکراری شدند.
نظرات کاربران