0

فیلم هت تریک

hattrick

فیلم هت تریک فیلمی ایرانی است که توسط رامتین لوافی در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و در سی و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

به گزارش خوبو، هت تریک مطرح ترین اثر ساخته شده توسط رامتین لوافی است. این فیلم از ساعت معتبر IMDB، نمره متوسط 5.9 را کسب کرده است. 771 نفر به این فیلم نمره داده‎‌اند.

دانلود رایگان فیلم هت تریک

عوامل و بازیگران فیلم هت تریک

هت تریک فیلمی است که در ژانر درام و جنایی توسط رامتین لوافی ساخته شده است. رامتین لوافی کارگردان، نویسنده و فارغ التحصیل رشته فیلمسازی است.در سال های دانشجویی فیلم های کوتاه و مستند او جوایز متعددی از جشنواره های داخلی و جهانی دریافت کردند از جمله” هدرسه “،”پشت آن تپه برفی”و” یک دو سه”.رامتین لوافی به عنوان نویسنده و کارگردان سال ۱۳۸۵ وارد عرصه سینمای حرفه ای شد.وی سه فیلم بلند سینمایی در کارنامه هنری خود دارد.

نخستین فیلم بلند او با نام آرام باش و تا هفت بشمار موفقیت چشمگیری در جشنواره های جهانی داشت و نخستین فیلم ایرانی بود که برنده جایزه تایگرآواردز از جشنواره رتردام شد.دومین ساخته او، فیلم سینمایی برلین ۷- در جشنواره ملی فجر کاندیدای دریافت ۹ سیمرغ شد که از این میان برنده سه سیمرغ شد و در بخش بین الملل جشنواره فجر جایزه حقوق بشر را دریافت کرد.

فیلم هت تریک

وی در سال ۱۳۹۵ سومین فیلم سینمایی خود با نام هت تریک را ساخت که علاوه بر سیمرغ بهترین فیلمنامه و سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره بین الملل فجر و همچنین در جشنواره گلدن گلاب آسیایی در مالزی، جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مکمل مرد برای صابر ابر شد. در هت تریک بازیگرانی همچون امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، صابر ابر و ماهور الوند مقابل دوربین قرار گرفته‌اند.

کارگردانرامتین لوافی
تهیه‌کنندهمجید مطلبی
نویسندهرامتین لوافی
بازیگرانامیر جدیدی
پریناز ایزدیار
ماهور الوند
صابر ابر
همایون ارشادی
فیلم‌بردارمرتضی هدایی
تدوینهایده صفی یاری
سال ساخت1395
مدت زمان فیلم92 دقیقه
نمره IMDB5.9
فروش گیشه۱٬۵۶۳٬۱۸۳٬۰۰۰ تومان

خلاصه داستان

داستان فیلم از جایی آغاز می شود که لیدا و فرزاد ( پریناز ایزدیار و امیر جدیدی ) که به همراه دوست مشترکشان کیوان ( صابر اَبَر ) و خانمی که به تازگی با کیوان دوست شده ( ماهور الوند ) در یک مهمانی در خارج از شهر به سر می برند، تصمیم می گیرند شبانه به تهران بازگردند اما در میانه راه با یک جسم تصادف می کنند.

به واسطه این تصادف، این چهار نفر از ترس پا به فرار می گذارند و تصمیم می گیرند به منزلی بروند و به آرامی درباره این مسئله فکر کنند اما…

نقد و بررسی فیلم هت تریک

بابک مهرورز در نقد هت تریک نوشته است:

تبعیت از میراث اصغر فرهادی در سینمای ایران در چند سال اخیر به یک اپیدمی تبدیل شده است و بسیاری از فیلمسازان داخل، رونوشتی از آثار فرهادی را با بازیگران و طراحی صحنه جدید می سازند که شباهت شان با یکدیگر نگران کننده است. « هت تریک » در میان این از دسته از آثار اما وضعیت به مراتب بهتری دارد چراکه نویسنده و کارگردان فیلم به خوبی می دانسته که تنها راه فرار از شکست، توجه کامل به دراماتیزه کردن داستان و مهمتر از آن، ایجاد گره های منطقی در قصه است.

رامین لوافی به عنوان کارگردان « هت تریک » می دانسته که قصه فیلم او چندان پربار نیست و حتی به سختی می تواند در قامت یک اثر بلند سینمایی ظاهر باشد. فیلمنامه « هت تریک » به راحتی می توانست در یک فیلم کوتاه به تصویر تبدیل شود و اتفاقاً ایجاد گره و گره گشایی های آن نیز با ضرباهنگ بهتری انجام شود. اما با اینحال این قصه کم فروغ و بدون مانور، به خوبی توانسته گره های پیچیده ( و البته درست ) در ارتباط با 4 شخصیت محوری داستان ایجاد نماید تا قضاوت تماشاگر از حقیقت در طول داستان هر چند دقیقه یکبار دستخوش تغییر شود که یک نکته مثبت برای رامین لوافی محسوب می شود.

لوافی به خوبی با نشانه گذاری های تصویری، هویت آدمهای قصه را عیان می سازد. به عنوان مثال زندگی لیدا و فرزاد اگرچه بزودی قرار است با ورود یک فرزند به بلوغ بیشتری برسد اما کماکان در درک متقابل از یکدیگر عاجز هستند. آن دو از عدم اعتماد متقابل به یکدیگر رنج می برند و در ذهن پریشان شان همواره آن یکی احتمال بی وفایی دارد. اما المان های زندگی رها متفاوت از زندگی آنهاست. رها معنای زندگی را می شناسد و حتی اگر آن زندگی به پایان رسیده باشد سعی می کند به آن جانی دوباره ببخشد. این اصل در سکانس شکسته شدن گل به وضوح به تصویر کشیده شده. جایی که فرزاد با بی اهمیتی از کنار آن می گذرد اما رها زندگی مجدد را به گل باز می گرداند.

فیلم هت تریک

یکی از مهمترین وظایف فیلمساز در مواجه با اثری که متکی به شخصیت ها و عنصر تعلیق در فیلمنامه است، شخصیت پردازی است که روی هم رفته باید گفت لوافی در تحقق این اصل به خوبی عمل کرده. تزریق اطلاعات درباره آدمهای قصه یک شمشیر دو لبه است چراکه اگر فیلمساز در انتها نتواند غافلگیری بزرگی در قصه رقم بزند، این شخصیت پردازی تدریجی در نهایت می تواند یک نقطه ضعف بزرگ برای اثر قلمداد شود. اما « هت تریک » در این زمینه هوشمند عمل کرده و در تمام طول دقایق فیلم مخاطب را کنجکاو نگه می دارد و اجازه هیچگونه حدس و گمانی به او نمی دهد. می توان گفت لوافی در این زمینه یکی از بهترین مقلدان اصغر فرهادی بوده است!

بازیهای خوب بازیگران دیگر برگ برنده لوافی محسوب می شود. چهار بازیگر اصلی فیلم و ارتباط آنها با یکدیگر به درستی اجرا شده و بازیگران به خوبی توانسته اند به باورپذیری هرچه بیشتر داستان کمک نمایند. ماهور الوند در اینجا یکی از بهترین بازیهای خود را تجربه کرده که پیش از این برای او یک جایزه مهم هم در جشنواره جهانی فیلم فجر به همراه آورده بود. امیر جدیدی ، صابر ابر و پریناز ایزدیار نیز به خوبی نقش های خود را ایفا کرده اند و نمی توان ایرادی به کارشان وارد دانست.

« هت تریک » اثر خوب اما فراموش شدنی است. فیلم جدید لوافی شبیه ده ها فیلم دیگری است که در طول سال گذشته سینمای ایران به اکران درآمده و البته که از حیث جزئیات به مراتب از آنها بهتر عمل می کند. اما حقیقت آن است که فیلم هیچ ویژگی برای به یاد ماندن ندارد. تمام موارد مطرح شده در داستان تکراری است و فقط در اینجا نحوه ارائه آن به مخاطب با پرداخت بهتر و هوشمندانه تر انجام شده است. در واقع باید گفت که « هت تریک » یک فیلم خوب کاملاً تکراری است!

فهرست جوایز فیلم هت تریک

در سی و ششمین دوره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در سال 1397، فیلم هت تریک موفق به کسب دو سیمرغ بلورین سینمای سعادت شد.

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه (رامتین لوافی)، دوره ۳۶ جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۷
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن (ماهور الوند)، دوره ۳۶ جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۷

بیشتر بخوانید

نظرات کاربران

  • مسئولیت دیدگاه با نویسنده‌ی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *