بازی SpellForce: Conquest of Eo یک بازی با ژانر استراتژی-تاکتیک نوبتی است که توسط Phenomic توسعه یافت و توسط THQ Nordic منتشر شد.
به گزارش خوبو، سری بازی های SpellForce مدت زیادی است که وجود داشته است، اگرچه نسبتاً ناشناخته ماند. این سری که همیشه دارای گیم پلی استراتژیک بود، سهم نسبتاً خوبی از عناوین RTS را داشته است.
داستان بازی SpellForce: Conquest of Eo
داستان بازی، player را دنبال می کند. او یک جادوگر جوان است که با بازدید از برج اربابش، آن را ویران می یابد. او با استفاده از یک وسیله که توسط معلمشان پنهان شده بود، مبارزه ای را که رخ داد و آنچه بر سر استادش آمد را تماشا می کند و player به این نتیجه می رسد که استادشان توسط Circle، جناحی از جادوگران قدرتمند مورد حمله قرار گرفته است. به دلیل اینکه در تحقیقات، انرژی جادویی بیش از حد یافت شد. سپس بازیکن برای بازیابی میراث و جادوهای استاد خود حرکت می کند.
در طول بازی، بازیکنان باید با جادوگران Circle روبرو شوند. همچنین مجموعه ای از شرایط را برای عضویت در سازمان یا شکست آن انجام دهند. در مسیر، آنها با قهرمانان، داستان ها و تلاش های جانبی خود با روایتهای طولانی تر مواجه می شوند که جذابیت بازی را بیشتر می کند. در حالی که داستان اصلی چندان سنگین نیست، بیشتر در پسزمینه قرار دارد. روایتهای کوچک تر که از طریق ماموریتها بیان می شوند لذت بخش هستند. آن ها به خوبی نوشته شدهاند، در حالی که هنوز برای کسانی که علاقه مند نیستند قابل چشم پوشی هستند.
گیم پلی بازی SpellForce: Conquest of Eo
بازی Conquest of Eo یک بازی شبیه به سری Might و Magic است که در آن بازیکنان گروه هایی از واحدها (پشتهها)، نقشه، جمع آوری منابع و نبرد با دشمنان را فرماندهی می کنند. در شروع یک کمپین، بازیکنان archetype جادویی خود را انتخاب می کنند. این مورد مشخص می کند چه چیزی می توانند بسازنند و همچنین طلسم های شروع بازیشان را مشخص می کند.
نمونه ای از این archetype می تواند necromancy باشد. این مورد بر جادوی تهاجمی و ساخت واحدهای مرده با برداشت روح و منابع متمرکز می شود. روش کار سیستم ساخت بازی به این صورت است که بازیکنان باید حداکثر 4 ماده حاوی اسپل های مختلف را ترکیب کنند. با توجه به اسپل های موجود و میزان آن ها نتایج متفاوتی به دست می آید. خود مواد را می توان به عنوان غنایم جنگی یا با اعزام واحدهایی با مهارت های برداشت به سرتاسر نقشه به دست آورد.
خود واحدهای بازیکن نیز دارای چندین مکانیک قابل ذکر هستند. مانند ارتقاء سطح آن ها و توانایی تجهیزاتشان به glyphs که جلوه های غیرفعال و فعال را ارائه می دهند. با بالا رفتن سطح واحدها، آن ها آمار غیرفعال اولیه مانند سلامتی و زره را به دست می آورند. اما گاهی اوقات مهارت هایی را نیز به دست می آورند که می تواند نحوه عملکرد واحد را تغییر دهد. این به ویژه در مورد سطوح صادق است. آن هایی که مضربی از 5 هستند، واحد توانایی انتخاب قابلیت قدرتمندتری را دریافت می کنند. به منظور سرپا نگه داشتن نیروها، بازیکنان برای حفظ واحدهای خود به طلا یا مانا نیاز دارند که هر یک هزینه نگهداری خود را برای پرداخت هر نوبت دارد.
قهرمانان
در هر تیم، بازیکنان همچنین می توانند یک شاگرد یا قهرمان و واحدهای منحصربهفرد با مهارت های قدرتمند را در خود جای دهند. کارآموزان تمایل دارند casters باشند. آن ها همچنین توانایی منحصربهفردی برای ایجاد یک اقامتگاه به دست می آورند، جایی که پس از مرگ دوباره رشد می کنند. این اقامتگاه ها همچنین منطقه اطراف را به عنوان بخشی از قلمرو بازیکن می دانند و هر روز به طور خودکار منابع را جمع آوری می کنند. از سوی دیگر، قهرمانان حتی خاص تر هستند، زیرا دارای یک خط داستانی منحصر به فرد هستند که به آن ها اجازه می دهد تا پس از اتمام، توانایی های قدرتمندی را باز کنند.
Allfire
در میان منابعی که بازیکنان می توانند برداشت کنند، منبع خاصی به نام Allfire وجود دارد که تنها با ترکیب کردن واحدهای wisp با گره هایش به دست می آید. پس از گرفتن گره Allfire، بازیکنان می توانند آن را در جهت تولید یکی از سه منبع قرار دهند: مانا، تحقیق یا تجربه. مانا برای طلسم و نگهداری از واحدها مورد نیاز است، در حالی که تحقیقات طلسم های جدید را باز می کند و تجربه، برج جادوگر را ارتقا می دهد و Allfire را برای پیشرفت ضروری می کند.
در حالی که بازیکنان با تعداد محدودی از جادوها و یک برج کوچک شروع می کنند، به دست آوردن آلفایر بیشتر و قرار دادن آن به سمت منابع لازم به طور پیوسته قدرت آن ها را افزایش می دهد. تنها با باز کردن جلوه های منحصر به فرد ارائه شده توسط اتاق های برج و افسون ها، واحدها به اندازه کافی قدرتمند می شوند تا بتوانند دشمنان آخر بازی را شکست دهند. این امر به ویژه در هنگام رویارویی با دشمنانی که از عناصر مضر برای بازیکن استفاده می کنند صادق است.
اگرچه می توان نبردها را شخصاً فرماندهی کرد، اما وقتی بازیکنان به اندازه کافی پشته های قدرتمند به دست آوردند، می توانند آن ها را به طور خودکار رد کنند. با انجام این کار، نبرد رد می شود و بر اساس قدرت جنگی که بازی به هر تیم اختصاص می دهد، نتیجهای ایجاد می کند. تعداد انگشت شماری از نبردهای مهم، مانند آن هایی که در برابر Circle’s archmages هستند، قابل رد شدن نیستند و به بازیکن نیاز دارند تا به صورت دستی در نبردهای نوبتی کلاسیک شرکت کند.
گرافیک بازی SpellForce: Conquest of Eo
گرافیک Conquest of Eo ترکیبی از مدل های سه بعدی برای دنیای ماوراء الطبیعه و موجودات با تصاویر زیبا برای ماموریتها و منوها است. این بازی دارای یک دنیای نسبتاً بزرگ با بیوم های بصری منحصربهفرد و متمایز است. هر یک از ای نها به لطف تلاشی که برای آن ها انجام می شود، به تنهایی جذابند. با این حال، آنچه که می تواند پیشرفت کند، رابط کاربری است که به دلیل طراحی غیر واقعی اش، اغلب بازیکن را گمراه می کند، مانند اینکه کجا همه سربازان خود را ببیند یا جادوهای خود را راحت تر مشاهده کند.
صدای بازی SpellForce: Conquest of Eo
طراحی صدای بازی بد نیست و دارای یک موسیقی متن مناسب است. اگرچه SFX عجیب است، به خصوص آن هایی که مربوط به موجودات هستند. صدای حیوانی که هنگام ضربه زدن به انسان غرغر می کند یا زامبی هایی که فریاد می زنند، بسیار آزار دهنده است. علاوه بر این، بخش صدا چیز دیگری برای ذکر کردن ندارد.
سخن پایانی
به طور کلی، Conquest of Eo یک بازی سرگرم کننده با مقدار مناسبی از عمق مکانیکی برای ارائه است. با این حال، کمپین ها نسبتا طولانی هستند و بیش از 10 ساعت در سختی معمولی طول می کشند، به این معنی که قابلیت پخش مجدد آن تا حدودی از این مشکل رنج می برد. اگرچه بازی دارای یک آموزش نسبتاً خوب برای مبتدیان است، اما برخی چیزهای مهم، بدون توضیح باقی مانده است که می تواند مانع ورود تازه واردان به این سبک شود. با این حال، با قیمتی معادل 29.99 دلار، قیمت بازی نسبت به مقدار محتوایی که ارائه می دهد، قیمت مناسبی دارد.
نظرات کاربران