بازی Genshin Impact یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط miHoYo توسعه یافت و در سال 2020 منتشر شد.
به گزارش خوبو، این بازی برای اندروید، iOS، پلی استیشن 4، ویندوز و پلی استیشن 5 منتشر شد و قرار است برای نینتندو سوییچ نیز منتشر شود. بازی Genshin Impact رایگان است و از طریق سیستم gacha درآمد کسب میکند.
داستان بازی Genshin Impact (حاوی اسپویل)
داستان اصلی Genshin در واقع با یک افتتاحیه نسبتاً کلیشه ای شروع می شود. این کار با معرفی محیط، اولین منطقه Monstadt و همچنین تمام شخصیت های Monstadt انجام می گیرد. همه این ها با سرعت بسیار آهسته و بسیار بصری است.
افتتاحیه با ورود شخصیت اصلی شما و خواهر و برادرتان به دنیایی جدید شروع می شود. الهه ناشناس شما را از هم جدا می کند و شما با هدف جستجوی خواهر و برادر خود در دنیای Teyvat از خواب بیدار می شوید. در ادامه، راهنمای خود، یک همسفر کوچک به نام Paimon را پیدا می کنید. هر دو با هم می روید تا درباره این دنیای عجیب و غریبی که در آن هستید اطلاعات بیشتری کسب کنید. در نهایت نیز برای جستجوی خواهر یا برادرتان تلاش کنید. در ظاهر، به نظر می رسد این یک داستان بسیار ابتدایی با ریسک های کمی باشد، زیرا شما حتی از این دنیا هم نیستید. اما، با کشف Monstadt در داستان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دنیای اطراف، همه چیز تغییر میکند.
در Monstadt، شما با نیروی شیطانی بازی آشنا می شوید که عبارتند از: Abyss Order. هیولاهای عجیب و غریبی که به دنبال تخریب نظم جهانی فعلی هستند و همچنین Fatui که به یکی از Archons (خدایان این جهان) خدمت می کنند. شما باید سعی کنید همه Gnosis را از خدایان دیگر بگیرید. Gnosis موجودی است که به خدایان موقعیت می دهد. در Liyue، فاتویی ها نقش بسیار بزرگ تری را ایفا می کنند زیرا بازیکن با یکی از آن ها مبارزه بزرگی دارد. این واقعاً یکی از جالب ترین لحظات بازی است. زیرا همه مردم Liyue دور هم جمع می شوند تا با این جانور اهریمنی ساخته شده از آب که کل شهر را نابود کرده است مبارزه کنند.
شخصیتی به نام داینسلیف
چرخش واقعی، زمانی اتفاق می افتد که شخصیتی به نام داینسلیف ظاهر می شود و پس از مدتی همسفری با او، چیزهای بسیار ناراحت کننده ای را یاد می گیرید. قهرمان داستان، شخصیت شما، AKA، ظاهراً به یاد می آورد که این تمدن را در حال نابودی دیده است، اما هیچ ایده ای از معنای آن نداشت. شما می فهمید که خواهر و برادرتان سال ها قبل از شما بیدار شدند و سفر خودشان را با Dainsleif طی کرده اند.
این خلاصه بسیار کوتاهی از داستان است و شاید بهترین تجربه در حین بازی باشد. داستان Genshin نسبتاً ساده شروع می شود، اما از این شروع ساده برای تغییر دادن تمام اطلاعات ارائه شده به بازیکن به روشی نسبتاً منحصر به فرد و قانع کننده استفاده می کند. این افسانه، هم به اندازه کافی گسترده و هم عمیق است که بتوان نظریه های مختلف را نوشت. پس از قوس اولیه در Monstadt، داستان بسیار هیجان انگیزتر می شود. زیرا اطلاعات بیشتری درباره Teyvat به آرامی آشکار می شود. هر چه بازیکن به داستان ادامه می دهد، سرعت بازی کمی افزایش می باید. همانطور که داستان اصلی به خوبی طراحی شد، شخصیت های Genshin Impact نیز به خوبی طراحی شدند.
شخصیت های بازی Genshin Impact
شخصیت های Genshin Impact همگی دارای طراحی خوب هستند و شخصیت هایی هستند که از یک بازی به این بزرگی انتظار دارید. از یویمیای بازیگوش و پرانرژی تا ژان فداکار و آرام، یا ژونگلی آگاه، قطعاً چند شخصیت وجود دارند که علیرغم نوع بازیکن شما به دلیل جثه و کیفیت، بسیار زیاد می درخشند. طراحی شخصیت ها نه تنها آن ها را به خوبی منعکس می کند، بلکه از یکدیگر نیز متمایز می کند.
Genshin تمام پول خود را از این طریق به دست می آورد که مردم به دنبال شخصیت ها می گردند. بنابراین طبیعی است که به همه شخصیت ها زمان بدهد تا بدرخشند.
گیم پلی بازی Genshin Impact
این بازی دارای یک محیط جهان باز به سبک انیمه و یک سیستم جنگی مبتنی بر اکشن با استفاده از جادوی عنصری و تغییر شخصیت است.
هنگام صحبت در مورد گیم پلی بازی Genshin Impact دو جنبه اصلی وجود دارد: کاوش و مبارزه. کاوش در این بازی بسیار شبیه به Breath of The Wild در سطح است. بازیکنان می توانند از هر شخصیتی که قفل آن را باز کردهاند برای کاوش استفاده کنند. هر شخصیت نیز استعدادی دارد که به جمعآوری منابع یا اکتشاف کمک می کند. همچنین یک دستگاه استقامت سنج وجود دارد که برای دوی سرعت، شنا یا صعود در نقشه استفاده می شود. استقامت را می توان با جمع آوری “Oculus” های مختلف که قرار است به مجسمه یک Archon داده شود، ارتقا داد. به غیر از Oculi، ارواح برای پیروی وجود دارند که چیزهای خوبی به ارمغان می آورند.
نقشه بازی به قدری پر از چیزهای خوب است که با مناظر شگفت انگیز و موسیقی آرامش بخش همراه می شود تا بازیکن را وادار کند که در اوقات فراغت خود به کاوش بپردازد. چیزی که آن را بیشتر از Breath of the Wild متمایز می کند، برخی از معما های اساسی است که در بازی پیدا می شود. شخصیت های Genshin Impact هر کدام یکی از 6 عنصر را به خود اختصاص می دهند و می توان از آن ها برای فعال کردن جریان های باد، روشن کردن آتش برای گرم نگهداشتن خود یا فعال کردن مجسمه ها استفاده کرد. این بیشتر بازیکن را تشویق می کند تا یک گروه ترکیبی از شخصیت ها داشته باشد.
تنوع در مبارزه
هنگامی که بازیکن شخصیت های بیشتری داشته باشد، مبارزات بسیار متنوع، اما بسیار جذاب و هیجان انگیز می شود. سادگی از این نظر اساسی است که هر شخصیت فقط یک سری حملات معمولی، یک حمله ویژه و یک مهارت عنصری دارد. بیشتر تنوع در گیم پلی شخصیت از مهارت و انفجار ناشی می شود (با بازی انفجاری به عنوان توانایی نهایی آن شخصیت). یک بازیکن ممکن است 4 شخصیت در تیم خود داشته باشد که هر زمان که بخواهد می تواند تعویضشان کند. همانطور که قبلاً بیان شد، هر شخصیت یک عنصر از یک لیست 6 تایی دارد. این عناصر عبارتند از: Pyro ،Hydro Anemo ،Geo ،Cryo و Electro.
تمامی عناصر به طرق مختلف با یکدیگر تعامل دارند و اساس نبرد Genshin را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، ضربه به دشمن با حمله Hydro و Cryo منجر به منجمد شدن آن ها می شود، یا حمله Pyro و Electro منجر به یک انفجار کوچک می شود. یادگیری نحوه تلاقی عناصر بخش مهمی از ساخت یک تیم در Genshin است. زیرا یک بازیکن همچنین باید در نظر بگیرد که دشمنان از چه نوع عنصری تشکیل شدهاند و همچنین باید نقش هایی مانند Healer ،Damage Dealer و Support را بپذیرند. هنگامی که یک بازیکن در نبرد دقیق می شود، آزمایش تیم های جدید راهی جذاب برای نمایش تخصص در بازی می شود. همه این عوامل به یک بازی کمک می کنند که پس از شروع کاملاً اعتیاد آور شود.
یک شروع اعتیاد آور
در این مرحله، باید کاملاً واضح باشد که Genshin Impact در هسته خود یک بازی عالی است، که به بازیکن اجازه می دهد تا زمانی که بازی برای اولین بار شروع به کار می کند، به شدت جذب شود. برخلاف اکثر بازی های جهان باز که بیشتر نقشه با فعالیت هایی برای انجام مشخص شده است، Genshin به بازیکنان اجازه می دهد کاوش کنند. این منجر به احساس آزادی می شود که در آن بازیکن می تواند به هر جایی که کنجکاوی او را می کشد برود و از هر 10 بار 9 بار برای آن پاداش دریافت کند.
نقشه آنقدر مملو از چیزهای خوب برای جمع آوری است که می تواند کمی طاقت فرسا باشد. علاوه بر این، داستان اصلی، در حالی که کمی کلیشه ای است، تصاویر بصری و لحظات شگفت انگیزی را ارائه می دهد. این بازی برای درگیر نگه داشتن بازیکنان با دنیای خود و همچنین داستان، بسیار عالی عمل می کند. هر چیز کوچکی که پیدا می کنید حس موفقیت به شما می دهد که باعث می شود بیشتر بخواهید. این موارد به سیستم گاچای بازی کمک می کند.
سیستم گاچا بازی Genshin Impact
این سیستم برای قفل کردن بازیکنان و جایی که مشکلات برای بازی شروع می شود طراحی شده است. قفل کردن شخصیت های شگفت انگیز در بازی در پشت سیستمی مانند این دلیلی است که Genshin Impact پول زیادی به دست می آورد. ترس از دست دادن، یا FOMO چیزی است که Genshin برای جذب درآمد خود به شدت به آن متکی است. چیزی که این سیستم را بدتر می کند این است که شخصیت های 5 ستاره 0.6 درصد احتمال احضار شدن در هر pull را دارند.
اگر بخواهید برای بازی پول خرج کنید، این موضوع حتی بدتر می شود. متریال به ارزش 100 دلار فقط 50، Fates را می دهد که حتی برای تضمین 5 ستاره کافی نیست. کاراکترهای بنر تا 50 درصد شانس ظاهر شدن پس از 5 ستاره را دارند، بنابراین 200 دلار حتی برای تأیید یک شخصیت محدود مانند Zhongli کافی نیست. اگر هیچ شخصیت برتری نداشتید، برای تأیید یک کاراکتر بنر به 400 دلار نیاز خواهید داشت. از طرف دیگر، اگر این کار را نکنید، آنقدر منابع کمی دریافت می کنید که کسب شخصیت مورد نظر را دشوار می کند. بنابراین این سیستم به گونه ای ساخته شده است که تلاش می کند تا جایی که ممکن است از مردم پول بگیرد.
حالت “Co-Op”
بازیکنان توانایی بازی با دیگر بازیکنان یا دوستان را در AR 16 باز می کنند. در حالی که این شروع خوبی است، اما بازی ذاتاً کسانی را که با هم بازی می کنند به روشی تقریباً ناعادلانه اذیت می کند. برخی از ماموریت ها، از جمله داستان اصلی را نمی توان با یک دوست انجام داد. برخی از منابع را نمی توان به اشتراک گذاشت، زیرا وقتی یک بازیکن آن را جمع آوری می کند، از جهان ناپدید می شود.
در Co-Op نمی توان با برخی از NPC ها حتی برای پیشبرد ماموریت های جانبی یا حتی گاهی اوقات ماموریت های روزانه صحبت کرد. بازیکنان با AR پایین نمی توانند به بازیکنان با AR بالاتر بپیوندند. برای بازیکنان بالاتر از AR 55، ممکن است هنوز هم بازی با دیگران سرگرم کننده باشد، اما دنیای اطراف بازیکن، مکانیزم گیم پلی و ساخت تیم خود، افراد را به شدت از همکاری با یکدیگر منصرف می کند.
پیشرفت در بازی Genshin Impact
پیشرفت Genshin از سیستم AR می آید. ارتقاء کاراکترها از یک سطح مشخص توسط AR قفل می شود. Artifacts مهم ترین عامل در تعیین نحوه عملکرد یک کاراکتر هستند. هرچه در AR بالاتر می روید، شخصیت های شما به طور طبیعی قوی تر می شوند زیرا Artifact و سطوح بهتری دریافت می کنید. به طور کلی توصیه می شود که به طور جدی سنگ زنی Artifacts را در AR 45 شروع کنید، زیرا زمانی است که نادرترین سطح Artifact از سیاهچال های خاصی رها می شوند. این بسیار رضایت بخش است که اولین تیم از شخصیت های خود را به سطح مناسبی برسانید و 50 هزار آسیب اولیه خود را به صورت ناگهانی وارد کنید. شخصیت ها می توانند به حداکثر سطح 90 خود در AR 45 یا 50 برسند. به این معنی که تنها راه قوی تر کردن آن ها جدای از استعدادها، Artifacts است.
سیستم Artifact آنقدر به RNG وابسته است که اغلب اوقات سرگرم کننده نیست. نه تنها هر قطعه دارای آمار و ارقام متفاوتی است، بلکه افزایش سطح Artifact تنها می تواند یک زیر آمار تصادفی را ارتقا دهد. وقتی هر شخصیت فقط به دنبال سه تا چهار آمار برای ارتقاء برای بدست آوردن بیلدهای خوب است، این به سرعت تبدیل به یک بازی شانسی می شود تا ببینید چه مدت باید همان سیاهچال ها را تکرار کنید تا در نهایت آمار مورد نظر خود را در مورد شخصیت خود بدست آورید. گاهی اوقات، اگر شما خوش شانس باشید، این فرآیند ممکن است یک هفته طول بکشد و برخی دیگر، ممکن است ماه ها طول بکشد. هیچ راهی برای سرعت بخشیدن به سیستم Artifact وجود ندارد، زیرا در پشت لایههای RNG و یک سیستم استقامتی با بازه زمانی به نام Resin قفل شده است.
گرافیک بازی Genshin Impact
گرافیک بازی خوب به نظر می رسد و سخت است که نخواهید عکس های مختلف بگیرید. شخصیت ها همگی انیمه ای هستند که به خوبی با محیط اطرافشان هماهنگند. مدل های آن ها، هم در سفر و هم در جنگ روان هستند. مخصوصاً در نبرد است که احساس می کنید مدل ها واقعاً می درخشند، زیرا همه آن ها انیمیشن های روانی دارند که بازی کردن با آن احساس شگفتانگیزی دارد.
خواه این کاراکتری باشد که یکی از چشمان خود را می بندد در حالی که کمان خود را نشانه می گیرد، یا رشته حمله سادهای که هر شخصیت دارد، به نظر میرسد که متعلق به آن است و احساس مبارزه را افزایش می دهد. در خارج از جنگ، هر شخصیت در بازی دارای یک انیمیشن منحصربهفرد است. این انیمیشن ها می توانند مانند عقاب یا شاهینی که روی بازوی دیلوک فرود می آیند یا کوکومی که یک ماهی آبی را احضار می کند که در اطراف او شنا می کند، متفاوت باشد. همه این ها به هر شخصیت بازی جذابیت و شخصیت می بخشند و می تواند تماشای آن ها را حتی بعد از اولین بار سرگرم کننده کند.
مناطق بازی
دشت های آرام Monstadt، قله های غول پیکر Liyue یا جزایر وسیع Inazuma، همیشه در Genshin Impact مناظری برای دیدن دارند. هر منطقه نیز از یکدیگر متمایز هستند. Monstadt دارای دشت های بادخیز زیبا با پالت رنگ سبز کلی برای درختان و چمن است. این موارد مناظر زیبا را ایجاد می کنند که در آن می توانید افق را در فاصله دور ببینید یا غروب خورشید را تماشا کنید. Liyue پالت رنگ زرد و نارنجی کمی دارد و دارای مناطق کوهستانی بسیار بیشتری است که می توان از آن ها بالا رفت و کاوش کرد. معماری و موسیقی بر اساس چین باستان است و حس بسیار پویایی از Monstadt به آن می دهد.
درختان شکوفه های گیلاس در Inazuma به طور خاص با تم کلی رعد و برق و پالت رنگ آبی و بنفش این منطقه متضاد است. این ناحیه به وضوح بر پایه ژاپن با معماری و موسیقی آن هماهنگ است و کل منطقه دارای جزایر متعدد است. همه اتمسفرهای مختلف در Genshin نه تنها زیباست، بلکه حسی از دنیایی با فرهنگها و مردمان مختلف در آن را نشان می دهد.
تنها مشکل مدل های NPC است که به وضوح از ناحیه ای به ناحیه دیگر کپی شدند. وقتی NPCهایی با چهره و مدل دقیقاً یکسان در مناطق مختلف با لباس های مختلف ظاهر می شوند، می تواند ناخوشایند باشد.
صدای بازی Genshin Impact
موسیقی بازی Genshin توسط یو پنگ چن ساخته شده است. این موسیقی پر از آهنگ هایی است که می توانند به راحتی در ذهن شما ماندگار شوند. این بازی کمیت و کیفیت موسیقی را تا حد زیادی دارد. چه در حال استراحت در Liyue و چه در حال نبرد در Inazuma، بازی پر از تم هایی است که هم مسحورکننده هستند و هم با تم هر کاری که انجام می دهید مطابقت دارند. حتی تم اصلی دارای 4 نسخه مختلف است که بسته به زمانی که بازی را بوت می کنید، پخش می شوند و نسخه شب نیز دلهرهآور و نوستالژیک است.
درست مانند تصاویر هر منطقه، هر سه منطقه از سازها و آهنگهای متفاوتی استفاده می کنند که به همه آن ها احساس هویت بیشتری می دهد. موسیقی که هنگام کاوش در هر یک از این مناطق یا استراحت و تماشای مناظر پخش می شود، طبیعت آرامی دارد. آن ها به تقویت بیشتر زیبایی طبیعی این مناطق کمک می کنند و با آرام تر بودن نسبت به سایر آهنگ ها مانع حس کاوش و ماجراجویی بازیکن نمی شوند.
موسیقی نبرد پرانرژی و روان است و به عنوان یک پس زمینه عالی برای نبردهایی در مقیاس کوچک عمل می کند که در آن تنشها زیاد نیست. آن ها نه تنها جذاب هستند، بلکه کاملاً جریان را از اکتشاف به مبارزه تغییر می دهند. یک نمونه درخشان از این، موسیقی نبرد جدید در Enkanomiya است که هم پرانرژی و هم جذاب است و هم با تم تیرهتری که منطقه پخش می کند همخوانی دارد.
موسیقی
موسیقی متن با آهنگ هایی شروع به درخشش می کند که با مبارزات باس ها یا تریلرهای شخصیتها تکرار می شوند. تریلر Zhongli نمونه ای درخشان از این نوع است. شاید از خود بپرسید چگونه می توان فرهنگی را که Liyue مبتنی بر آن است، برداشت و موسیقی را از آنجا به شیوه ای هیجان انگیز پیاده کرد. تم دوم Azhdaha ارکستر سنتی چینی را با هوی متال ترکیب میکند تا باس فایتی را بسازد که گوش دادن به آن هرگز قدیمی نمیشود. وقتی این تم برای اولین بار به گوش می رسد میتواند باعث دلهره شود. کل باس فایت Tartaglia ترکیبی از موسیقی اروپایی، آسیایی و روسی است و یکی از به یاد ماندنی ترین مبارزات بازی به دلیل موسیقی و فرم نهایی Childe است.
تم Dvalin هم حماسی و هم تراژیک به نظر می رسد، که پس از آگاهی از داستان پس زمینه اژدها مناسب است. متاسفانه یو پنگ چن بازیکنان را برای انتخاب آهنگ محدود می کند. حتی یک نگاتیو در مورد کل موسیقی متن وجود ندارد و همه آن فقط برای تقویت هیاهو در مورد شخصیت های خاص یا مطابقت با تم هر بخش از بازی است. یک بازی رایگان برای داشتن این موسیقی بسیار عالی قبل از Genshin Impact بی سابقه بوده است. کاری که این موسیقی انجام می دهد این است که لحظات داستانی تاثیرگذار را به یاد ماندنی تر می کند.
سخن پایانی
داستان یکی از بزرگ ترین جذابیت های بازی گنشین است. زیرا هر کسی که دوست دارد در جهان های خیالی بزرگ غوطهور شود، خود را در خانهاش در تیوات میبیند. Genshin یک بازی خارق العاده است که با وجود سبک gacha آن، محتوای واقعاً عالی برای تجربه دارد.
داستان و شخصیت ها خارقالعاده هستند و برخی از تاثیرگذارترین و هیجانانگیزترین لحظات تاریخ بازی را در خود دارند. گیم پلی روان است و مبارزه بسیار خوب جریان می یابد. گرافیک می تواند کسی را که برای اولین بار وارد بازی می شود مجذوب خود کند. موسیقی نیز یکی از بهترین ها در این صنعت است.
متاسفانه یکی از بزرگترین ایرادات این بازی احساس نیاز به خرج پول است. ار آنجایی که احتمال پیدا شدن کارکترها در پک ها بسیار کم است احتمالا نیاز به خرج پول برای کسب شخصیت های جدید خواهید داشت.
اما در ادامه بازیکنان چه به عنوان F2P وارد شوند و چه پول بدهند، به ناچار به دیواری برخورد خواهند کرد که مانع از بازی بیشتر آن ها می شود. یک بازی فقط می تواند خود را در محتوای موقتی برای مدت طولانی حفظ کند. برای یک بازی با پتانسیل به اندازه Genshin Impact، دیدن این دنیای جادویی که زمانی پر از پتانسیل و تازگی بود، غم انگیز است که به آرامی فرسوده شود و به پوسته ای از آنچه می تواند باشد تبدیل شود.
نظرات کاربران