0

بازی رچت و کلنک ریفت اپارت (Ratchet and Clank: Rift Apart)

بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

بازی رچت و کلنک ریفت اپارت یک بازی تیراندازی سوم شخص است که توسط Insomniac Games توسعه یافت و توسط Sony Interactive Entertainment در سال 2021 منتشر شد.

به گزارش خوبو، بازی رچت و کلنک ریفت اپارت دنباله ای برای عنوان Ratchet & Clank 2016 در PS4 نیست. این بازی در واقع دنباله‌ای برای عنوان 2013 Ratchet & Clank: Into The Nexus است که برای PS3 منتشر شد.

داستان بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

داستان بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

رچت و کلنک هر دو به دلیل قهرمانی خود پس از رویدادهای Ratchet & Clank: Into The Nexus مورد تحسین قرار می‌گیرند. کلانک در حال کار بر روی ساخت یک “Dimensionator” به عنوان هدیه برای Ratchet بود تا بتواند لومباکس‌های دیگر را پیدا کند. این جشن‌ها توسط دکتر نفاریوس دشمن اصلی آن ها شکست می‌خورد. او قصد دارد Dimensionator را برای خودش بدزدد و بعدی را بیابد که در آن همیشه برنده باشد. یک چیز به چیز دیگری منجر می‌شود و تمام واقعیت از هم پاشیده می‌شود. رچت و کلنک از هم جدا می‌شوند و باید دوباره به هم بپیوندند تا شرور رباتیک شیطانی را متوقف کنند. Insomniac با ریسک بالا، یکی از حماسی‌ترین داستان‌های خود را تا به امروز ارائه می‌دهد.

در جدایی، کلانک با لومباکس دیگری به نام ریوت آشنا می‌ شود. کلانک به او می‌‌پیوندد تا جلوی نفاریوس را بگیرند. همه چیز در دنیای او دارای پیچش‌هایی بر روی شخصیت‌های کلاسیک بازی است. اگر قبلا رچت و کلنک را بازی کرده باشید این مکان‌ها آشنا به نظر می‌رسند. این بازی از این احساس که در حال تکرار ایده‌های قدیمی است، اجتناب می‌‌کند. یعنی آن را می‌‌پیچاند تا تعادلی عالی برای بازیکنان باتجربه و تازه‌‌واردها ایجاد کند.

گیم پلی بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

گیم پلی  بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

اگر یک بازی از مجموعه Ratchet & Clank را بازی کردید، پس می‌دانید که چه چیزی در انتظار شماست. یک بازی تیراندازی سوم شخص متحرک با سکوهای زیاد. با مکانیک‌های جدید و کنترلر دوال سنس، حس بازی بیشتر از همیشه احساس می‌شود. هر سلاح چیزهای متفاوتی را به شما ارائه می‌کند و با فشردن ماشه، ربات‌ها و موجودات بیگانه را به قلاب می‌اندازید. بازخورد لمسی این اطمینان را ایجاد می‌کند که هر پیچ و مهره‌ای را که جمع می‌کنید و هر قدمی که برمی‌دارید احساس می‌شود.

اسلحه‌های Ratchet و Rivet بسیار متنوع است. با وسایل و اسلحه‌‌های قابل پرتاب ویرانگری که در اختیار دارید، انتخاب چیزی که به بهترین شکل ممکن می‌‌خواهید استفاده کنید، دشوار است. هر کدام از آن‌ها احساس منحصربه‌فردی دارند. این چیزی است که Insomniac با ارائه سلاح‌هایی که هم مفید، هم سرگرم کننده و هم خلاق هستند بر آن مسلط شده است. اسلحه‌ها از Mr. Fungi، یک پهپاد قارچی که به دشمنان شلیک می‌کند تا The Enforcer، یک تفنگ ساچمه‌ای قدرتمند که همه چیز را در مسیر خود نابود می کند را شامل می‌شود.

ارتقاء سلاح ها

ارتقاء سلاح ها

ارتقای سلاح‌ها ساده است. شما از آن‌ها استفاده می‌کنید و تجربه به دست می‌آورید که در را برای ارتقاء بیشتر باز می‌کند. فروشنده، خانم زورکون، ابزارهای کشنده جدیدی را ارائه می‌دهد که با پیچ و مهره و درختان مهارتی خریداری می‌شوند تا آن‌ها را بیشتر تقویت کنند. این موارد نیاز به راریتانیوم دارند. این تغییرات تفاوت بسیار زیادی ایجاد می‌کند. ارتقاء اسلحه یک حرکت جهت معرفی راه‌های جدید برای ایجاد تخریب است و با توزیع مداوم آیتم‌های جدید، هیجان را ادامه می‌دهد.

اینسومنیاک همیشه می‌داند که چگونه گیم پلی را روان و رضایت‌بخش کند. از بوست‌ها، چرخش‌ها، دویدن روی دیوار و موارد دیگر، گردش را سریع‌‌تر و روان‌‌تر از هر عنوانی در فرانچایز طولانی مدت انحصاری پلی‌استیشن می‌‌کند.

تنوع دشمنان خوب است و شما انواع جدیدی از ربات‌ها یا بیگانگان را برای مبارزه می‌بینید. باس‌ها چندان متنوع نبودند و بسیاری از آن‌ها در نبردها استفاده مجدد می‌شوند. دو یا سه تای آن‌‌ها بسیار قوی بودند، اما بقیه، دشمنانی سرگرم‌‌کننده و سرسخت‌‌تر بودند که فقط با مقیاس سختی رفقایشان همخوانی نداشتند.

Glitch

گلیچ

یک زیربخش جدید که طعم جدیدی به مبارزه می‌دهد، Glitch است. گیم پلی ربات عنکبوتی در مقایسه با حرکت چابک Lombaxes حس متفاوتی به شما می‌دهد. بالا رفتن از دیوارهای خاص و پیدا کردن سکوهایی که سپرها را برای از بین بردن لانه‌ها غیرفعال می‌کند کاری است که این ربات می‌کند. این بخش آنقدرها هم سرگرم کننده نیست و احتمالا سریع از آن خسته شوید.

در طول بازی می‌‌توانید زره‌های جدیدی دریافت کنید که وقتی یک مجموعه کامل شد، پاداشی مانند X درصد آسیب به آمار خود دریافت می‌‌کنید. می‌‌توان آن را با پیش‌تنظیم‌‌های رنگی مختلف سفارشی کرد. در نتیجه هر کدام از آن‌ها ظاهر منحصربه‌فرد خود را برای مطابقت با خواسته‌‌های هر کسی دارند.

Challenge Mode

Challenge Mode نسخه جدیدی از Game+ بازی است. این بخش وجود دارد تا بخش داستانی را با سختی‌‌های بالاتر، با تمام پیشرفت‌‌های به دست آمده مجدداً پخش کند تا جمع‌‎‌آوری هر چیزی که دفعه اول از دست می‌‌رود آسان‌‌تر شود.

تنظیمات مختلفی در بازی وجود دارد. از هدف‌گیری خودکار تا تنظیمات بصری برای هر کسی که به آن نیاز دارد. خارج از منوی گزینه‌‌ها، پرش از پازل‌‌هایی مانند نبردهای Glitch و ارائه پیش‌ نمایش قبل از خرید، از آنچه سلاح‌‌ها انجام می‌‌دهند، راه دیگری است که در را برای معمولی‌‌ترین گیمرها باز نگه می‌دارد.

در طول بازی می‌‌توانید کنترل چندین شخصیت را به دست بگیرید. بدیهی است که Ratchet، Rivet و Clank آن‌‌هایی هستند که انتظار دارید؛ اما همچنین می‌توانید کنترل Glitch را نیز در دست بگیرید. در نهایت، ما “Kit” را داریم که معادل بعدی Clank است. Kit و Clank هر دو هدف یکسانی دارند.

گرافیک بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

گرافیک بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

ظاهر بازی Rift Apart بسیار خوب است. جزئیاتی مانند دود ناشی از آتش گرفتن اجسام تا اثرات ذرات ناشی از جعبه‌های منفجر شده به بازی حس واقعی می‌بخشد.

سه گزینه تنظیم برای تغییر اولویت شما در مورد وضوح و فریم ریت موجود است. عملکرد RT ردیابی پرتو را حفظ می‌کند در حالی که وضوح دینامیکی ای دارد که کمی پایین تر است و نرخ فریم را تا 60 افزایش می‌دهد. حالت عملکرد نیز وجود دارد که ردیابی پرتو را حذف می کند.

یکی از جنبه‌های خوب که Rift Apart را بسیار زیبا می‌کند رنگ های آن است. هر شی و شخصیت با این پالت رنگی سرزنده است.

هر سیاره شخصیت و طراحی منحصربه‌فرد خود را دارد، از کورسون V (شهر بدجنس) با نور نئون گرفته تا باتلاق‌های اسیدی سارگاسو.

صدای بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

مهارت طراحی صدا بی نظیر است. شنیدن طیف وسیعی از صداها از بلسترهای مختلف، حس و صدای یک ماجراجویی علمی تخیلی کارتونی را به تصویر می‌‌کشد. این موارد باعث می‌شود ضربات اسلحه ها نیز بسیار لذت‌بخش باشند. علاوه بر صداهای بازی، صداهای دسته دوال سنس نیز به جذابیت این بازی می افزاید.

موسیقی بازی اگرچه خوب است، اما خیلی تاثیرگذار نیست. موسیقی بازی یک موسیقی معمولی ارکستری است که آنقدرها هم به یاد ماندنی نخواهد بود.

هدست سونی پالس

صدای سه بعدی با استفاده از یک هدست سازگار مانند هدست سونی پالس به دست می‌آید. این هدفون باعث تقویت بیشتر حس بازی می‌شود. زیرا توانایی شنود صدای دشمنان اطراف شما در بازی را به سطح دیگری می‌رساند.

مدت زمان بازی رچت و کلنک ریفت اپارت

در حالی که Rift Apart طولانی‌ترین عناوینی نیست که امسال منتشر می‌شود، اما 10 تا 12 ساعت بازی لذت‌بخش را به همراه دارد. این زمان طول مناسبی را در داستان ایجاد می‌کند و بیش از حد طولانی نمی‌شود. ماموریت‌های جانبی اختیاری و کلکسیون‌ها می‌توانند این زمان را تا 20 ساعت افزایش دهند.

پس از اتمام، شما این گزینه را خواهید داشت که به بازی برگردید. این گزینه به شما امکان می‌دهد به عقب بازگردید و هر کاری را تمام کنید. شما همچنین یک حالت Challenge خواهید داشت که سختی بیشتری دارد، اما به طور عجیبی هیچ تروفی اضافی برای تکمیل این حالت وجود ندارد.

سخن پایانی

آیا باید رچت و کلنک را بازی کرد

استودیوی اینسومنیاک گیمز برای ایجاد یک بازی با شخصیت‌‌های دوست‌ داشتنی تمام تلاش خود را کرده است. Ratchet & Clank: Rift Apart به سادگی به شما امکان می‌دهد از هر ثانیه از بازی خود لذت ببرید. حتی NPC هایی مانند Mort و Jim به جذابیت این بازی می‌افزایند.

در بازی Rift Apart به نظر می‌رسد که شما در حال بازی در یک انیمیشن هستید. جلوه‌های بصری خوب است، گیم پلی روانی دارد و از جوایزی که به شما داده می‌شود لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید

نظرات کاربران

  • مسئولیت دیدگاه با نویسنده‌ی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *