0

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی تک نفره و در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط FromSoftware توسعه یافت و توسط Activision منتشر شد.

به گزارش خوبو، بازی Sekiro: Shadows Die Twice در مارس 2019 برای پلی استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان و در اکتبر 2020 برای Stadia منتشر شد. این بازی توانست نظرات را به خود جلب کند و در استیم نمره 9 از 10 را کسب کند.

داستان بازی Sekiro: Shadows Die Twice (حاوی اسپویل)

داستان بازی Sekiro: Shadows Die Twice

شما نقش یک شینوبی به نام Wolf/Sekiro را بر عهده می‌گیرید که بدون هدف در زندگی در اسارت در حال پوسیدن است. سکیرو فکر می کرد که ارباب او، وارث الهی، مرده است تا اینکه در یک شب سرنوشت ساز نامه‌ای مرموز دریافت کرد که جزئیات محل اختفای اربابش را شرح می داد. وولف با تجدید عقیده خود تصمیم می گیرد تا وارث الهی را از اسارت آزاد کند و در عین حال گذشته ای که فراموش کرده است را بازیابی کند.

از آنجایی که شخصیت شما به Wolf محدود می شود، پس گزینه ای برای ایجاد شخصیت وجود ندارد. این بار داستان متمرکزتر و به شدت برجسته شده است. شخصیت اصلی، یک شخصیت بی‌صدا که معمولاً در یک بازی Soulsborne می‌ بینید، نیست. او یک شخصیت واقعی با افکار خودش است و با پیشرفت داستان رشد خواهد کرد. در حالی که کات سین های زیادی در مورد داستان وجود دارد، اما بازی به طور کامل همه چیز را توضیح نمی‌دهد. این بازی فضای زیادی برای بازیکنان باقی می‌ گذارد تا داستان‌ ها را از دیالوگ NPC تا توضیحات آیتم‌ ها کنار هم بگذارند.

گیم پلی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

گیم پلی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

به عنوان یک بازی FromSoftware، نمی توان Sekiro را با دیگر عناوین Soulsborne مقایسه کرد. ولف می‌‌تواند به مکان‌‌هایی مانند میدان جنگ پوشیده از برف و کوه‌ های پر از برگ‌ های نارنجی پاییزی که مستقیماً از نقاشی‌ های طوماری سنتی ژاپنی گرفته شده است، سفر کند. به جز مکان های تاریک اجباری در مد Dark Souls، محیط اطراف به زیبایی مشخص می‌شود.

توانایی دست و پنجه نرم کردن و بالا رفتن از چیزها نیز بُعد دیگری را برای پیمایش نقشه باز می‌کند. زیرا اکنون می‌توانید به پشت بام ها و سایر نقاط دیدنی برسید. البته، طبق سنت Soulsborne، اکثر نقشه ها به هم مرتبط هستند، چندین میانبر وجود دارد و کاوش بسیار را می طلبد. قبل از اینکه جلوتر برویم، باید اشاره کنم که طرح کنترل اولیه در Sekiro با همتایان خود متفاوت است. این امر نباید هیچ مشکلی برای تازه واردان ایجاد کند، اما می تواند مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنند.

مبارزه و مخفی کاری

مبارزه و مخفی کاری

جدای از از محیط و کنترلر ها، مبارزه در این بازی کمی متفاوت است. سبک مخفی کاری مناسب نقش شینوبی وجود دارد. به جز برخی موارد، عنصر غافلگیری را شاهد خواهیم بود. نزدیک شدن به دشمنان از پشت آن‌ها یا از موقعیت‌های مختلف به کارکتر اجازه می‌دهد تا یک ضربه مرگبار وارد کند که فوراً هر دشمن ناآگاه را از بین می برد. برخی موقعیت‌‌ها وجود دارد که می‌ توانید بدون ایجاد صدا، همه را از بین ببرید، اما آن لحظات بسیار کمیاب هستند. ولف که منحصر به Sekiro است، این توانایی را دارد که در لحظه پس از مرگ دوباره زنده شود.

شارژ رستاخیز را می توان با استراحت در هر مجسمه بودا (آتش) پر کرد. این ممکن است در تئوری بسیار ضعیف به نظر برسد، اما در عمل با توجه به اینکه چقدر سلامتی شما کم است و چقدر آسیب خواهید دید، اینطور نیست. این امر باعث می شود در وقت شما صرفه جویی شود.

سلاح ها

سلاح ها

Wolf تنها به یک سلاح اصلی یعنی Kusabimaru دسترسی دارد. این کاتانا به او اجازه می دهد تا حملات اسلش را انجام دهد که می تواند روی زمین یا هوا انجام شود. گاردینگ یکی از گزینه های دفاعی است که ولف به آن دسترسی دارد. صداهای برخورد فلزات با جرقه هایی که در اطراف می بینید زمانی است که موفق می شوید حملات را منحرف کنید. حملات خطرناک که با نماد کانجی برای خطر قبل از شروع حمله مشخص می شود، همیشه یا یک حرکت، یک رانش یا پرتاب خواهد بود. همه آن‌ها پتانسیل ایجاد آسیب های عظیم را دارند. بسته به نوع حمله می‌توانید با جاخالی به روشی خاص از آن ها جلوگیری کنید.

برخلاف داشتن تنها یک سلاح اصلی، بسیاری از ابزارهای مصنوعی شینوبی در دسترس هستند. این ابزارها مانند سلاح‌‌های فرعی عمل می‌ کنند و برای فعال‌ سازی به منبع خاصی به نام Spirit Emblems نیاز دارند که معادل Sekiro با Quicksilver Bullets Bloodborne است.

ستاره نینجا در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

شما در ابتدا هیچ چیزی ندارید، اما همانطور که پیش می روید با مواردی روبرو می شوید که می توانند برای شما مفید باشند. برخی از این ابزارها مانند ستاره‌ های نینجا همه کاره هستند، در حالی که برخی دیگر می‌‌توانند خاص و موقعیتی باشند. علاوه بر اینها، Wolf همچنین به درخت مهارت/ ارتقاء دسترسی دارد که می‌توانند حملات جدید، توانایی‌‌های غیرفعال و نسخه‌ های قدرتمندتر ابزارهای مصنوعی شینوبی خود را باز کند.

باس ها و پیشرفت در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

باس ها و پیشرفت در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

Boss دشمنان منحصر به فردی می باشند و می توان گفت یکی از برجسته ترین نقاط در Sekiro هستند. این باس‌ها به قدری خوب طراحی شدند که میتوانند به جذایبت بازی بیفزایند.

همانطور که از FromSoftware انتظار می‌ رود، باس‌ ها می‌‌توانند کاملاً قدرتمند باشند زیرا از قانون کشتن فوری deathblow مستثنی هستند. اینطور نیست که آن‌ها از این حرکت مصون باشند، زیرا باس ها چندین میله زندگی دارند و به نوبه خود به ضربات مرگبار متعدد نیاز دارند. منحرف کردن حملات شما، آزار دادن شما با بیماری های وضعیتی، عجله پایین در حالی که در تلاش برای بهبودی هستید، بهبود وضعیت بدنی فوق العاده سریع، این ها سطح توانایی های رئیسان است. شما باید خود را تطبیق دهید و یک استراتژی متقابل پیدا کنید زیرا این تنها راه پیشرفت است. همیشه به خاطر داشته باشید که راه های مختلفی برای پیروزی در مبارزات وجود دارد. بنابراین سعی کنید استراتژی های جدیدی را تجربه کنید.

به جز باس های اصلی، مینی باس هایی وجود دارند که آن ها نیز دست و پا بسته نیستند. آن ها به طور منحصر‌به‌فرد مانند باس‌های معمولی نام گذاری می‌شوند با این تفاوت که در طول بازی با نسخه‌های متعددی از آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. فقط به این دلیل که این دشمنان مانند باس های واقعی دارای حرکات منحصر به فرد یا پیچیده ای نیستند، آن‌ها را ساده نگیرید. زیرا اگر مراقبت کافی صورت نگیرد، این مینی باس ها توانایی بیشتری برای کشتن ولف در یک یا دو ضربه دارند.

سختی و قابلیت پخش مجدد بازی Sekiro: Shadows Die Twice

سختی و قابلیت پخش مجدد بازی Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro بازی سختی است. Sekiro تقریباً به سختی Dark Souls است. باس ‌ها و دشمنان بی‌رحم هستند و بی‌ امان حمله می‌ کنند. اما در بازی‌ هایی که در آن بازی تهاجمی به شدت مورد توجه قرار می‌ گیرد، چنین ریسکی قابل انتظار است. باید اذعان کرد که بازی بر اساس مکانیک ها، ابزارها و منابعی که بازیکنان به آن ها دسترسی دارند، عمداً طراحی و متعادل شده است.

زمانی که برای اولین بار در حال کاوش در جهان و مبارزه با باس ها هستید، بیشتر سختی بازی را حس خواهد کرد. هنگامی که الگوهای حمله آن ها را مشخص کردید، متأسفانه، همه چیز برای بازی های بعدی شما تغییر چندانی نخواهد کرد. Wolf با توجه به پایانی که با او می‌ روید با چند باس جدید روبرو می شود. همچنین چالش‌ های بزرگی را برای شما به ارمغان می‌ آورد، اما در نهایت تفاوت چندانی ندارد.

از آنجایی که دشمنان هیچ حرکت جدیدی به دست نمی آورند، این امر قابلیت پخش مجدد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بله، آن ها بادوام تر می شوند و آسیب قابل توجه بیشتری وارد می کنند و از این نظر، بازی در واقع سخت تر می‌شود. آیتم خاصی وجود دارد که در اجراهای بعدی ظاهر می شود که می‌تواند یکی از مکانیک‌های اصلی را تحت تأثیر قرار دهد که در بهترین حالت ممکن است سبک بازی شما را تغییر دهد. انگیزه اصلی تکمیل بیش از یک یا دو بار سکیرو بیشتر برای پایان های متفاوت داستانی خواهد بود.

گرافیک بازی Sekiro: Shadows Die Twice

گرافیک بازی Sekiro: Shadows Die Twice

تغییر در محیط و مناظر زیاد است. همانطور که احتمالاً می‌توان حدس زد، Sekiro در ژاپن و در دوران Sengoku (کشورهای متخاصم) اتفاق می‌افتد. به این ترتیب، بسیاری از معماری های سبک ژاپنی را برای ساختمان‌هایی مانند معابد و قلعه‌ها ترکیب می‌کند. محیط همراه با رنگ های پر جنب و جوش خود واقعاً باعث زیبایی بازی می‌شود.

Sekiro  با ارائه گرافیک جذاب خود کمک زیادی به حس لذت شما از بازی می‌کند. اگرچه ممکن است پیشرفته‌ترین تکنیک‌‌های رندر را از نظر فنی به نمایش نگذارد، اما با کارگردانی هنری و انیمیشن فوق‌‌العاده آن را جبران می‌کند. بتکده‌های شعله ور املاک هیراتا با نورپردازی، فوق‌العاده می‌درخشند.

کتاب‌‌ها و پایه‌‌های اسلحه روی زمین می‌ افتند و شخصیت‌ ها شما را به اطراف هل می‌ دهند. هنگامی که جرقه‌هایی از سپر شینوبی به پرواز در می آیند، اثرات ذرات به طرز شگفت انگیزی مشاهده می شوند.

عملکرد گرافیکی بر روی رایانه شخصی عالی است. حتی با سخت‌ افزار میان‌ رده، گرفتن 60 فریم بر ثانیه نباید چالش‌برانگیز باشد. اگرچه ممکن است گاهی لگی را تجربه کنید که در آن بازی گاهی اوقات برای یک لحظه متوقف می‌ شود.

سخن پایانی

سخن پایانی

Sekiro: Shadows Die Twice تغییر جالبی در فرمول Soulsborne ایجاد می کند. تغییرات در تنظیمات، رنگ پر جنب و جوش و مبارزات، نفس تازه ای است که تجربه ای منحصر به فرد را به شما می دهد. Boss ها نیز به جذابیت بازی می‌افزایند. عناصری که همه ما آن ها را می شناسیم و دوست داریم، مانند جنبه‌های اکتشاف و NPC های جالب همگی حفظ شدند. در حالی که بخش قابلیت پخش مجدد بازی نسبت به سایرین در این ژانر کمی ضربه خورده است، اما این عنوان هنوز هم یک عنوان بسیار قوی است که می تواند در کنار نسخه‌های قبلی خود باشد.

Sekiro: Shadows Die Twice به دلیل سختی‌ اش قطعاً مناسب همه نیست، اما توصیه‌‌ای آسان برای هر کهنه‌ کار Soulsborne است که به دنبال یک تجربه جدید هستند. همچنین یک نقطه شروع عالی برای کسانی است که به دنبال یک چالش خوب هستند.

بیشتر بخوانید

نظرات کاربران

  • مسئولیت دیدگاه با نویسنده‌ی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *