بازی 7Days to Die یک بازی ویدیویی ترسناک بقا است که در دنیایی باز و توسط The Fun Pimps توسعه یافت.
به گزارش خوبو، این بازی از طریق دسترسی زودهنگام در Steam برای Windows و Mac OS X در 13 دسامبر 2013 و برای Linux در 22 نوامبر 2014 منتشر شد. نسخه های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در سال 2016 از طریق Telltale منتشر شدند.
داستان بازی 7Days to Die
همانطور که ممکن است از تصاویر حدس زده باشید، بازی 7Days to Die خود را به عنوان یک بازی بقای زامبی معرفی می کند. گفته می شد که دنیای بازی در اثر جنگ هسته ای نابود شده است وباعث قیام زامبی ها نیز شده است؛ اما مشخص نیست که آیا زامبی ها به دلیل بمب های هسته ای یا سایر سلاح های بیوشیمیایی ظاهر شده اند ولی چیزی که ما به یقین می دانیم این است که آن ها برای بلعیدن لاشه شما دست از کار نمی کشند.
انبوهی از زامبی ها در هر هفت شب تولید می شوند و شما را مجبور می کنند که در پناهگاه قرار بگیرید و از موقعیت خود دفاع کنید. مکانیکی که این مفهوم را حتی بی رحمانه تر می کند، پیشرفت دشواری است. یعنی هر چه روزهای درون بازی بیشتر بگذرد، زامبی ها قوی تر و سریع تر می شوند.
به طور خلاصه، The Fun Pimps در ابتدا جاهطلبی هایی داشتند که از توانایی های آن ها فراتر رفت و نسخه های قبلی 7 Days to Die در مقایسه با محصولی که در کمپین Kickstarter تبلیغ می شد، بسیار ضعیف بود. یک دوره بد پس از راه اندازی، برای دلسرد کردن تیم کوچک آن ها کافی نبود و آن ها به آرامی آن را بهروزرسانی کردند تا زمانی که آزادی مالی کافی برای استخدام توسعهدهندگان بیشتر دریافت کردند.
توسعه دهندگان قصد دارند یک کمپین داستانی کامل را به نقشه رسمی «Navezgane» اضافه کنند و در حال حاضر آثاری از برخی شخصیت ها وجود دارد که تیم در آینده آن ها را گسترش خواهد داد. یکی از این ها «دوک ناوزگان» است. او از زمان انتشار یکی از چهره های برجسته در پس زمینه بوده است.
گیم پلی بازی 7Days to Die
وقتی صحبت از گیم پلی کلی به میان می آید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت، اما مهم ترین چیزهایی که باید به آن ها اشاره کرد قطعاً عبارتند از:
- مبارزه
- پیشرفت شخصیت
- ساخت ابزار
- ساختمان
دلیل موفقیت این بازی در این چهار جنبه گیم پلی نهفته است.
مبارزه
اول از همه، مبارزه در بازی Days to Die 7 در حال حاضر معمولی است. این هیچ چیز خارق العاده ای نیست، اما کار را از نظر اثربخشی انجام می دهد. سلاح های Melee نسبت به نسخه های قبلی تا حد زیادی بهبود یافته اند و در کل وضعیت مناسبی دارند. با این حال، زمانی که زامبی ها سریع تر و قوی تر می شوند، با پیشرفت روزهای بیشتر، نا کارامدتر می شوند.
اسلحه های گرم تا حدودی در وضعیت مشابهی قرار دارند و تنها نقطه ضعف واقعی آن ها حمل و انیمیشن های نامناسب است. آن ها برای مراحل بعدی بازی حیاتی هستند و به عنوان تنها ضد زامبی های وحشی عمل می کنند. صرف نظر از این، آشنایی با سلاح ها و مبارزه در این بازی نباید در مراحل ابتدایی آنچنان مشکل ساز باشد.
ساخت و ساز
ابزار و ساخت دست به دست هم می دهند و بدون شک دو تا از مفیدترین مکانیک ها در بازی Days to Die 7 هستند. سیستم ساخت ابزار خیلی پیچیده نیست، اما هنوز هم گسترده و متنوع است و به شما امکان می دهد به روشهایی که مناسب می دانید آزمایش کنید.
هم افزایی بین این دو سیستم چیزی است که این بازی را تعریف می کند. شما باید دهها ساعت را در منوهای ساخت بگذرانید تا بفهمید که برای زنده ماندن در 7 شب بعد و به ناچار سخت تر به کدام بلوک های ساختمانی نیاز دارید. امکانات بی پایان هستند و برای زنده ماندن از انبوهی که در انتظار شما هستند به منابع کافی و ظرافت فکری نیاز دارید.
پیشرفت شخصیت
پیشرفت شخصیت ها و مهارت ها تمام جنبه های گیم پلی فوق الذکر را با هم گره می زند. اولاً، ویژگی ها و مهارت ها نشان دهنده پیشرفت شخصیت در بازی Days to Die 7 هستند. ویژگی ها در خط مقدم این سیستم قرار دارند و مهارت ها بر اساس ویژگی های مناسب آن ها مرتب می شوند. این ها همه ویژگی هایی هستند که در حال حاضر در بازی وجود دارد:
- ادراک (Perception)
- استحکام – قدرت (Strength)
- ثبات (Fortitude)
- چابکی (Agility)
- عقل (Intellect)
هر یک از این ویژگی ها دارای مهارت ها یا امتیازات خاصی هستند که می توانید از طریق امتیاز به آنها ارتقا دهید. خود ویژگی ها باید به سطح بالایی برسند تا بتوانید به سطوح بالاتر مهارت در درخت مهارت دسترسی داشته باشید. مهارت ها به طرز خوبی بهبود می یابند و ارتقای سطح آن ها بر شیوه ای که شما در بازی انجام می دهید، تأثیر می گذارد.
چنین سیستمی یک حرکت هوشمندانه بود. بازیکنان را تشویق می کند تا امتیازات مهارت خود را عاقلانه صرف کنند تا شخصیتی منحصر به فرد بسازند. علاوه بر مزایای آشکار، این می تواند به بازیکنان کمک کند تا نقش موثرتری را ایفا کنند. هیچ سیستمی بدون نقص نیست و سرمایه گذاری در ویژگی هایی مانند قدرت و هوش به دلیل مهارت های حیاتی که درخت مهارت دارند، هنوز یک ضرورت است.
سیستم ویژگی ها/مهارت ها طی چند سال پس از انتشار بازی بهطور پیاپی بازنگری شد و توسعهدهندگان واقعاً نمی دانند به کدام سمت می خواهند آن را پیش ببرند. این موضوع امروز هم وجود دارد، بازیکنان در سرتاسر جهان عاشق سیستم پیشرفت فعلی هستند.
Skill magazines
Skill magazines نیز بخشی حیاتی از سیستم پیشرفت شخصیت هستند. این امتیازها از طریق امتیازهای سود معمولی قابل دستیابی نیستند و فقط در لوت های تصادفی در سراسر نقشه یافت می شوند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر Skill magazines متعلق به یک سری مجلات است و شما می توانید انتخاب کنید که همه آن ها را برای یک جایزه اضافی جمع آوری کنید. همیشه مراقب مجلات مهارت باشید. برخی از آن ها امتیازات بسیار مفیدی را ارائه می دهند که می تواند به شما در فرار از یک وضعیت وخیم در آینده کمک کند.
ارزش پخش مجدد بازی 7Days to Die
با در نظر گرفتن همه چیزهایی که ذکر کردیم، می توانیم با اطمینان بگوییم که بازی 7Days to Die هر چه بیشتر آن را بازی کنید بهتر می شود. راههای زیادی برای تعامل با نقشه اطرافتان وجود دارد، به خصوص اگر به دنیاهای عظیم و تصادفی تولید شده پایبند باشید. اگر از طرفداران پر و پا قرص ژانر بقای زامبی ها هستید، سخت است که خواهان تکرار دوم بازی نباشید. می توانید ساخت و ساز های مختلف را تست کنید و هر بار با روشی متفاوت بازی کنید.
در نهایت، بازی 7Days to Die نیز به خاطر بازی چند نفره کارآمد خود شناخته می شود و این یکی از دلایل اصلی بازگشت بازیکنان به آن است. شما به راحتی می توانید یک سرور ایجاد کنید و دوستان خود را از طریق Steam دعوت کنید، که امکان تجربه سریع، آسان و بی پایان CO-OP را فراهم می کند.
سرورهای عمومی نیز برجسته هستند و به شما امکان می دهند در سرورهایی که توسط افرادی که نمی شناسید میزبانی می شوند بازی کنید. راه اندازی یک سرور اختصاصی نیازی به دستکاری خارجی ندارد و می تواند مستقیماً در بازی انجام شود.
گرافیک بازی 7Days to Die
ضعیف، اما نه افتضاح. گرافیک بازی در طول زمان به طور مداوم بهبود یافت، اما هنوز هم نیاز به اصلاحات زیاد دارد. بسیاری از اشیاء، سازه ها و شاخ و برگ ها به صورت غیر طبیعی به نظر می رسند و همه شبیه به هم هستند. شهرها به شکل مربعی طراحی شدند که بسیار جعلی به نظر می رسند. حرکت زامبی ها نیز کمی غیر طبیعی و خشک به نظر می رسد. از آنجایی که در دسته بقا، بازی ای مانند بازی دی زد (DayZ) نیز وجود دارد، گرافیک این بازی نا امیدتان می کند. در مجموع باید گفت گرافیک بازی بیشتر شبیه به گرافیک یک بازی پلی استیشن 1 است.
صدا در بازی 7Days to Die
صدای بازی برای ژانر وحشت و بقا مناسب است. بیشتر صداهای محیط مانند جیرجیرک و باد است. این مورد یک احساس تاریک و تنهایی را به وجود می آورد. همچنین صدای بازی به گونه ای است که به شما کمک می کند نزدیک شدن زامبی ها یا حیوانات را بشنوید. برای اعمال تکراری به تنوع بیشتری نیاز دارد. کوبیدن کلنگ به سنگ یا پتک به دیوار/حصار در برخی مواقع به طور شنیداری خسته کننده می شود.
سخن پایانی؛ شما 7 روز فرصت دارید
هم افزایی ای که ابزار، ساخت ساختمان، غارت و مهارت در این بازی با هم دارند را به سختی می توان با سایر بازی های بقا مقایسه کرد. به ندرت چنین سیستم های پیچیدهای وقتی با هم جفت می شوند خوب کار می کنند و نشان می دهد که Fun Pimps چقدر به این ترکیب خوب مسلط است.
اگرچه در ابتدای عرضه بازی، این بازی کاملاً خنثی بود، اما به آرامی و به تدریج در طول سال ها محتوای بیشتری دریافت کرد و آن را به یکی از بهترین بازی های بقای زامبی تبدیل کرد. وضعیتی که اکنون آن را می بینیم با آنچه در سال 2013 بود فاصله زیادی دارد و ما فقط می توانیم از Fun Pimps برای ادامه بهبود تشکر کنیم.
آینده بازی 7Days to Die بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد، پس چرا بخشی از آن نباشیم؟
نظرات کاربران